Hoe kan het dat als je 64Mb sdram hebt en je plaatst er 128 ram bij, dat hij dan niet 192 mb-sdram aangeeft? De ramgeheugens kunnen met elkaar overweg. En de 64mb sd-ram zat al in de derde(van de drie) dus ik heb die 128 mb-sdram in de tweede gezet.
Waarschijnlijk ondersteund je BIOS niet meer - misschien gaat het wel goed na flashen.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Hij ondersteund in totaal 256 mb-sdram. Dus daar kan het niet aan liggen. En oja ik heb windows 98. (geen SE)Op zaterdag 30 maart 2002 14:53 schreef F_J_K het volgende:
Waarschijnlijk ondersteund je BIOS niet meer - misschien gaat het wel goed na flashen.
Verwijderd
Oke, standaard procedure:
Stop alleen de 128 in bank 1 en kijk wat ie doet.
Werkt 't niet
: OPGELOST! (Naar de winkel dus)
Werkt 't wel
: OPGELOST!
Prik er dan in bank 2 de 64MB erbij en zet 'm weer aan.
Alles wat ie anders aangeeft als 192MB weet je dat ze toch niet zo goed met elkaar overweg kunnen.
Begin met het prikken overigens ALTIJD in bank 1.
Sommige borden willen wel eens overstuur raken als dat niet het geval is.
Werkt 't niet
Werkt 't wel
Alles wat ie anders aangeeft als 192MB weet je dat ze toch niet zo goed met elkaar overweg kunnen.
Ten eerste zijn wij tweakers in zulke gevallen altijd benieuwd naar het type moederbord en zo mogelijk ook de BIOS-versie 
Heb je al eens geprobeerd om alleen de 128MB-module te gebruiken? Zo ja, wordt hij dan wel herkend?
Hoeveel RAM-banken heb je? Ik zie dat je maximaal 256 MB kwijt kunt, maar als je bijvoorbeeld 4 banken hebt, zou dat betekenen dat de aparte modules niet groter mogen zijn dan 64 MB per stuk (dat heeft te maken met een heel verhaal over single-sided en double-sided DIMMs; waarschijnlijk kunnen in jouw mobo alleen single-sided DIMMs).
Heb je al eens geprobeerd om alleen de 128MB-module te gebruiken? Zo ja, wordt hij dan wel herkend?
Hoeveel RAM-banken heb je? Ik zie dat je maximaal 256 MB kwijt kunt, maar als je bijvoorbeeld 4 banken hebt, zou dat betekenen dat de aparte modules niet groter mogen zijn dan 64 MB per stuk (dat heeft te maken met een heel verhaal over single-sided en double-sided DIMMs; waarschijnlijk kunnen in jouw mobo alleen single-sided DIMMs).
Inderdaad!Op zaterdag 30 maart 2002 14:56 schreef oudakker het volgende:
[.. inderdaad de standaard procedure..]
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Oke ik ga dat eens proberen. Maar overigens zat ie al in 3.Op zaterdag 30 maart 2002 14:56 schreef oudakker het volgende:
Werkt 't niet: OPGELOST! (Naar de winkel dus)
Werkt 't wel: OPGELOST!
Maar met een CT proggie pakt ie hem wel.Op zaterdag 30 maart 2002 15:00 schreef wokmaster het volgende:
Ten eerste zijn wij tweakers in zulke gevallen altijd benieuwd naar het type moederbord en zo mogelijk ook de BIOS-versie
Ik ben niet alwetend, dus wat is een CT-proggie?Op zaterdag 30 maart 2002 15:02 schreef ariebanaan het volgende:
[..]
Maar met een CT proggie pakt ie hem wel.
Ik ben weer wat wijzerOp zaterdag 30 maart 2002 15:06 schreef WOmBaT het volgende:
Test proggie van C'T Magazine
Dus als ik het goed begrijp, wordt het totaalgeheugen (dus 128+64) wel door dat programma herkend, maar niet door het BIOSOp zaterdag 30 maart 2002 15:02 schreef ariebanaan het volgende:
[..]
Maar met een CT proggie pakt ie hem wel.
Verwijderd
Weet ik. Had je al gemeld.Op zaterdag 30 maart 2002 15:01 schreef ariebanaan het volgende:
[..]
Oke ik ga dat eens proberen. Maar overigens zat ie al in 3.
Maar desondanks is het toch altijd het beste in met bank 1 te beginnen en als je verschillende sizes van de reepjes hebt, ook altijd met de grootste beginnen.
Dat is een blad. En dat blad heeft een programma gemaakt dat heet CTSPD. Daarmee kun je meer info opvragen over het geheugen.Op zaterdag 30 maart 2002 15:04 schreef wokmaster het volgende:
[..]
Ik ben niet alwetend, dus wat is een CT-proggie?
Haam, 1 kan niet want daar zit de IDE kabel van de cd-rom drive en hard dik in de weg. Maar het rare is. Ik had even geprobeert alleen 128mb-sdram en dat deed ie. Toen plaatste ik er 64mb ram bij. (die er al inzat) en dat pakte ie weer niet.Op zaterdag 30 maart 2002 15:18 schreef oudakker het volgende:
[..]
Weet ik. Had je al gemeld.
Maar desondanks is het toch altijd het beste in met bank 1 te beginnen en als je verschillende sizes van de reepjes hebt, ook altijd met de grootste beginnen.
Dan begint het er haast op te lijken dat je moederbord geen combinatie aan kan van single-sided en double-sided DIMMs. Tenminste, dat is het enige wat ik op dit moment kan bedenken.Op zaterdag 30 maart 2002 15:23 schreef ariebanaan het volgende:
[..]
Haam, 1 kan niet want daar zit de IDE kabel van de cd-rom drive en hard dik in de weg. Maar het rare is. Ik had even geprobeert alleen 128mb-sdram en dat deed ie. Toen plaatste ik er 64mb ram bij. (die er al inzat) en dat pakte ie weer niet.
Hoer kan ik dat oplossen? Misschien geeft ie 128 mb ram aan en is ie zo snel als een pc met 192 mb ram?Op zaterdag 30 maart 2002 15:30 schreef wokmaster het volgende:
[..]
Dan begint het er haast op te lijken dat je moederbord geen combinatie aan kan van single-sided en double-sided DIMMs. Tenminste, dat is het enige wat ik op dit moment kan bedenken.
Dat zou mooi zijn, dan haal ik mijn 64MB-reepjes weer uit de kastOp zaterdag 30 maart 2002 15:31 schreef ariebanaan het volgende:
[..]
Hoer kan ik dat oplossen? Misschien geeft ie 128 mb ram aan en is ie zo snel als een pc met 192 mb ram?
Nu serieus, ik denk niet dat daar zo snel een oplossing voor is. Enige optie die ik kan bedenken, is toch je BIOS flashen (zo mogelijk).Misschien dat dan wel single en double-sides DIMMs door elkaar gebruikt kunnen worden.
Ik doe maar een gooi, dus ik geef nul garantie dat dit werkt...
Maarreehh... Zou je misschien even het type van je moederbord kunnen posten, dan kunnen we je misschien verder helpen.
Net als wokmaster volg ik het ook niet helemaal. Wat is nu exact de situatie: ziet het BIOS de DIMM niet maar ctspd wél
(wat volgens mij niet kan). Wanneer ziet ctspd de DIMM, als ze er allemaal in zitten of als alleen de 128MB'er er in zit. Wat (BIOS, ctspd, Windows) ziet wat (welke DIMM's) in welke combinatie (welke DIMM's, één of twee tegelijk) op welk bord (merk, type) met welke DIMM's (o.a. double- of single-sided). Kortom, wees eens wat preciezer.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Nou het Bios ziet het niet en windows ook niet. Maar start ik het ct proggie op dan zie je Dimm 2 en Dimm 3. En bij Dimm 2 staat 64 mb ram en bij 3 staat 128 mb ram.Op zaterdag 30 maart 2002 15:36 schreef Abbadon het volgende:
Net als wokmaster volg ik het ook niet helemaal. Wat is nu exact de situatie: ziet het BIOS de DIMM niet maar ctspd wél(wat volgens mij niet kan). Wanneer ziet ctspd de DIMM, als ze er allemaal in zitten of als alleen de 128MB'er er in zit. Wat (BIOS, ctspd, Windows) ziet wat (welke DIMM's) in welke combinatie (welke DIMM's, één of twee tegelijk) op welk bord (merk, type) met welke DIMM's (o.a. double- of single-sided). Kortom, wees eens wat preciezer.
Ik heb een celeron moederbord van het merk Abit en het type is ZM6Op zaterdag 30 maart 2002 15:35 schreef wokmaster het volgende:
[..]
Dat zou mooi zijn, dan haal ik mijn 64MB-reepjes weer uit de kast
Nu serieus, ik denk niet dat daar zo snel een oplossing voor is. Enige optie die ik kan bedenken, is toch je BIOS flashen (zo mogelijk).Misschien dat dan wel single en double-sides DIMMs door elkaar gebruikt kunnen worden.
Ik doe maar een gooi, dus ik geef nul garantie dat dit werkt...
Maarreehh... Zou je misschien even het type van je moederbord kunnen posten, dan kunnen we je misschien verder helpen.
Dat is vaag, BIOS ziet 't niet en een tooltje wél? Dat heb ik nog nooit eerder meegemaakt. Hmmm, ctspd zal net als het BIOS zichzelf wel toegang verschaffen tot de system management bus denk ik, om zo alsnog de SPD uit te kunnen lezen. In ieder geval schiet je er niks mee op zolang 't BIOS er niks mee kan doen. Hoogstwaarschijnlijk een samenwerkingsprobleem tussen chipset en de beide DIMM's.
Hoe bedoel je precies? Ik heb wel eens vaker gehoord dat bijv windows geen 192 aangaf terwijl dat er wel inzat. En dat je dat met een patch kon oplossen. Kan dit?Op zaterdag 30 maart 2002 15:48 schreef Abbadon het volgende:
Dat is vaag, BIOS ziet 't niet en een tooltje wél? Dat heb ik nog nooit eerder meegemaakt. Hmmm, ctspd zal net als het BIOS zichzelf wel toegang verschaffen tot de system management bus denk ik, om zo alsnog de SPD uit te kunnen lezen. In ieder geval schiet je er niks mee op zolang 't BIOS er niks mee kan doen. Hoogstwaarschijnlijk een samenwerkingsprobleem tussen chipset en de beide DIMM's.
daar heb je geen patch voor nodig, windows herkend dat geheugen ook wel zonder,Op zaterdag 30 maart 2002 15:51 schreef ariebanaan het volgende:
[..]
Hoe bedoel je precies? Ik heb wel eens vaker gehoord dat bijv windows geen 192 aangaf terwijl dat er wel inzat. En dat je dat met een patch kon oplossen. Kan dit?
mischien een nieuwer bios flashen?
check hier ff 'ctbios' http://www.heise.de/ct/ftp/
daarmee kun je zien wie de fabrikant van je mainboard is en zo een nieuw bios ophalen..
A wise man's life is based around fuck you
Een Abit ZM6, da's dus een i440ZX chipset. Die mag geen moeite hebben met deze DIMM combo. In de eerste post meld je het volgende: "De ramgeheugens kunnen met elkaar overweg", heb je dat op een ander bord getest? Theoretisch zou dat ook het geval zijn, maar in de praktijk wil de ene DIMM soms niet samenwerken met de ander op één bord. Zegt ctspd nog wat bijzonders over beide DIMM's? Zet hier de info anders even neer (misschien zit er wel een reg DIMM tussen, ben je niet de eerste hier vandaag).
Zoals ik al vermoedde een probleem aangaande het gebruik van zowel singe sided als double side DIMMs. Zie de notes: op de een of andere manier zul je toch moeten proberen de eerste bank te gebruiken, omdat het anders niet zal lukken.Uit de handleiding voor de Abit ZM6:
This motherboard provides three 168-pin DIMM sites for memory expansion. The DIMM sockets support 1Mx64 (8MB), 2Mx64 (16MB), 4Mx64 (32MB), 8Mx64 (64MB), 16Mx64 (128MB), and 32Mx64 (256MB) or double sided DIMM modules. Minimum memory size is 8MB and maximum memory size is 256MB SDRAM. There are three Memory module sockets on the system board. (Total six banks)
In order to create a memory array, certain rules must be followed. The following set of rules allows for optimum configurations.
• The memory array is 64 or 72 bits wide. (depending on with or without parity)
• Those modules can be populated in any order.
• Supports single and double density DIMMS.
Note 1. When you install RAM modules, we strongly suggest that you install them in the order of filling DIMM 1~DIMM3. If you install RAM modules disregarded this order, you may encounter some problems. One of problems might be that you cant boot up the system. Another possible problem is that the BIOS wont be able to detect the memory you installed.
Note 2. DIMM 3 control signals are shared with DIMM 2. therefore, if you insert a double sided RAM module into both DIMM 2 and DIMM 3 at the same time, two situations will occur. One is when you use a PC-100 RAM (with an SPD chip on the Ram module), you will not be able to boot up the system. The other situation is that if you use a RAM module without SPD, you will only be able to get one RAM module memory size used on your system. Therefore, we strongly suggest that you do not insert a double sided RAM module in both DIMM 2 and DIMM 3. You should only insert one doubled sided RAM module into DIMM2 or DIMM 3 at a time, or you can install two single sided RAM modules into both DIMM 2 and
DIMM 3.
Note 3. According this motherboard layout design, DIMM 2 and DIMM 3 share two banks.
Therefore, please dont install RAM modules that will occupy two banks into both DIMM 2 and DIMM 3 at the same time. There are two main types of RAM modules on the market now, one is single sided and the other is double sided. The
single sided RAM module doesnt mean it only occupies one bank, and double sided RAM module also doesnt mean it will occupy two banks. When you want to install RAM modules into both DIMM 2 and DIMM 3 at the same time, please make sure how many banks of RAM the modules will occupy. For this issue, you can refer to the specifications of your RAM module from the manufacturer.
De reden hierachter zit in het feit dat bank 2 en 3 de signalen 'delen', waardoor er problemen onstaan als er een double side DIMM in een van deze banken wordt geplaatst.
Suc6!
Hij geeft geen extra bijzondere info.Op zaterdag 30 maart 2002 16:04 schreef Abbadon het volgende:
Een Abit ZM6, da's dus een i440ZX chipset. Die mag geen moeite hebben met deze DIMM combo. In de eerste post meld je het volgende: "De ramgeheugens kunnen met elkaar overweg", heb je dat op een ander bord getest? Theoretisch zou dat ook het geval zijn, maar in de praktijk wil de ene DIMM soms niet samenwerken met de ander op één bord. Zegt ctspd nog wat bijzonders over beide DIMM's? Zet hier de info anders even neer (misschien zit er wel een reg DIMM tussen, ben je niet de eerste hier vandaag).
Thanks! Alleen welke moet ik dan proberen in de eerste bank te zetten?Op zaterdag 30 maart 2002 16:11 schreef wokmaster het volgende:
[..]
Zoals ik al vermoedde een probleem aangaande het gebruik van zowel singe sided als double side DIMMs. Zie de notes: op de een of andere manier zul je toch moeten proberen de eerste bank te gebruiken, omdat het anders niet zal lukken.
De reden hierachter zit in het feit dat bank 2 en 3 de signalen 'delen', waardoor er problemen onstaan als er een double side DIMM in een van deze banken wordt geplaatst.
Suc6!
Toch niet helemaalOp zaterdag 30 maart 2002 16:04 schreef Abbadon het volgende:
Een Abit ZM6, da's dus een i440ZX chipset. Die mag geen moeite hebben met deze DIMM combo
[..]
Het 128MB-exemplaar moet je in de eerste bank zetten en het 64MB-exemplaar in de tweede. Dan zou het moeten werkenOp zaterdag 30 maart 2002 16:15 schreef ariebanaan het volgende:
[..]
Thanks! Alleen welke moet ik dan proberen in de eerste bank te zetten?
Heel erg bedankt!Op zaterdag 30 maart 2002 16:18 schreef wokmaster het volgende:
[..]
Het 128MB-exemplaar moet je in de eerste bank zetten en het 64MB-exemplaar in de tweede. Dan zou het moeten werken
Graag gedaan! Laat even weten of het werkt.Op zaterdag 30 maart 2002 16:18 schreef ariebanaan het volgende:
[..]
Heel erg bedankt!
Nee helaas hij geeft nog steeds 128 mb ram aan.Op zaterdag 30 maart 2002 16:20 schreef wokmaster het volgende:
[..]
Graag gedaan! Laat even weten of het werkt.
Hmmm, nu wordt het wazig. Misschien dat de volgende wanhoopspoging dan nog wil helpen:
Wissel de geheugenreepjes eens om. Dus de 64MB-reep in het eerste slot en het 128MB-reepje in het tweede slot.
Hopen dat dit werkt, anders weet ik het ook zo snel niet meer.
Wissel de geheugenreepjes eens om. Dus de 64MB-reep in het eerste slot en het 128MB-reepje in het tweede slot.
Oke ik ga het proberen. Maar dat bios flashen lukt niet. Ten eerste kan ik niet in dos komen. Als ik dat doe krijg ik een zwart scherm met een knipperent streepje. Dat komt omdat ik hetfastreboot anders had ingesteld. En nu sluit de comp niet goed meer af. Heb je please een oplossing daarvoor? Ik zou je erg dankbaar zijnOp zaterdag 30 maart 2002 16:42 schreef wokmaster het volgende:
Hmmm, nu wordt het wazig. Misschien dat de volgende wanhoopspoging dan nog wil helpen:
Verwijderd
zal niet gaan werken ligt aan sp van je geheugen modeules
heb het hier ook gehad met een 32mb met een 128mb
ging ook voor geen meter .
haalde ik de 32mb er uit dan zag hij de 128mb
zette ik de 32mb terug dan werd alleen maar een 32mb gezien.
je heb geen anderen keus dan de 64mb er uit te laten sorry .
ik heb ook allerlij manieren gebrobeerd .
moederbord was met een lx uit gerust.
wat je wel kan doen is de sp handmatig in te stellen maar aan gezien dat je een zx heb zal die optie niet in de bios staan
heb het hier ook gehad met een 32mb met een 128mb
ging ook voor geen meter .
haalde ik de 32mb er uit dan zag hij de 128mb
zette ik de 32mb terug dan werd alleen maar een 32mb gezien.
je heb geen anderen keus dan de 64mb er uit te laten sorry .
ik heb ook allerlij manieren gebrobeerd .
moederbord was met een lx uit gerust.
wat je wel kan doen is de sp handmatig in te stellen maar aan gezien dat je een zx heb zal die optie niet in de bios staan
Sorry, maar daarmee kan ik je op dit moment niet helpen. Wat is dat voor optie, die fast reboot?
gewoon bij het opstarten van windows F8 ingedrukt houden en dan kiezen voor: dos prompt in veilige modus
klaar is ie je zit in dos
Oke maar hoe kan je het instellen dat ie weer normaal uitgaat. Ik heb zo'n computer die automautisch afsluit.Op zaterdag 30 maart 2002 16:56 schreef zwelgje het volgende:
gewoon bij het opstarten van windows F8 ingedrukt houden en dan kiezen voor: dos prompt in veilige modus
daar ging het toch niet om? je wilde naar dos om je bios te flashen..Op zaterdag 30 maart 2002 16:59 schreef ariebanaan het volgende:
[..]
Oke maar hoe kan je het instellen dat ie weer normaal uitgaat. Ik heb zo'n computer die automautisch afsluit.
ff windowsupdate draaien en de 'shutdown patch' downloaden
Ja daar ging het ook om. Maar die patch die werkt niet bij mij. Of tenminste hij geft hem niet aan. Ikzelf heb fastreboot vewrandert daarvoor deed hij het dus dan zal er geen patch voor nodig zijn.Op zaterdag 30 maart 2002 17:01 schreef zwelgje het volgende:
[..]
daar ging het toch niet om? je wilde naar dos om je bios te flashen..
ff windowsupdate draaien en de 'shutdown patch' downloaden
Dat zou een optie moeten zijn om sneller op te starten.Op zaterdag 30 maart 2002 16:55 schreef wokmaster het volgende:
Sorry, maar daarmee kan ik je op dit moment niet helpen. Wat is dat voor optie, die fast reboot?
Verwijderd
Misschien komt het omdat misschien het ene ram ding pc100 is en de andere pc133 sommige biossen kunnen dit niet aan.
Ze zijn allebij 100mhztjes snel.Op zaterdag 30 maart 2002 17:56 schreef Kurkentrekker2002 het volgende:
Misschien komt het omdat misschien het ene ram ding pc100 is en de andere pc133 sommige biossen kunnen dit niet aan.
JepOp zaterdag 30 maart 2002 15:11 schreef wokmaster het volgende:
[..]
Ik ben weer wat wijzer
[..]
Dus als ik het goed begrijp, wordt het totaalgeheugen (dus 128+64) wel door dat programma herkend, maar niet door het BIOSIn Windows wordt wel het totaal aangegeven of niet? (of heb ik ergens overheen gelezen...)
als in win het totaal goed aangegeven word en je hebt verder geen last kwa snelheid wat boeit et dan ?? of heb je wel last van snelheid ?? is ie veel slomer ??
Is het handig om eens allebij de ramreepjes eruit te halen. Op te starten. Af te sluiten en ze er weer in te doen. Kan dat?
Verwijderd
nee dat gaat niet
het gaat ook niet werken
want je kan handmatig niet je timing van je geheugen veranderen.
via de sp van de geheugen stel de moederbord zich af
waardoor er een timing fout ontstaat
en start er een modeulen zich niet op
het gaat ook niet werken
want je kan handmatig niet je timing van je geheugen veranderen.
via de sp van de geheugen stel de moederbord zich af
waardoor er een timing fout ontstaat
en start er een modeulen zich niet op
Er valt weinig op te starten en af te sluiten zonder DIMM'sOp zondag 31 maart 2002 21:17 schreef ariebanaan het volgende:
Is het handig om eens allebij de ramreepjes eruit te halen. Op te starten. Af te sluiten en ze er weer in te doen. Kan dat?
- je zegt ctspd te hebben gebruikt en geen extra info te zien. Wel, als je op "geavanceerde weergave" drukt krijg je een extra scherm met diverse tabbladen, ik ben geïnteresseerd wat er onder tabblad 'Module basisgegevens' staat en van tabblad 'Module- en device attributen' wat er onder Module attributen staat. Geeft even wat meer zicht op wat voor DIMM's het nu zijn.
- je zegt dat het BIOS niet al het ram herkent, maar dat naast ctspd óók Windows alle 192MB's ziet
Dit lijkt me bijzonder stug.
- heb je de DIMM's nu wel of niet eerder succesvol laten samenwerken op een ander bord? Dit omdat je in de eerste post zegt dat ze met elkaar overweg kunnen (theoretisch ja, maar praktisch?)
Verwijderd
Computers die in totaal 256 Mb RAM aankunnen, met 3 sloten, kennen de grootte 128 Mb niet. Hoeft ook niet, want 256/3 = 88,33 en overtreft het aantal van 128 niet. Je moet je Dimm van 128 Mb dan ook omruilen voor 2 van 64 Mb.
Wat wil je weten. Want onder de geanvenceerde weergave staat zoveel.Op zondag 31 maart 2002 21:39 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Er valt weinig op te starten en af te sluiten zonder DIMM'sIk denk dat 't belangrijk is eerst wat meer info en duidelijkheid te krijgen:
- je zegt ctspd te hebben gebruikt en geen extra info te zien. Wel, als je op "geavanceerde weergave" drukt krijg je een extra scherm met diverse tabbladen, ik ben geïnteresseerd wat er onder tabblad 'Module basisgegevens' staat en van tabblad 'Module- en device attributen' wat er onder Module attributen staat. Geeft even wat meer zicht op wat voor DIMM's het nu zijn.
- je zegt dat het BIOS niet al het ram herkent, maar dat naast ctspd óók Windows alle 192MB's ziet
Dit lijkt me bijzonder stug.
- heb je de DIMM's nu wel of niet eerder succesvol laten samenwerken op een ander bord? Dit omdat je in de eerste post zegt dat ze met elkaar overweg kunnen (theoretisch ja, maar praktisch?)
Het bios ziet het ram niet en windows ook niet. CTspd wel. Ik heb ze niet op een ander bord laten werken want die heb ik niet.
Als ik alleen 128 er in doe ziet hij wel 128 Mb ram!Op zondag 31 maart 2002 21:44 schreef okidokie het volgende:
Computers die in totaal 256 Mb RAM aankunnen, met 3 sloten, kennen de grootte 128 Mb niet. Hoeft ook niet, want 256/3 = 88,33 en overtreft het aantal van 128 niet. Je moet je Dimm van 128 Mb dan ook omruilen voor 2 van 64 Mb.
Lul toch niet zoOp zondag 31 maart 2002 21:44 schreef okidokie het volgende:
Dus moet er volgens jou wel 3*64 MB in kunnen wat,aangezien 88,33 MB niet bestaat, neerkomt op 192MB en dus geen 256MB
Maar voor de topicstarter 128 MB in bank 1 en 64 MB in bank 3.
P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200
hmm, thanks, ga ik eens proberen!Op vrijdag 05 april 2002 15:56 schreef Copycat het volgende:
[..]
Lul toch niet zo
Dus moet er volgens jou wel 3*64 MB in kunnen wat,aangezien 88,33 MB niet bestaat, neerkomt op 192MB en dus geen 256MB
Maar voor de topicstarter 128 MB in bank 1 en 64 MB in bank 3.
Pagina: 1