Toon posts:

Serie- en IMEI nummer

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Klopt het dat het serie- en IMEI nummer afhankelijk is van de toestel. Bij het invullen van een aanvraagformulier komt namelijk de voor vraag voor om deze
twee nummers in te vullen. Ik neem aan dat dit door de provider (of de tussenpersoon
die het toestel levert) ingevuld wordt, klopt dit??

• the_bbk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Het IMEI-nummer is uniek voor elk toestel, en het serienummer voor elke serie...

Verwijderd

*#06# om je IMEI te tonen.

Voor alle GSMS!

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 15:22 schreef Da Mastah het volgende:
*#06# om je IMEI te tonen.

Voor alle GSMS!
Lekker nuttig ook :?

Verwijderd

Idd, wordt door verkoper ingevuld. Die kijkt ff op de doos et voila :)

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Je serienummer is je IMEI nummer :7

IEMI Example:

490154100837810

--------------------------------------------------------------------------------

490154 Type Approval Code (TAC)
The first two digits is the code for the country apporval.

--------------------------------------------------------------------------------

10 - Final Assembly Code (FAC)

01,02 AEG
07 , 40 Motorola
10, 20 Nokia
30 Ericsson
40, 41, 44 Siemens
47 Option International
50 Bosch
51 Sony
51 Siemens
51 Ericsson
60 Alcatel
70 Sagem
75 Dancall
80 Philips
85 Panasonic

083781 - Phone Serial Number

0 - Additional Number

Verwijderd

Klopt helemaal.

Sommige providers (ben en dutchtone) geven pas ondersteuning door voor wap, als dat nummer bij hun bekend is.

Toestel verzekeren ? Imei nummer moet dan bekend zijn, maar ja sinds 1,5 jaar is het al niet meer mogelijk om als particulier je toestel te verzekeren. (ben en dutchtone dan)
Dit verschilt bij tussen providers en dat is soms een dure grap.

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-04 11:55
Ik heb een philips telefoon en heb geen 80 in de code staan. Op die plaats staat er 90...

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

Verwijderd

Ik heb per ongeluk m'n imei nummer veranderd met een of ander stom prograammatje dat het eerst niet deed, toen klikte ik maar ergens op en toen was hij in een keer veranderd...
Erg dom van mij maar nu komen mijn IMEI-nrs niet meer overeen, weet iemand hoe ik ze weer gelijk krijg (en nee, niet met een log-file, die werkt niet).??

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 14:55 schreef loekie2002 het volgende:
Ik heb per ongeluk m'n imei nummer veranderd met een of ander stom prograammatje dat het eerst niet deed, toen klikte ik maar ergens op en toen was hij in een keer veranderd...
Erg dom van mij maar nu komen mijn IMEI-nrs niet meer overeen, weet iemand hoe ik ze weer gelijk krijg (en nee, niet met een log-file, die werkt niet).??
Met hetzelfde progje weer terugveranderen :?

Originele IMEI vind je op de achterkant van je telefoon, meetsal bij de batterij!

Verwijderd

Maar wacht even! Ik heb een keer begrepen dat je gratis belt als je een ander IMEI hebt. Dit is volgens mij wel illegaal, maar ja, het kwaad is al geschied. >:)

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 09:45
Op dinsdag 16 april 2002 16:01 schreef Ghoster het volgende:
Maar wacht even! Ik heb een keer begrepen dat je gratis belt als je een ander IMEI hebt. Dit is volgens mij wel illegaal, maar ja, het kwaad is al geschied. >:)
Is onzin, dat werkt echt neit, eveals de fabel dat als je je sim clock stil zet je ook gratis kan bellen. Helaas!

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 16:02 schreef jjbstolk het volgende:

[..]

Is onzin, dat werkt echt neit, eveals de fabel dat als je je sim clock stil zet je ook gratis kan bellen. Helaas!
Ja, ik dacht al, dat lijkt me raar. Ghoster, iig bedankt. Dom van me dat ik daar zelf niet opgekomen was.. :)
Pagina: 1