geen verschil idle en stressed temp?

Pagina: 1
Acties:

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Ik merkte net dat het vrijwel geen verschil maakt tussen stressed en idle qua temperatuur..
Het gaat om een win2k install, xp 1900+, zalman 5005 cooler.

Stressed is ongeveer 52 graden, idle 49.
En ik gebruik CPUIdle Pro, cpu usage nu 3%.

Kan iemand dit verklaren?

Verwijderd

draai cpu burn in maar eens, en ik weet zeker dat je temps gaan stijgen (ff zoeken met google)

• QuarK
Na een potje Jedi Knight is hij dus maar 3 graden hoger.
Is dat burnk7 geschikt? Zal straks even proberen.. dos tooltje zeker?
Heb nog geen zin om te rebooten.

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 14:51 schreef yardcure het volgende:
draai cpu burn in maar eens, en ik weet zeker dat je temps gaan stijgen (ff zoeken met google)
Ik heb even voor je gezocht: http://www.google.nl/search?q=CPU+Burn&hl=nl&lr= :)

• QuarK
Ik had burnk7.exe al.
Hij draait nu 10 minuten ofzo en is nu 55 graden ... ;(

Hoe lang moet je em draaien om een goed beeld te krijgen?

[edit]
Na ongeveer een half uur blijft hij constant 60-61 graden. Is wel erg hoog, maar dat progje zal wel erg intensief zijn.

Ik begin echter toch over de bevestiging van mijn Zalman 5005 cooler te twijfelen.. Ik heb 2 kleine druppeltjes koelprut gebruikt, en misschien de schroeven niet ver genoeg aangedraaid.
Zou dit zo'n heel groot verschil kunnen opleveren?

• BrZ
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op zaterdag 30 maart 2002 14:31 schreef QuarK het volgende:
En ik gebruik CPUIdle Pro, cpu usage nu 3%.
Onder win2k (of xp) is dat niet echt nuttig, dat doet het OS uit zichzelf al, wat dat proggie doet.. (cpu idle cycles laten draaien)

Verwijderd

Ik heb de zelfde conficuratie. XP1900+ & Zalmann 5005. Temp idl 45 stress 52. Voorheen ook 49 / 55. Caseflow beter gemaakt en zie het resultaat. Met BRUNK7 na 30 min 58/60 graden.
Koeler lijkt goed te zitten. Ik zou eerst voor een betere flow in je kast zorgen. Let ook op de omgevings temperatuur dit heeft ook invloed.

• QuarK
Ja die 49/55 klopt!

Ik heb een Antec kast met plek voor 4 koelers (zitten er 2 standaard in). Ik ga binnenkort eens kijken voor 4 goede stille koelers en de flow optimaliseren.

De koeler maakt wel een teringherrie zeg... ik heb dat regelstukje er tussenuit gehaald... denk dat ik em terug ga zetten en het aantal toeren toch iets omlaag gooi.

Verwijderd

Je kunt ook nog de binnenkant van je kast isoleren met schuim. Bij de bouwmarkt kun je noppenschuim (twee vellen) kopen voor 10 euro. Het demp het geluid van CPU-koeler heel goed. Het is namelijk niet alleen je casevan die je hoort. Het haalt ook de frequentie van het geluid naar omlaag waardoor alles rustiger is. Heb het ook gedaan en werkt goed.
Pagina: 1