Toon posts:

[Keyboard error, na vervangen voeding ATX]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het vervangen van mij voeding van mijn pc (P2-350,Chaintech 6BTM) omdat deze spontaan begon te roken (ivm met slijtage,oudheid etc) er was een grote condensator opengesprongen..
Voeding vervangen alles draait goed,beeld + harddisks etc worden herkend alleen krijg ik een keyboard error in de post,kabel zit goed vast en in ingeduwd.
kan er een keyboard zekering gesprongen zijn ofzo ? waar zit ie ?
Of ligt aan keyboard?
ervaringen?

Verwijderd

tsja, er kan per ongeluk iets van de ps/2 aansluiting kapot gegaan zijn bij het reinstallen van de voeding. Ik zou er eerst eens een ander keyboard aan hangen, want misschien heeft hij het perongeluk begeven.

Verwijderd

Meestal zit er iets van een keyboardfuse op je MB maar als die kepot is geef ik je weinig kans om deze te repareren of je moet creatief zijn met een soldeerbout (als je het al zo op kunt lossen). Het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat je voeding je moederbord ook gelijk "geholpen" heeft waardoor je keyboard niet meer werkt.

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Branden de lampjes van dat toetsenbord wel?

Verwijderd

Topicstarter
ja alle leds lichten even op,en blijven daarna alle 3 leds continue aan.dus zekering is het dan niet denk ik ?

Verwijderd

Topicstarter
toch?

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Je moet niet zo snel kicken, dat mag pas na een dag. We zijn hier geen helpdesk die ieder moment voor je klaar staat.

Maar goed, hij krijgt dus stroom, dus de zekering zal het niet zijn. Blijven over twee mogelijkheden: de chip van het toetsenbord is stuk of de controller op het mobo heeft de geest gegeven. Je kunt het het makkelijkst testen door het verdachte toetsenbord in een andere computer te prikken en te kijken of hij het doet. Of je neemt een ander toetsenbord waarvan je weet dat hij het wel doet en plugt die in de eerste computer. Mocht de controller op het mobo kapot zijn dan kon het weleens een lastige reparatie worden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier nu te typen nadat ik bij booten even de muis op keyboard poort heb gezet omdat ie dan wel doorboot en niet hangt op keyboard post error,anders toetsenbord hielp niet... maar nu doet de muis het dus niet er zit op die keyboard poort toch een fout denk ik...
kan een usb keyboard uitkomst bieden ?

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 18:40 schreef Warezhelp het volgende:
Ik zit hier nu te typen nadat ik bij booten even de muis op keyboard poort heb gezet omdat ie dan wel doorboot en niet hangt op keyboard post error,anders toetsenbord hielp niet... maar nu doet de muis het dus niet er zit op die keyboard poort toch een fout denk ik...
kan een usb keyboard uitkomst bieden ?
ja, dat is de oplossing. Die ps/2 poort krijg je niet meer heel, is gewoon kaduk en maken kost veel s ;(. USB keyboardje dus ;)

Verwijderd

Topicstarter
maar ik dacht dat mijn keyboard on usb optie in usb uit stond :( :( en nu ? ik dus niet in mij bios :) ideeen ?

EDIT:
ik ben ereacht dat zodra hij zegt keyboard error en ik unlug en replug de ps2 stekker dat ie gewoon doet!
hoe kan dit ?
en ik wi ldnek knopje maken zodat ik nie telksn stekker eruit hoeft te halen als niet anders kan,welke draad zit in een schakkelaar tussen?
Pagina: 1