Toon posts:

Laptop verbinden met 2 netwerken...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
...hoe kan ik dat het beste doen? De situatie is als volgt: Ik zit op kamers en heb daar een netwerkje aangelegd, als ik echter naar mijn ouders ga, dan wil ik daar ook graag op het netwerk kunnen werken, zonder dat ik de netwerkinstellingen opnieuw moet doen. Dit zou kunnen door middel van 2 verschillende gebruikers, echter dit is niet de bedoeling omdat ik dan ook 2 verschillende Mijn Documenten krijg en 2 Outlookgebruikers. Iemand een oplossing voor me?

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:15
Ik heb thuis de situatie van werk nagebootst :)

No production networks were harmed during this posting

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

GaMbiNo

1337

Je zou op beide netwerken een DHCP server kunnen laten draaien zodat je niet in de knoei komt met DNS, IP settings?
Op deze manier hoef je verder niks te configgen.
Inpluggen en werken. :)

Verwijderd

welk os draai je??
ik had ergens gelezen dat met xp dit wel kon simpel switchen tussen netwerk instellingen

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

GaMbiNo

1337

Op zaterdag 30 maart 2002 14:28 schreef ArneDM het volgende:
welk os draai je??
ik had ergens gelezen dat met xp dit wel kon simpel switchen tussen netwerk instellingen
Je bedoeld hardware profielen aanmaken. ;)

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:28
Volgens mij zijn er programmaatjes voor, je kan dan tussen 2 of meer dingen switchen. Ik weet alleen niet meer hoe het heet, zo'n proggie...

edit: ff googlen en ik vond http://www.netswitcher.com/
kijk daar maar eens, volgens mij is dit wat je zoekt.

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 15:20

ranzige pad

kwaaak kwaak

is toch een eitje. 2 users die 1 documentendir sharen. kan gemakkelijk via tweak_ui. en je mail moet vast wel op een of andere manier te sharen zijn.

HT & NAS & Inventaris

Verwijderd

dhcp

• Jorn
  • Laatst online: 19-08 22:27
Als je win98 gebruikt, ik heb bij iemand op de zaaklaptop ooit eens gezien dat waar je een login en wachtwoord invult, kon hij ook een werkgroep kiezen.
Welke client dit precies is weet ik niet(iemand?)
Je zou hierop kunnen zoeken.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Verwijderd

Makkelijkste manier is inderdaad DHCP...Ofwel je netwerk op kamers gewoon zo aanpassen dat je met je laptop altijd op beide kan inloggen zonder problemen (kamers dus aanpassen aan thuis)
Op zaterdag 30 maart 2002 19:23 schreef j_iscool het volgende:
Als je win98 gebruikt, ik heb bij iemand op de zaaklaptop ooit eens gezien dat waar je een login en wachtwoord invult, kon hij ook een werkgroep kiezen.
Welke client dit precies is weet ik niet(iemand?)
Je zou hierop kunnen zoeken.
Waar jij het over hebt is volgens mij als je instelt dat je inlogt op een Windows NT domein, dan krijg je dit extra deel bij het inloggen maar wat dat als nut heeft zie ik niet echt in :?

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 10:24
ik heb situatie van werk ook thuis nagebootst....
maar ik plug hem nog wel op meer netwerken in, eens kijken naar dat netswitcher

www.kuiphuis.nl

• Jorn
  • Laatst online: 19-08 22:27
Op zaterdag 30 maart 2002 19:29 schreef Damoke het volgende:
Makkelijkste manier is inderdaad DHCP...Ofwel je netwerk op kamers gewoon zo aanpassen dat je met je laptop altijd op beide kan inloggen zonder problemen (kamers dus aanpassen aan thuis)
[..]

Waar jij het over hebt is volgens mij als je instelt dat je inlogt op een Windows NT domein, dan krijg je dit extra deel bij het inloggen maar wat dat als nut heeft zie ik niet echt in :?
Dat weet ik zo ook niet, dat zei ik ook, dat dit MISSCHIEN iets was.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de trage reactie, maar ik draai dus Windows 2000, maar overstappen naar XP is eigenlijk ook een mogelijkheid. Zal eerst eens kijken naar dat netswitcher...

Verwijderd

Wat is er mis met DHCP dan?

Verwijderd

Topicstarter
Met DHCP krijg ik het in mijn studentenhuis niet goed geconfigureerd helaas. En ja dat heb ik al meerdere keren geprobeert. Krijg dat gewoon niet goed aan de gang met MX-Stream.

Verwijderd

Topicstarter
Maar die optie zit standaard in Windows XP, dat switchen, of niet?

Verwijderd

Op maandag 01 april 2002 11:46 schreef rAvers het volgende:
Met DHCP krijg ik het in mijn studentenhuis niet goed geconfigureerd helaas. En ja dat heb ik al meerdere keren geprobeert. Krijg dat gewoon niet goed aan de gang met MX-Stream.
hoezo lukt het niet...?

Verwijderd

Topicstarter
Dat weet ik niet meer... Maar zit die optie nu in Win XP of niet? Dat is wel zo makkelijk, want dat Netswitcher werkt maar 30 dagen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je XP home hebt niet vziw...
Netswitcher is trouwens prima te gebruiken hiervoor, en al helemaal niet duur.
Goedkoper iig dan XP :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, tis me al gelukt met Netswitcher, ideaal progje... Enne, met XP ga ik het binnenkort ook maar eens proberen, maar eerst ff een ghost maken hiervan... Bedankt in ieder geval allemaal...
Pagina: 1