[Linux] [Redhat] Error tijdens compileren

Pagina: 1
Acties:

• Steije
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-07 10:53
Hoi,

Op een zojuist opnieuw geinstalleerde linux redhat 7.2 machine krijg ik tijdens het compileren van php (4.1.2) de volgende fout.

Ik krijg deze error alleen tijdens het compileren van PHP en niet bij het compileren van Apache wat ik voor het compileren van PHP deed.

Hoe los ik dit op?

Alvast bedankt!

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Hmm, not good.

Die errors zijn kernel oopses, en die betekenen niet dat het compilen fout gaat, maar dat er in de kernel iets goed fout gaat.
Dit kan een bug in de kernel zijn (welke kernel-versie is het), of (waarschijnlijker) een hardware probleem.
Slechte koeling of brak ram is niet zelden de oorzaak van zoiets. De reden dat je er nu pas tegenaan loopt is omdat tijdens het compilen zowel je CPU als je RAM erg intensief gebruikt worden.

Wordt je CPU niet te heet (stukke cooler ofzo misschien), en heb je je RAM wel eens getest met een een RAM-test progje?

• Steije
Kernel: 2.4.7-10 (Standaard Redhat 7.2)

Ik heb geprobeerd het geheugen te testen met memtest86 maar dat liep op een Segfault uit :{

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

Verwijderd

hoe kan je kernel compilen in rh 7.2?

• Steije
Op zaterdag 30 maart 2002 18:58 schreef tomazzz het volgende:
Wat heeft dat met dit topic te maken :?

• Heidistein
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 16:04

Heidistein

Blah

(jarig!)
Op zaterdag 30 maart 2002 18:58 schreef tomazzz het volgende:
Dit heeft weinig met het topic te maken, maar een goed begin is eens de megeleverde README te lezen

Maybee we are alone... After all.

• Heidistein
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 16:04

Heidistein

Blah

(jarig!)
Ik geloof dat RH ergens een kernel update heeft uitgebracht als RPM, je kan dus die gaan donloaden, en kijken of hij toevallig geen oopsen meer heeft...
(denk het niet maar toch)

Maybee we are alone... After all.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op zaterdag 30 maart 2002 18:55 schreef Steije het volgende:
Kernel: 2.4.7-10 (Standaard Redhat 7.2)

Ik heb geprobeerd het geheugen te testen met memtest86 maar dat liep op een Segfault uit :{
Da's ook niet echt goed eigenlijk. Heb je je computer overgeclocked ? Zo ja, wat gebeurt er als je je processor op de originele snelheid laat draaien ? Heb je toevallig nog ergens een andere geheugenstrip liggen ? Wat gebeurt er als je deze erin zet, i.p.v. degene waar je nu gebruik van maakt ?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Steije
Ik heb geprobeerd een nieuwe kernel erop te gooien maar tijdens het installeren daarvan kreeg ik weer zo'n 'Oops'.

Die machine is niet overgeclocked. En heb helaas geen geheugen meer liggen (is al een oude pc).

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

• Steije
Op zaterdag 30 maart 2002 20:50 schreef deadinspace het volgende:
Test hier eens mee: http://www.teresaudio.com/memtest86/
Op zaterdag 30 maart 2002 18:55 schreef Steije het volgende:
:P

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op zaterdag 30 maart 2002 21:55 schreef Steije het volgende:

[..]

[..]

:P
Waarschijnlijk heeft hij het met 'memtest86', het GNU/Linux programmaatje geprobeerd. Dat is iets anders dan deze bootflop (maar ze heten wel hetzelfde ja).
Met die bootflop kun je namelijk geen segmentation fault krijgen, omdat dat iets is wat de Linux kernel genereert. Die bootflop bevat geen Linux kernel.

• Steije
Op zaterdag 30 maart 2002 22:10 schreef deadinspace het volgende:

[..]

Waarschijnlijk heeft hij het met 'memtest86', het GNU/Linux programmaatje geprobeerd. Dat is iets anders dan deze bootflop (maar ze heten wel hetzelfde ja).
Met die bootflop kun je namelijk geen segmentation fault krijgen, omdat dat iets is wat de Linux kernel genereert. Die bootflop bevat geen Linux kernel.
Stom, ik heb het inderdaad vanaf de harddisk gedraait |:(

Ik kan op het moment even niet bij die bak, ik ga het zsm proberen :)

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
offtopic:
Zeg Steije, wat doe jij met zo'n icoon met Red Hat? Volgens mij bedoel je Debian :9 ;)

Verwijderd

maarruh, dit lijkt mij een typisch memory probleem...

Heb je er laatst nieuwe geheugenchips ingeplaatst? Simpele methode: haal die nieuwe chips eruit en probeer opnieuw. Je moet de chips met de slechtste geheugenclocktimings in het eerste memorybankje zetten, dan worden de CAS/RAS timings van die chip geautodetect en als waarde genomen voor de andere chips (en dan gaat alles goed). Nu neemt ie dus de CAS/RAS timings van de beste chip en dat kan de slechstte niet aan - crash.

Haal dus stuk voor stuk de geheugenbankjes eruit en test opnieuw totdat het wel werkt :Y) (dit is rotwerk, majah, brakke hardware he? ;))

• Steije
Op zaterdag 30 maart 2002 22:19 schreef x-wolf het volgende:
offtopic:
Zeg Steije, wat doe jij met zo'n icoon met Red Hat? Volgens mij bedoel je Debian :9 ;)
offtopic:
De betreffende bak is niet van mij, is van een kennis :+

• Steije
Op zaterdag 30 maart 2002 22:19 schreef beelzebubu het volgende:
maarruh, dit lijkt mij een typisch memory probleem...

Heb je er laatst nieuwe geheugenchips ingeplaatst? Simpele methode: haal die nieuwe chips eruit en probeer opnieuw. Je moet de chips met de slechtste geheugenclocktimings in het eerste memorybankje zetten, dan worden de CAS/RAS timings van die chip geautodetect en als waarde genomen voor de andere chips (en dan gaat alles goed). Nu neemt ie dus de CAS/RAS timings van de beste chip en dat kan de slechstte niet aan - crash.

Haal dus stuk voor stuk de geheugenbankjes eruit en test opnieuw totdat het wel werkt :Y) (dit is rotwerk, majah, brakke hardware he? ;))
Helaas zijn het geen nieuwe geheugen chips, die machine is al 2 jaar oud. (Desalniettemin zal ik even die bak open schroeven en die chips er opnieuw indoen).

Het gekke is, is dat dezelfde machine met een vorige linux installatie vlekkeloos werkte, en nu voor geen meter :'(

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op zaterdag 30 maart 2002 22:14 schreef Steije het volgende:
Stom, ik heb het inderdaad vanaf de harddisk gedraait |:(

Ik kan op het moment even niet bij die bak, ik ga het zsm proberen :)
Mja, 'stom'... Het progje werkt ook hoor, alleen test je daarmee niet al je geheugen (omdat een deel nou eenmaal in gebruik is, daar heb je met die bootflop geen last van).

Verder, mocht je kernel (en niet je hardware) oid brak zijn, dan kan dat progje daar dus ook last van hebben, maar de bootdisk niet.

Maar dat het progje al segfault geeft al wat aan lijkt mij.
Pagina: 1