Toon posts:

Oud systeem upgraden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een kleine vraag: Mijn ouders hebben een oude P166 32mb en deze wil ik graag upgraden. Kan iemand mij vertellen wat de snelste processor is die ik kan plaatsen op datzelfde moederbord (van IBM aptiva: SiS 5511,12,13 Socket 7)?

Ik woon in Apeldoorn en vroeg me ook af waar ik die oude processoren kan kopen evenals edo ram modules. Kent iemand hier een adresje voor?

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:00

GaMbiNo

1337

Ik denk niet echt dat een processorupgrade lonend zou zijn, als je al de juiste processor zou kunnen vinden.
Het hoogst haalbare op dat mobo gok ik op P233MMX.

Wat wil je zoal met die pc gaan doen?
Tekstverwerken, gamen, internetten,enz?

Verwijderd

Topicstarter
Hij is in principe alleen bestemd voor tekstverwerking en internet.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 01:13

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ha! Dat ken ik!

Ik heb zelf ook een moederbord met zo'n chipset. Deze komt tot 200Mhz zonder MMX (kan geen MMX aan) en kan max. 128Mb EDO RAM adresseren. Je zou even de bioscode op moeten schrijven, dan die opzoeken op www.wimsbios.com, dan heb je het type mobo en dan een manual zoeken als je die niet hebt.
Daar staat vaak alle info in die je nodig hebt.

Een tip: De SiS 5511 chipset is bij mij niet erg stabiel in de 3D games (Quake2, Half-Life) dus...

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

als die P166 geen MMX is heb je grote kans dat het bord geen dual voltage ondersteunt en is je max. CPU dus iets van een Intel P200 of een Cyrix 6x86 P200+

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:45
Ik heb nog een p233MMX met koeler en 2x8mb edo(plat) liggen. Die kunnen er geloof ik wel in ;)

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:00

GaMbiNo

1337

Ik zou hier niet aan gaan upgraden of je moet al toevallig tegen een P233MMX processor aanlopen.
Een beetje extra RAM heb je overigens veel meer aan.
Mijn P166mmx mobo ondersteund ook SDRAM, misschien zou je beter een 128 Mb SDrammetje erin kunnen zetten in dat geval.

Voor een beetje internetten en tekstverwerken voldoet een P166mmx met een beetje extra RAM nog prima hoor. ;)
Gewoon niet teveel softwaretroep op installeren.
Alleen die software die je echt gaat gebruiken.

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik heb zelf nog wat RAM liggen. Een stel 4Mb EDO RAM 72-pins. Maar op internet worden ook nog wel 32Mb modules nieuw en 2de hands aangeboden.

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Ik denk dat je beter ff wat geheugen erbij kunt prikken dat heeft denk ik meer effect. (Pricewatch) :D En misschien ook maar eens ff formatteren dat doet ook wonderen 8-)

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Wat loopt iedereen hier toch met MMX te eilen. Dat ding kan geen MMX. Heb zelf precies dezelfde chipset op mijn mobo (Abit PH5). Deze chipset kan een Intel Pentium 200Mhz (of AMD of Cyrix) aan. En alleen 72-pins EDO en FastPage RAM to 128Mb.
dat is dus 4 x 32Mb modules. Hij kan geen 64Mb modules aan.

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-07 05:24
hmmz.... ecs met duron dan maar....

trouwens, voor alleen text en internet is die p166 toch wel genoeg? mijn ouders hebben er in elkgeval wel genoeg aan...

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Pagina: 1