De OC-bios van msi k7tpro-2

Pagina: 1
Acties:

• FSharky
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb een vraagje over de overclocking bios van msi.
Mijn pc loopt nog helemaal standaard en ik wil dus nu gaan overklokken. Met mijn huidige bios versie (3.1) kan dit niet.
Nu heb ik ff de search gebruikt en heb gelezen dat je een "overklok bios" nodig hebt.

Mijn vraag: Kan ik deze bios gewoon flashen over mijn 3.1 bios???
Alvast bedankt

• bassie666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-09-2024

bassie666

www.wrsmarine.com

msi k7t Pro2 (kt266a)? Dan gewoon versie 3.3 eroverheen flashen en dan gaan overclocken. de latere versies van de bios zuigen dus gewoon 3.3 erop
deze dus
http://www.msi.com.tw/php/upload/bios_files/6380v33.exe

HTPC user

• FSharky
  • Niet online
Nee het is een msi 6330. In mijn huidige bios kan ik dus echt helemaal niks veranderen dus ik denk dat ik die oc-bios moet flashen. Maar ik vraag mij dus af of je dit zomaar over je oude bios kan flashen.

• FSharky
  • Niet online
voor de duidelijkheid dit is mijn mobo
[url]http://www.msi.com.tw/products/mainboard/mainboard.php?model=K7T+Pro2 [/url]

Verwijderd

Vreemd, heb er zelf ook 1 gehad(in een grijs ver verleden :)) en kon gewoon de multiplier en FSB instellen

• FSharky
  • Niet online
Het is idd vreemd want ik heb nog ffies in mijn bios gekeken en daar staat onder frequentie/volt control maar twee regeltjes :? . nl auto detect dimm/pci clk (enabled) en
spread spectrum modulated (enabled)

Dus ik denk dat ik het overklokken wel kan vergeten :'(

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-08 12:46

Willybubba

Nut up or shut up.

Heb je wel al je CPU ge-unlocked?

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 14:35 schreef TweakGuy het volgende:
Vreemd, heb er zelf ook 1 gehad(in een grijs ver verleden :)) en kon gewoon de multiplier en FSB instellen
idd heel vreemd, ook ik heb dit board (in een grijs verleden :P) gehad en ik kon ook gewoon de fsb / mp instellen.. :?
Maar als jij het OCbios nodig hebt, dan kan je dat er gewoon overheen flashen, no problem :)

Verwijderd

geen jumpers op deze moederbord dan ?

• FSharky
  • Niet online
Nee er zitten voor de rest niet echt veel jumpers op, alleen om je cmos te clearen.
Ik heb zojuist die overclock bios geflasht maar blijft hetzelfde. Daarna heb ik mijn bios geflasht met de allerlaatste versie(3.2), maar kan nog steeds niet mijn vcore veranderen.
Toen heb ik maar in win 98 fuzzylogic laten draaien en daarmee kan ik mijn fsb op 110 zetten zodat ik 981 MHZ kom ipv 900.
Toch vreemd dat ik in windows zelf wel kan overklokken en in mijn bios niet.
Als er nog iemand is met een tip :)
Pagina: 1