Netware 3.12 en tweede IDE controller: troubles!

Pagina: 1
Acties:

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Tijdens het opzetten van een bescheiden Netware-servertje, ben ik tegen een lastig probleem aangelopen.

Specs van de server:
- AOpen AP53 moederbord (single voltage socket 7)
- Intel Pentium 75
- 2 x 16 MB fastpage
- 240 MB schijf, aan primaire IDE
- 1 GB en 2 GB schijf, beide aan secundaire IDE
- Netgear FA310TX
- S3 PCI videokaartje
- Floppydrive :P

Operatingsystem: Netware 3.12, opgestart door MS-DOS 6.22

Het probleem is het volgende: Alleen de eerste schijf, de opstartschijf van 240 MB, wordt gezien. De andere schijven daar kan ik niet bijkomen.

Er zijn vier gevallen mogelijk:
- Ik laad een driver voor de secundaire IDE, het systeem loopt door, in INSTALL.NLM wordt alleen schijf 1 gezien
- Ik laad een driver voor de secundaire IDE, het systeem bevriest
- Ik laad een driver voor de secundaire IDE, het systeem geeft een ABEND
- Ik laad een driver voor de secundaire IDE, het systeem loopt door, maar zodra ik disk options in INSTALL.NLM kies, geeft het systeem een ABEND

Ik heb verschillende drivers geprobeerd: ISADISK.DSK, IDE.DSK en de moderne drivers IDEATA/IDEHD. Ik heb ook alle IRQ's geprobeerd, die allemaal verschillende effecten geven, nl. één van de vier bovenstaande.

Ik heb de nieuwste versies van de diskdrivers voor 3.12 geinstalleerd, zowel voor ISADISK.DSK als IDE.DSK. De kernel (server.exe) heeft de meest recente patches. Ik heb de meest recente pakketten voor 3.12 met IDEATA/IDEHD gepakt, gelijkwaardig aan het 3.20-enhanchmentpack.
Dit hielp echter niet.

Misschien een hardware probleem?
Ik heb het geheugen omgewisseld, andere schijven geprobeerd, netwerk kaart er uit, en nu zelfs een ander pentium 1 moederbord. Steeds hetzelfde resultaat.

Ik heb veel ervaring met Netware, maar dit probleem nooit eerder gehad.
Wie kan mij verder helpen? (ik heb de Netware knowledge base al doorgespit)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
die 2 harddisken op de secundaire poort, heb je die in de bios ook kenbaar gemaakt?

zo ja, zet dit dan eens uit.... netware kan zelf de schijven wel aansturen ook zonder bios ondersteuning, mischien gaat het daar namelijk wel fout

A wise man's life is based around fuck you

• SvMp
  • Niet online
al geprobeerd ja

• Zwelgje
die 2 disken, staat daar mischien nog een partitie op? (met data?) zoja, deze eens leeghalen met fdisk (doe ook ff fdisk/mbt om het mbr leeg te halen)

• SvMp
  • Niet online
Ook daar heb ik aangedacht: De partities zijn compleet clean.

• Zwelgje
Op zaterdag 30 maart 2002 16:01 schreef svdmeer het volgende:
Ook daar heb ik aangedacht: De partities zijn compleet clean.
u denkt ook aan alles :)

mmmmm vaag probleem dus,

als je alleen de 1gb disk eraanhangt? doet ie het dan wel..

ik zat ff te spitten in een grijs netware 4.11 verleden daar had ik een soortgelijk probleem, toen bleek dat ie 2gb disk die ik toen had 'niet helemaal aan de ATA specifikatie's voldeed'

• SvMp
  • Niet online
Ik heb ze los getrokken, en er alleen een oude 200 mb schijf aangehangen. Zelfde probleem :(

Dus echt vaag hé :7

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Netware 3.12 stampt uit de tijd van de 386's. Toen hadden computers maar 1 IDE kanaal. Dus die ISADISK zou wel eens geschreven kunnen zijn voor 1 kanaal zodat ie de 2e kanaal niet snapt.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Op zaterdag 30 maart 2002 15:49 schreef zwelgje het volgende:
die 2 disken, staat daar mischien nog een partitie op? (met data?) zoja, deze eens leeghalen met fdisk (doe ook ff fdisk/mbt om het mbr leeg te halen)
FDISK /MBR :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD

• SvMp
  • Niet online
Nee, ISADISK werkt ook met twee.
Heb ooit in een 386 4 schijven gehad mbv. geluiskaart met IDE, ging prima.

Bovendien: IDEATA/IDEHD zijn moderne drivers.

FDISK /MBR heb ik al gedaan. Werkt alleen op de 1e schijf.

Voor de rest: Slackware bootflop, dd if=/dev/zero of=/dev/hdc count=1 :7

• Zwelgje
Op zondag 31 maart 2002 14:40 schreef FastBunny het volgende:

[..]

FDISK /MBR :)
sorry typefout van mijn kant..... (keyboard ligt me de laatste dagen niet lekker in mijn handen overigens... dat zal de oorzaak wel zijn van deze fout....Excuus!) :)

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Op zondag 31 maart 2002 19:27 schreef zwelgje het volgende:

[..]

sorry typefout van mijn kant..... (keyboard ligt me de laatste dagen niet lekker in mijn handen overigens... dat zal de oorzaak wel zijn van deze fout....Excuus!) :)
no problem dude :)

Pagina: 1