"We set sail on this new sea because there is new knowledge to be gained and new rights to be won." - John F. Kennedy - USS Valiant NCC-74210 dedication plaque
Als je het "goto and play/stop" commando gebruikt kan je ook gewoon kiezen voor welke scene het bedoeld is. Staat gewoon bij de opties van goto.
dat werkt dus niet 
ik heb nu een:
on (release) {
gotoAndPlay ("portfolio", 20);
}
Hiermee pakt ie de portfolio scene niet, maar gaat ie naar frame 20 van de movieclip waar de button in zit..
ik heb nu een:
on (release) {
gotoAndPlay ("portfolio", 20);
}
Hiermee pakt ie de portfolio scene niet, maar gaat ie naar frame 20 van de movieclip waar de button in zit..
"We set sail on this new sea because there is new knowledge to be gained and new rights to be won." - John F. Kennedy - USS Valiant NCC-74210 dedication plaque
werkt maar half.. ik heb het gevoel dat ie niet helemaal werkt zoals het moet.
Ik kan op deze manier wel de intro scene besturen, maar de portfolio scene wil niet, hij pakt dan de main scene. Wat ik ook een beetje vreemd vind is dat als ik de movie gaat testen gewoon in Flash, dat ie dan alle 3 de scenes samen laat zien in 1 timeline. Dus bv frame 50 in de main movie is dan niet frame 50 bij het testen maar 90 omdat hij alle frames van de voorgaande (intro) erbij optelt. Misschien moet ik het maar op een andere manier oplossen?
Ik kan op deze manier wel de intro scene besturen, maar de portfolio scene wil niet, hij pakt dan de main scene. Wat ik ook een beetje vreemd vind is dat als ik de movie gaat testen gewoon in Flash, dat ie dan alle 3 de scenes samen laat zien in 1 timeline. Dus bv frame 50 in de main movie is dan niet frame 50 bij het testen maar 90 omdat hij alle frames van de voorgaande (intro) erbij optelt. Misschien moet ik het maar op een andere manier oplossen?
en zo?
code:
1
2
3
| on (release) {
_root.gotoAndStop ("portfolio", 20);
} |
Verwijderd
Zo doe ik het:
In een leeg frame in main een action met
gotoAndStop("Portfolio", 75);
In de movieclip-->button een action met
_root.gotoAndPlay("framelable van eerste action");
Edit:
Bij de button hoort dan uiteraad een on (release) dinges.
In een leeg frame in main een action met
gotoAndStop("Portfolio", 75);
In de movieclip-->button een action met
_root.gotoAndPlay("framelable van eerste action");
Edit:
Bij de button hoort dan uiteraad een on (release) dinges.
Pagina: 1