Dilemma welke kaart aanschaffen

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 20:58

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Topicstarter
Heren,
Ik heb sinds vrijdag weer een redelijk systeempje erbij een Celeron 950 met 192 MB geheugen.
Probleem alleen is dat er een AGP Intel 740 8MB kaart inzit en deze onder XP geen openGL of andere 3d aplicaties ondersteund ( heb de hele ochtend me suf gezocht maar kan geen GL drivers vinden voor XP )

Dus die kaart moet eruit en een nieuwe komen, nu is het maar een 2de systeempje dus moet niet te gek dure kaart zijn.

* Vraag 1 is dan welke kaart is niet te duur en presteerdt toch goed ?

Dan ga ik ff verder kijken en zie ik mijn "main system" staan Atlon 1200 met 512 MB en nu voorzien van een Asus 7700 Deluxe ( geforce 2 GTS )
Zou ik misschien hier een nieuwe kaart voor moeten kopen en de 7700 in mijn celeron proppen ?

* Vraag 2 welke kaart zou ik hiervoor moeten kopen ik zit er niet meer zo in zeg maar, is dan een Geforce 4 MX of juist een Geforce 3 interressant.

Zoals je al merkt zijn er een aantal opties, en mede omdat ik de Videokaarten scene ff niet meer heb gevolgd ben ik niet meer op de hoogte wat nu de snelste kaart is, en de kaart met juist de beste prijs / kwaliteit verhouding.

Ik hoop dat iemand me ff kan helpen met mijn "holy quest for a good video card" :)

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 23:13

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

koop een gf 3 ( of een ti200 ) en prop die v7700 in dat cellie ding

gf3 intersesant omdat ie niet zo duur meer is beter beeld kwaliteit en hij is sneller als een gf4mx

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:13

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik denk dat je het beste een nieuwe kaart voor je Athlon aan kan schaffen (vooral als je nogal wat mooie 3D games speelt). En dus de GF2 GTS overzetten naar je Celeron.

Als nieuwe zou ik voor de GF3 gaan. Deze is sneller als de GF4 MX. De GF3 bevat een aantal instructiesets die de GF4 MX niet heeft. Zie de GF4 MX maar als een Celeron en de GF3 als een PIII/IV. De Celeron heeft volgens mij alleen MMX (of niet eens MMX) en de Pentiums hebben MMX en SIMD instructies die ze sneller maken (als de applicatie er voor geoptimaliseerd is natuurlijk).

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik zou of een hele goedkope gf2mx kopen (is toch maar 2de systeempje en gf2mx kan nog makkelijk meedraaien) of de GTS in je cellie doen en dan voor die athlon een nieuwe kopen. De GF4MX is alleen even snel als de gf2GTS, dus alleen om de snelheidswinst hoef je het niet te doen.. ik zou dan een gf3 ti200 kopen (ong. €220) voor die pc. Een andere optie is een ati radeon 7500 of de duurdere 8500.

• cyclone

cyclone

Topicstarter
Ok .. fijne adviezen nu al .. lekker snel is wel fijn want dan kan ik zometteen nog ff kaartje gaan scoren.

1 ding is me ff onduidelijk .. je zou zeggen dat een Geforce 4 sneller is dan een Geforce 3, maar er wordt nu ff anders beweerd.
En het hoeft niet perse 1 van de kaarten / chipsets te zijn die ik net noemde , ik wil gewoon weten wat op dit moment zeg maar de snelste ( betaalbare ) kaart is.

• Palomar
  • Niet online
Op zaterdag 30 maart 2002 13:50 schreef CyCLoNe het volgende:
Ok .. fijne adviezen nu al .. lekker snel is wel fijn want dan kan ik zometteen nog ff kaartje gaan scoren.

1 ding is me ff onduidelijk .. je zou zeggen dat een Geforce 4 sneller is dan een Geforce 3, maar er wordt nu ff anders beweerd.
En het hoeft niet perse 1 van de kaarten / chipsets te zijn die ik net noemde , ik wil gewoon weten wat op dit moment zeg maar de snelste ( betaalbare ) kaart is.
zoek maar es op het forum naar gf4mx of met google naar benchmarks.. :) de geforce 4MX is eigenlijk gewoon een geforce 2gts. Dus de prestaties zijn ook hetzelfde als een gf2gts. Die 4 is puur marketing. De gf4TI is daarentegen wel een stuk sneller dan de gf3, maarja die is ook enkele malen duurder.
En zoals ik net al zei, een ati radeon 8500 is ook behoorlijk snel, en goedkoper dan een gf3 ti500. Misschien ook een optie?

En wat is je budget eigenlijk? Ik ben zelf ook op zoek naar een nieuwe videokaart, mn budget is ong. €200.. voor dat geld kun je als je goed zoekt een gf3ti200 kopen, dat is een prima kaart en kun je nog lang mee vooruit. Ik wil echter ook goede beeldkwaliteit en een goede tv-out.. daarom twijfel ik ook nog om een ati radeon 7500 te kopen..

• cyclone

cyclone

Topicstarter
mmmmmm
tja de Asus 8200 is leuk en niet duur 199 euro bij informatique ( en da's voor mij om de hoek ) alleen 1 probleempje hij heeft geen t.v. out .. en da's toch wel handig .. zeker om zo nu en dan een d.v.d. tje uit mijn nest te bekijken ..

Dus net als jij zit ik ook met de t.v. out feature ..

On the other hand zou weer wel leuk zijn om een geforce 3 in mijn nieuwe bak te gooien ..
Zijn er toevallig ook nog "iets goedkopere" geforce 3 kaarten ( dus zo rond de 200 euro ) met TV out en dan maar een ander merk ?

[edit]
jups het er net 1 gevonden 199 euro powercolor met tv out .. alleen dan moet ik weer zolang wachten want alleen Gistron heeft um ( wel goed shop ik heb al ervaring met ze en met hun RMA ) dilemma's allom hier .. :)

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
ik heb net bij Informatique een Ti200 via de website gekocht, 199 Euro incl. :) ik was eerst van plan een leadtech ti4600 te kopen en dan mijn Asus V8200 pure in de pc van mijn vrouw te plaatsen (zij heeft dus een nieuwe grafische kaart nodig). Het is op dit moment gewoon niet de moeite om mijn GF3 te vervangen... dus maar gekozen voor deze oplossing.. ik zou hem gewoon halen de deluxe is iets van Euro 248

• cyclone

cyclone

Topicstarter
Op zaterdag 30 maart 2002 14:13 schreef Karel2001 het volgende:
ik heb net bij Informatique een Ti200 via de website gekocht, 199 Euro incl. :) ik was eerst van plan een leadtech ti4600 te kopen en dan mijn Asus V8200 pure in de pc van mijn vrouw te plaatsen (zij heeft dus een nieuwe grafische kaart nodig). Het is op dit moment gewoon niet de moeite om mijn GF3 te vervangen... dus maar gekozen voor deze oplossing.. ik zou hem gewoon halen de deluxe is iets van Euro 248
Probleem is dat het prijsverschil tussen de Pure en de Deluxe te groot is de deluxe kost 288 en de pure 199, 89euro vinnik net iets teveel van het goede voor alleen een t.v. out ( want dat is dan de enige reden waarvoor ik de deluxe versie zou kopen )
Bij alternate ben ik nu ff aan het loeren en daar heb je dan een een niet asus kaart maar een MSI voor 219 euro .. dus denk dat ik daar maar ff langs ga .. dat verschil vindt ik namelijk wel dragelijk

[edit]
was alleen video out ( dus S video ) en geen TV out .. kortom is ook niet interresant

So the holy Quest continous

• Palomar
  • Niet online
Op zaterdag 30 maart 2002 14:20 schreef CyCLoNe het volgende:
[edit]
was alleen video out ( dus S video ) en geen TV out .. kortom is ook niet interresant

So the holy Quest continous
volgens mij is dat hetzelfde hoor.. kun je gewoon met (meegeleverd?) kabeltje aansluiten op je scartaansluiting (wel ff scart-convertertje aanschaffen).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.