Toon posts:

Packerd Bell PC uitbreiden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een colega een plezier doen en Zijn sysje ff iets verbeteren, maar ik heb een beetje te weinig gegevens van zijn PC. Ik weet dat het een Packerd Bell MultiMediaPC CLE is, en dat het een P1 233 MMX, met 32 MB Ram en een 3,2 GB HDD. Nou heb ik al een 10 GB HDDtje voor hem geregeld, maar ik zit ff met geheugen. Weet iemand of dit SD RAM is, of nog EDO. Ik moet namelijk ff weten wat ik moet regelen.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 01:13

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Druk tijdens de memory test op Pause. Dan staat er meestal onderaan het scherm de BIOS-code. Schrijf deze code op. Ga dan naar www.wimsbios.com en zoek daar deze code op. Dan kun je het type mobo opschrijven en op die manier verder gaan zoeken naar de handleiding van die mobo. Daar staat bijna altijd in wel type geheugen dit mobo aankan.

Ik denk dat dit mobo zowel EDO RAM als SDRAM DIMM-PC66 aankan sturen. Let wel op. Deze chipsets zijn nogal oud en kunnen moeite hebben met de herkenning van SDRAM. Ik raad daarom aan EDO RAM te gebruiken.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 01:13

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

O ja, ik denk dat die 10Gb harddisk een probleem wordt. De BIOS van dit soort mobo's kan max. 8,4 Gb per HD adresseren. Heb er zelf ervaring mee (200Mhz MMX PC). Is volgens mij niet te verhelpen met een BIOS-Flash. Dus ik denk ik zeg het ff.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Je kunt die 10Gb gewoon gebruiken alleen moet je even zoiets als maxblast installeren en dan is het geen probleem. Verder probeer eens de kast open te schroeven, dan zie je toch zo wat voor geheugen erin zit :?. duss... sccs

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf hier een 233 staan als test PC, en die pakt zonder problemen een 20 GB HDD, 40 GB niet, maar 20 GB zonder problemen, En als ik d.m.v. maxblast 10 GB kan gebruiken, prima toch, en anders gebruikt hij maar 8,4 GB. maakt mij niet zoveel uit. Alles wat hij erbij krijgt is meegenomen voor hem.

Ik zal ff proberen met die mem test en dan op pauze te drukken.

THNX