[AMD Athlon XP 1400] WinXP geef 697 Mhz aan

Pagina: 1
Acties:

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op de computer waar ik nu achter zit geeft Windows XP een verkeerde processor snelheid aan. Er zit een XP1400+ procerssor in, maar hij geeft aan dat er een AMD Athlon in zit met een kloksnelheid van 697 MHz.

Is dit gewoon een bug, of moet ik bepaalde software installeren? Of, ik hoop het niet, is de koper van deze pc opgelicht oid. ?

Mijn eigen pc bezit een AMD Athlon XP 1600+, en die wordt wel goed weergegeven in Windows XP.

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:03
Wat zegt je bios?

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

naar mijn weten is er geen x p1400, je zal wel een thunderbird bedoelen, en de ''bug'' zal wel te maken hebben met je FSB die staat nu waarschijnlijk op 100 en die hoort op 133, check t maar es in je bios

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wat zegt het bios over de proc dan?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bij het booten zegt hij ook 700 MHz.

Zo is de processor dus echt niet geinstalleerd... ik weet niet of het kan, maar een hardware leverancier kan toch niet een 'fake' kloksnelheid opgeven?
Dan zou mijn eigen processor ook verkeerd moeten zijn.

Ik ga in ieder geval nog even de AMD site doorzoeken (derde keer...)

Als iemand nog tips heeft. Graag! Dit is erg frustrerend.. ;(

Edit mijn FSB moet op 133? Dat kan ik zonder problemen aanpassen in m`n bios?

Edit2 oke, ik heb het risico even genegeerd, en gewoon in de bios (je had gelijk bo030285) de FSB op 133/133 gezet :) Nu draait ie weer zoals het hoort! Bedankt allemaal :* :D