Goede middag allemaal,
Dit topic borduurt een beetje voort op [topic=437955/1/25] uit dit zelfde forum.
Nu ben ik best bekend met Array's dus, daar hoef ik geen uitleg meer over.
Ik heb namelijk het volgende:
Oftewel, ik heb een 2D array (aMemberData[i] [j]) waarin een hoop data komt te staan, en ik wil dat elke laatste waarde uit een array (daar waar waarde 0 staat) een nieuw 2D array (4D in totaal dus) bevat, waarin naar voren komt welke bands dat specifieke bandlid cool vind.
Nu kan ik keurig alle waardes uit die Array opvragen, en krijg ik ook steeds de waardes die ik bedoel, maar, ik wil door aMemberData[0] [4] lussen, totdat deze waarde op haar einde is. Ik wilde dat doen met aMemberData[0] [4].length. Dat gaat niet omdat dit array eigenlijk geen waardes bevat, maar slecht een verwijzing is vanuit aMemberData[0].
Heeft iemand enig idee hoe ik de lengte van die 3de dimensie kan uitlezen??
Alvast hartelijk bedankt.
Dit topic borduurt een beetje voort op [topic=437955/1/25] uit dit zelfde forum.
Nu ben ik best bekend met Array's dus, daar hoef ik geen uitleg meer over.
Ik heb namelijk het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <script language="Javascript">
aMemberData = new Array(0);
aMemberData[0] = new Array('waarde1' ,'waarde2', 'waarde3', 'waarde4', 0);
aMemberData[0] [4] [0] = new Array('waarde1', 'waarde2');
aMemberData[0] [4] [1] = new Array('waarde1', 'waarde2');
aMemberData[0] [4] [2] = new Array('waarde1', 'waarde2');
aMemberData[0] [4] [3] = new Array('waarde1', 'waarde2');
</script> |
Oftewel, ik heb een 2D array (aMemberData[i] [j]) waarin een hoop data komt te staan, en ik wil dat elke laatste waarde uit een array (daar waar waarde 0 staat) een nieuw 2D array (4D in totaal dus) bevat, waarin naar voren komt welke bands dat specifieke bandlid cool vind.
Nu kan ik keurig alle waardes uit die Array opvragen, en krijg ik ook steeds de waardes die ik bedoel, maar, ik wil door aMemberData[0] [4] lussen, totdat deze waarde op haar einde is. Ik wilde dat doen met aMemberData[0] [4].length. Dat gaat niet omdat dit array eigenlijk geen waardes bevat, maar slecht een verwijzing is vanuit aMemberData[0].
Heeft iemand enig idee hoe ik de lengte van die 3de dimensie kan uitlezen??
Alvast hartelijk bedankt.
| Life is a game (and games are fun) | homepage |