Toon posts:

Grafisch Rekenmachine, klein proggie schrijven?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kweetniet of die bij gadgets moet, maar weet iemand hoe ik in mijn casio-rekenmachine de lenzenformule in een programmaatje kan schrijven?
De lenzenformule luidt 1/f = 1/b + 1/v, als de GR naar f,b en v vraagt en je geeft er 2, zou hij de 3e ongegeven zelf moeten berekenen...

Wie weet hoe?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Bedenk gewoon hoe je het normaal zelf doet, dan kun je het ook zo in je rekenmachine zetten (mits je de taal kent waarin je dat ding moet programmeren)

Verwijderd

Ja, ik werk ook met de casio, je moet dan met "if" werken, maar ik programmeer niet zoveel op dat ding. Ik zou gewoon 3 progjes schrijven en dan steeds de ene onbekende laten uitreken. Voor f ziet het er dan als volgt uit:

"b="?->A->
"v="?->B->
clrtext->
locate 1,1, "het antwoord is:"->
locate 3,5, 1:(1:A+1:B)->

Als je b of v wilt uitrekenen moet je de letters even veranderen en de manier om het uit te rekenen, maar dat is niet moeilijk.

'-> aan het eind van de regel betekent een enter (EXE)
Met "if" is het vast ook makkelijk, moet je maar even in je handleiding kijken.

Ik hoop dat hij goed werkt, je kan de lay-out nog wel wat verbeteren, maar het gaat uiteindelijk toch om het antwoord.

Post je antwoord ff, j3nz

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

dat heb ik eens ooit geschreven
ff kijken of ik em nog heb, momentje

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2918277187

oeps, vergist, dit was een programmatje om de breking te berekenen, gebruikt overigens wel hetzelfde principe :)

de code is nogal messy, maar dat komt omdat ik gek wordt van programeren op dat kleine K*t schermpie

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad