Toon posts:

A7V333 + Maxtor 40Gb leesfouten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Combinatie A7V333 met Maxtor 40Gb 7200rpm

Na cd's naar hd gecopieerd te hebben lijkt alles goed en zijn bestanden te lezen. Later bij het lezen weer foutmelding (corrupt file of zoiets). Systeem herstart, bestanden zijn weer te lezen !?!? Dit wekt weinig vertrouwen...

Heeft iemand ervaring hiermee?

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:27
Zou aan je geheugen(timings) kunnen liggen...

Het spul staat blijkbaar wel goed op de schijf, omdat het de ene keer wèl, en de andere keer niet goed te lezen is.

Zelf heb ik precies zulke problemen gehad, ook met Win2k, en de oorzaak daarvan bleek te liggen in iets te progressieve geheugentimings. Het valt te proberen.

Zijn de kabels verder in orde?

Verwijderd

Topicstarter
Kabels zitten volgens mij wel goed. Als het probleem weer optreed, zal ik kijken of ik via een andere pc en netwerk de schijf wel goed kan lezen.

Over dat geheugen kan ik geen uitspraak doen; ik heb de pc met defaults in elkaar gedraaid. Zag er allemaal prima uit in bios.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem blijft zich voordoen; na enige tijd geeft het systeem aan dat schijf c: corrupt is; na herstarten van W2000 start checkdsk automatish en vindt dan orphan files ...

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:55
Op zaterdag 30 maart 2002 14:32 schreef Nakhba het volgende:
Probleem blijft zich voordoen; na enige tijd geeft het systeem aan dat schijf c: corrupt is; na herstarten van W2000 start checkdsk automatish en vindt dan orphan files ...
Vriend van me had hetzelfde probleem: corrupte data op de disk...

Oorzaak bij hem was een te lichte voeding. Zwaardere erin, en alles werkte perfect

Maar goed, 't kan eik veel oorzaken hebben...
Mem verrot -> download ff zo'n ram-stress proggie, en je weet t
HD verrot -> Draai MAXDIAG, die geeft aan of je HD wel of niet goed is.