HD/BIOS probleem met de HP Vectra VL400

Pagina: 1
Acties:

• LeMerchant
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07-2020

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
kep hier een HP Vectra VL400 staan, zit geen cd-rom in maar toch wou ik win2k dr op zetten. Dus ik de HD dr uitgehaald en in onze eigen pc gedaan. TOen win2k dr op gezet en weer teruggezet in de HP. en toen ik kreeg ik de foutmelding "INACCCESSIBLE_BOOT_DEVICE" run chkdsk of scandisk enzo.... Maarja ik hoorde dus dat als ik dat deed hij de fouten repareerde die eigenlijk niet gerepareerd hoeven te worden ofo omdat je de HD nu in een andere pc hebt ja (:?) dus...anywayzz ik gister weer windows dr afgehaald en alles dr opnieuw opgezet, daarna (dat werd mij ook aangeraden) heb ik de BIOS instellingen overgenomen (dus de bios van de AMD TB, zie specs) daarna heb ik de HD weer in de Vectra gezet, pc aan , naar de bios, HD instellingen veranderd. en NOG deed 'ie et niet...;(

[BIOS Instelling AMD]:

Cylinder : 19590
head : 16
precomp : 0
landingzone : 19589
sector : 63

[BIOS Instelling HP Vectra]:

Cylinder : 19590
heads : 16
sector : 63
CHS format capacity 10110 MB
LBA format capacity 10110 MB
Multi-sector transfers [16 sectors]
LBA mode control [enabled]
32 Bit I/O [enabled]
transfermode [FPIO 4/DMA 2]
Ultra DMA mode [mode 4]

Waaar kan het aan liggen dattie et nog niet doet???

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Waarom zet je niet gewoon de installatie (i386 van de cd) op de HD en run je niet gewoon de setup op het systeem zelf? Gewoon vervolgens met diskette booten en vervolgens i386\winnt.exe runnen. Waarschijnlijk heeft Win2k dingen speciaal geinstalleerd voor dat andere systeem (andere IDE controller e.d.) en dat hij daarom niet echt wilt werken op jouw bak oid.?

Verwijderd

volgens mij installeert windows allemaal drivers en dergelijke voor het mobo,
en aangezien een hp een ander mobo heeft dan je andere pc,
is het wel logisch dat hij niet wil booten,
je kunt win2k het beste installeren door een cd-rom aan de hp te hangen en dan te installeren.
en zorg ook dat je eerst alle drivers erbij hebt,
want een hp heeft vaak een eigen willetje
groeten bram

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
sja dan moet ik dat maar proberen dan. Maar dan moet ik bij de BIOS van de Vectra de HD wel weer op auto zetten he? ipv van manual (dit was om die gegevens te veranderen)

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
bram > helaas zal dat niet zo makkelijk gaan anders had ik dat al gedaan (heej dat rijmt :P)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zaterdag 30 maart 2002 11:59 schreef brum het volgende:
volgens mij installeert windows allemaal drivers en dergelijke voor het mobo,
en aangezien een hp een ander mobo heeft dan je andere pc,
is het wel logisch dat hij niet wil booten,
je kunt win2k het beste installeren door een cd-rom aan de hp te hangen en dan te installeren.
en zorg ook dat je eerst alle drivers erbij hebt,
want een hp heeft vaak een eigen willetje
groeten bram
Even dit lezen :P.
Op zaterdag 30 maart 2002 12:00 schreef LeMerchant het volgende:
sja dan moet ik dat maar proberen dan. Maar dan moet ik bij de BIOS van de Vectra de HD wel weer op auto zetten he? ipv van manual (dit was om die gegevens te veranderen)
Ja, dat kan je zelf weten. Opzich maakt het niet zoveel uit tenzij je de HD een keertje gaat verwisselen. Auto is altijd handig :).

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
oke dit bericht tiep ik nu vannaf de HP Vectra *D, kep ff voor nood de NIC uit de andere pc gebruikt om te kunnen internetten
maar goei alles doet et dus!!!

BEDANKT IEDEREEN !!!
Pagina: 1