Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[6310 / GPRS] Kan alles behalve Ping en Tracert

Pagina: 1
Acties:

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03 15:17
Ik heb het voor elkaar gekregen om mijn 6310 en Win2K te laten GPRSsen op Vodafone netwerk.

Gaat allemaal redelijk goed alleen krijg ik zeg maar niet zo'n icoontje als bij netwerkverbinding/inbellen (die 2 computertjes achter elkaar die knipperen)maar blijft gewoon mijn wireless link dingetje een beetje bewegen.

Ik kan gewoon internetten / trillian etc. etc. alleen het vreemde is dat ik niet kan pingen ofzow? Krijg wel gewoon een IP toegewezen enzo.

Ik krijg deze resultaten. Vind de snelheid nog niet echt denderend maar heb nog niks uitgeprobeerd verder.
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Fri Mar 29 2002 om 17:10:26 UTC+0100)

Download : 3.5 KByte/sec
Internationaal VS : 3.5 KByte/sec
Upload : 1.2 KByte/sec
Connection : 25.0 Conn/min
Ping test Nederland : 0.0 ms

Iemand enig idee ofdat het normaal is dat je niet kan Pingen?

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• intert0y
Dit is me geloof ik nog NOOIT overkomen dat er gewoon HELEMAAL niemand mij iets kan vertellen hierover? :)

Kom op mannen (en eventuele vrouwen, al is dat wat minder waarschijnlijk)

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-10 11:30

carnager

AmsterdamVideo

weet je zeker dat je wel een public IP hebt gekregen en niet een intern ip? waarbij je via een proxy surft ofzo?... Bij BEN krijg je een 10.x.x.x ip nummer (dus intern) en is er een gateway aanwezig, hier kun je dus wèl pingen en alles doen wat je wilt, maar dat kan dus wel heel anders zijn bij jouw aanbieder, heb daar geen ervaring mee..

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-11 22:38

jep

Wel vet :9 :)

• intert0y
Krijg bij nader inzien ook zo'n IP ja.. en kan wel pingen maar moest alleen er ff voor zorgen dat mijn machine niet vond dat ie timeout gaf.

Ping zat tussen de 1,5sec en de 4 seconden. :)

Voor de rest, mijn topspeed is nog steeds 3,5 KB/s

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-11 13:56

TheFruitNerd

iets met fruit

offtopic:
Hey hoe heb jij GPRS via Vodafone?
Heb je toevallig een zakelijk abbo of zo?
Krijg de mijne (hopelijk) deze week binnen, dus ik wil ook ff aan de slag gaan.

[nogofftopicer]
Welke blauwe tand kaart gebruik jij voor je pc?
[/nogofftopicer]

- B.L.A.A.T. -

• intert0y
Ik heb gewoon abo afgesloten voor GPRS en heb een gewoon particulier abonnement (wel Vodafone 1000 :) )

En gebruik nu geen bluetooth maar nog gewoon over IR.

Alleen mijn pingtijden zijn dramatisch... altijd 1.5seconde ofzow.

• intert0y
Heb zojuist van iemand gehoord dat dit een Nokia kwaaltje is da tik van die achterlijk langzame pingtijden krijg. Wel balen eigenlijk, hopen dat ze hun zaakjes nog een keer op orde krijgen.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:40
Dataverkeer door de lucht zou er echt niet zo lang over moeten doen. Naar een satteliet hoog boven de aarde en terug gaat nog sneller :)

• intert0y
Maar het schijnt dus een echt nokia kwaaltje te zijn. Volgens vodafone gedraagt nokia zich als een soort microsoft in het telecomwereldje.

De ericssons en siemens en samsung gprs-telefoons schijnen nergens last van te hebben. De nokia communiceert niet goed met de proxy en dit soort voor die achterlijke pingtijden.

Verwijderd

ping tijden van > 1.5 seconden zijn heel normaal. deze heb ik gezien bij zowel de Ericsson 520 als de motorola timeport 260 op het vodafone netwerk.

Een engineer bij ericsson nederland vertelde mij dat dit een eigenschap is van GPRS. je moet niet verwachten dat dit met andere toestellen ofsow beter gaat.

• doubleduh
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op maandag 01 april 2002 22:41 schreef TheFruitNerd het volgende:
offtopic:
Hey hoe heb jij GPRS via Vodafone?
Heb je toevallig een zakelijk abbo of zo?
Krijg de mijne (hopelijk) deze week binnen, dus ik wil ook ff aan de slag gaan.

[nogofftopicer]
Welke blauwe tand kaart gebruik jij voor je pc?
[/nogofftopicer]
bij een businesspoint kan je gprs aanvragen, ook als particulier :)

• intert0y
Tja, ik heb iemand gesproken die zegt met eigen ogen gezien te hebben dat er wel goede pingtijden te behalen zijn.

Om eerlijk te zijn is het erg lastig werken met deze trage reactietijden. Als ik gewoon inbel gaat het onderhand nog sneller (CSD dus i.p.v. GPRS). Omdat ik zo lang moet wachten op al die reacties is de snelheidswinst ver te zoeken.

Alleen als je echt een bestand moet downloaden ofzow dan gaat het wel lekker, of ff je e-mail halen. Maar als je gewoon ff moet surfen dan schiet het absoluut niet op.

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 11:52 schreef intert0y het volgende:
kun jij me misschien zeggen wat het precies kost als particulier om gprs abo te hebben? van de vodafone site word ik niet veel wijzer.

• intert0y
Volgens mij staat het gewoon op de vodafone site hoor.

ff zoeken. Uhmz, kan het ook niet vinden.

Ik weet wel dat het pakketten zijn die basis uit 1,5,10,25 en 50BM ofzo bestaan en dat ik een 5 MB voorraad zeg maar heb en daar betaal ik geloof ik iets van 12euro voor. (excl. btw denk ik, maar weet niet zeker).

Tja, bel ff een business point en je weet het meteen.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:48

Wokschotel

Op 6 wielen

Qua snelheid is het een soort Casema-door-de-lucht ;)

Ik ga eens kijken welke mogelijkheden Dutchtone biedt. Begrijp ik het goed en kun je je GRPS-telefoon gewoon aansluiten op je laptop en dan gewoon browsen/mailen/weet-ikwat?

De islam kan uw vrijheid schaden

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 15:37 schreef Wokschotel het volgende:
Qua snelheid is het een soort Casema-door-de-lucht ;)

Ik ga eens kijken welke mogelijkheden Dutchtone biedt. Begrijp ik het goed en kun je je GRPS-telefoon gewoon aansluiten op je laptop en dan gewoon browsen/mailen/weet-ikwat?
jep begrijp je goed :)
Pagina: 1