Welke Internetsnelheid?

Pagina: 1
Acties:

• Rob_de_Rechter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-08 07:19
Oke vraagje...

Ik heb ADSL (basic dus 512 Kbit down). Als ik iets in Kazaa aan t downen ben, haal ik daar ook de snelheden van rond de 50 Kbyte per seconde. Soms iets meer, soms iets minder. So far so good.
Maar... zowel DU/meter als Winbar geven al gemeten snelheden dan rond de 114 K aan. (Geen bit, wat dat verhoudt zich niet met 50 Kbyte per seconde, maar ook geen byte, want ook dan klopt t niet).

Nu weet ik wel dat Kazaa de juiste snelheid aangeeft, en niet DUmeter of Winbar, maar ik zou toch graag willen weten wat hier aan t handje is.

Bij voorbaat dank!

Maar hij sloeg haar hersens niet in, want tussen droom en daad // staan wetten in de weg en veelal praktische bezwaren // en zwaarmoedigheid, die niemand kan verklaren // die des avonds komt, voordat men slapen gaat

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
eerste les metertjes kloppen nooit

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:31

AMDFreak

Intel is zo..

hehe zeker niet :)

en soms hebbie ook packet loss, en dat wordt door die metertjes niet herkent... en door kazaa wel :)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Verwijderd

Heb je de opties van du meter wel goed staan? Je kunt namelijk ook netwerk kaarten en zo mee laten tellen in de meter. Dan kan het wel eens kloppen dat je rare waardes hebt!

• Rob_de_Rechter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-08 07:19
Ok, ok,

Kazaa heeft dus gelijk en niet DUmeter. Zover was ik ook al.
Het kan dus (o.a.?) door packet loss komen. Maarrrr... wrom maakt men de metertjes dan niet beter? Want feitelijk heb je er zo geen ene ruk aan :)

Of is dat technisch gezien niet mogelijk, omdat je alleen 'doorvoer' meet en niet wat er binnenkomt?

Maar hij sloeg haar hersens niet in, want tussen droom en daad // staan wetten in de weg en veelal praktische bezwaren // en zwaarmoedigheid, die niemand kan verklaren // die des avonds komt, voordat men slapen gaat