Toon posts:

JVC TV met 'geel' beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 2.104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dat iemand hier de orrzaak van weet?

Mijn 2œ jaar oude JVC televisie met 72cm beeld (type AV-29TH3EPS) heeft sinds enkele weken kuren.
Mijn beeld wordt steeds geel/groen-achtig en wat donkerder, en het gebeurt als maar vaker.
Zet ik de TV uit en weer aan, dan heb ik weer een paar minuten normale kleuren, waarna het beeld weer geel/ groen-achtig wordt.
Het is zeer irritant om zo TV te moeten kijken.
Zou de TV nu al aan het sterven zijn, of herkent iemand dit probleem, en weet je of dit gerepareerd kan worden. (tegen niet al te hoge kosten natuurlijk.

Bij voorbaat dank.

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
Op zaterdag 30 maart 2002 11:20 schreef gwanga het volgende:
Misschien dat iemand hier de orrzaak van weet?

Mijn 2œ jaar oude JVC televisie met 72cm beeld (type AV-29TH3EPS) heeft sinds enkele weken kuren.
Mijn beeld wordt steeds geel/groen-achtig en wat donkerder, en het gebeurt als maar vaker.
Zet ik de TV uit en weer aan, dan heb ik weer een paar minuten normale kleuren, waarna het beeld weer geel/ groen-achtig wordt.
Het is zeer irritant om zo TV te moeten kijken.
Zou de TV nu al aan het sterven zijn, of herkent iemand dit probleem, en weet je of dit gerepareerd kan worden. (tegen niet al te hoge kosten natuurlijk.

Bij voorbaat dank.
het kan zijn dat één van de electronenkanonnen hapert. als het beeld geel/groen wordt, verloopt dat dan langzaam, of is het beeld 'ineens' geel/groen?

als het ineens gebeurt, kan het een contactje zijn wat ergens los zit. openmaken en alle contactjes rond de electronenkanonnen aanduwen (en ook de hele print die tegen de achterkant zit) wil wel eens helpen. maar weet wel waar je mee bezig bent, want op sommige onderdelen in de binnenkant van een tv staan gevaarlijke spanningen, ook nog als ie uit staat.

je zou er een reparateur naar kunnen laten kijken, maar laat dat dan wel doen door een reparateur die je vertrouwt, of blijf er zelf bij. ik heb genoeg ervaring met vage tv-reparatie oplichters. :(

• coolhand
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-11-2021

coolhand

Nikon D-50, Sigma 18-200 DC me

mijn jvc tv (model: AV-28GH1SUF) heeft nu precies hetzelfde.

ik vroeg mij af wat de oplossing bij is geweest?

Nikon D-50, Sigma 18-200 DC met B/W polarizer en U/V filter, Sigma 24-70, tokina 70-210, soligor 1:6.3 f=400mm

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:21
Terug naar de dealer dit ligt waarschijnlijk aan je beeldbuis jvc heeft een coullance regeling hiervoor.
Als het toch een los contact is wat ik niet denk bij een 2 jaar oude tv dan moet hij daarop reageren als je er op klopt terwijl hij aanstaat.

snameroc. Solar 6kW piek Warmtepomp Vaillant vwl75/6. Boiler wp boiler dimplex. Thuisaccu marstek venus ev3 fw146 hw p1 opnemer. En op zolder nog een savant die nu overbodig is omdat we gasloos zijn. Ook nog een 1 fase ev lader.

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik zou zowiezo ALLE solderingen (zowel de aansturingsprint achterop de beeldbuis en de hoofdprint) even bijlangs lopen... De JVC TV van mijn ouders (type weet ik zo even niet) had ook allerlei problemen... De solderingen waren echt een ramp te noemen... Bijna alle solderingen van componenten die op koellichamen bevestigt waren zaten los!!!! Nadat we alle solderingen verbeterd hadden werkte de TV weer prima... Weet wel waar je mee bezig bent!!! OOK EEN UITGESCHAKELDE NIET OP HET NET AANGESLOTEN TV KAN LEVENSGEVAARLIJKE HOGE SPANNINGEN BEVATTEN!!!

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

• coolhand

coolhand

snameroc schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 20:27:
Terug naar de dealer dit ligt waarschijnlijk aan je beeldbuis jvc heeft een coullance regeling hiervoor.
Als het toch een los contact is wat ik niet denk bij een 2 jaar oude tv dan moet hij daarop reageren als je er op klopt terwijl hij aanstaat.
Die coulance regeling: Als ik niet te onbeschoft ben, maar hoe weet je dat? Is dat voor alle modellen?

Ik heb even een foto gemaakt van het effect: http://www.angelfire.com/...vc/HPIM4193%20(Small).JPG

2 tellen leter is hij weer normaal: http://www.angelfire.com/...vc/HPIM4194%20(Small).JPG

Ook als ik alle scart en coax stekkers eruit trek heeft hij het. Het ronduit teleurstellende antwoord van JVC is weer: neem maar contact op een servicecenter. :( :(

Nikon D-50, Sigma 18-200 DC met B/W polarizer en U/V filter, Sigma 24-70, tokina 70-210, soligor 1:6.3 f=400mm

• coolhand

coolhand

* schopje *

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-02 13:04

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Leuk dat je het topic kickt, maar wat zei het servicecenter van JVC toen je contact met ze opgenomen hebt?

Het kan best zijn dat het servicecenter een monteur langs wil sturen om het probleem voor je op te lossen...

[ Voor 1% gewijzigd door Question Mark op 16-10-2005 16:17 . Reden: typo ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:20

Alfisti

So macht Reisen Spaß

coolhand schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 10:33:
[...]

Die coulance regeling: Als ik niet te onbeschoft ben, maar hoe weet je dat? Is dat voor alle modellen?
Laat ik maar even antwoorden :) Ik werk in een bruin/wit goed zaak en hebben het al diverse malen meegemaakt bij diverse type's en formaten. Even uit het hoofd gezegt is de regeling dat er de eerste twee jaar volledige garantie op de beeldbuis zit ( word dus kosteloos hersteld ) na deze 2 jaar rekenen ze een coulance prijs waarbij ze uitgaan van een afschrijving van 6 jaar. Is jouw TV dus 4 jaar oud gaan ze er van uit dat je 4/6 al "verbruikt" hebt en geven ze een coulance van 2/6 op de beeldbuisprijs.
Het ronduit teleurstellende antwoord van JVC is weer: neem maar contact op een servicecenter. :( :(
Je moet ook niet bij JVC zijn maar bij je leverancier :) Hij is verantwoordelijk.

• coolhand

coolhand

Tv is opgehaald ter reparatie.

Conclusie : Beeldbuis kapot...
Kosten +/- 700 euri. Maar er bestaat een coulance regeling waarbij de iets meer als de helft betaald wordt. Dus kosten welke overblijven zijn ongeveer 320 euri.

Kortom over 2 1/2 jaar gaat deze ook weer stuk en kan je weer een nieuwe beeldbuis kopen.

Dit kan toch niet. Een jvc beeldbuis moet toch langer meegaan als 2 jaar..

BTW: Jvc zelf heeft nig nooit van een coulance regeling of terugroepactie gehoord..............

Zal toch de rechtsbijstandsverzekering eens inschakelen.

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:21
Een terug roep actie ken ik ook niet.
Maar ik repareer vele tv's en heb wel eens telefonisch voor een klant kontakt opgenomen met jvc.
Ik kon niets doen voor deze persoon daar ik zelf geen jvc dealer ben maar als hij met zijn tv naar de dealer ging waar hij gekocht is (jvc dealer) en die zou net als ik konstateren dat de BB defect is dan is er een coulance regeling voor de kosten van de reparatie.
Overigens is het helemaal geen jvc BB maar gewoon een philips buis.
Mijn ervaring is dat de buizen bij toepassing in een philips tv veel minder vaak kapot gaan.

Maar ik zou hem toch maar laten repareren de kans dat je dit 2 keer meemaakt is heel klein en waarschijnlijk hebben de nieuwe buizen een modificatie ondergaan om dit probleem te voorkomen.

snameroc. Solar 6kW piek Warmtepomp Vaillant vwl75/6. Boiler wp boiler dimplex. Thuisaccu marstek venus ev3 fw146 hw p1 opnemer. En op zolder nog een savant die nu overbodig is omdat we gasloos zijn. Ook nog een 1 fase ev lader.

• coolhand

coolhand

Over die terugroepactie:

Onderstaand bersicht komt van de tros radar site af:

Bij de Radar redactie komen honderden klachten binnen over grote beeldbuizen. Het merendeel van Philips. De beeldschermen slaan na enkele jaren groen uit, geven strepen en vallen uiteindelijk helemaal uit. De reparatiekosten bedragen honderden euro's en zijn grotendeels voor rekening van de consument. In deze uitzending aandacht voor de rechten van de consument en de plichten van Philips.

Algemene klacht
Algemene klacht is dat deze televisies er na 3 a 4 jaar de beeldbuis moest worden vervangen. Klachten waren: groene/rode kleuren, onscherp en wazig beeld, flitsen, gekleurde balken door het beeld, terugslaglijnen, van kleur wisselende achtergrond en vervolgens valt het beeld uit. De reparatiekosten zijn enkele honderden euro's, want het vervangen van een beeldbuis en een deel van het binnenwerk is erg duur. In het item zien we gedupeerden die meer dan 400 euro hebben moeten betalen. Terwijl voor dit soort toestellen een economische levensduur van 8 tot 13 jaar geldt.

Incidenten
Philips is markleider op het gebied van beeldbuizen en heeft de afgelopen 5 jaar 1,5 miljoen televisies verkocht. Philips zegt over de meer dan 300 klachten van Radar over breedbeeld televisies: "Hoe spijtig het ook is voor mensen bij wie de beeldbuis het eerder begeeft dan wat je mag verwachten, het gaat hier om incidenten." Maar Philips heeft wel een zogenaamde coulanceregeling, een tegemoetkoming in de reparatiekosten afhankelijk van de leeftijd van het toestel. De consumenten kunnen via hun verkoper/dealer aanspraak doen op deze regeling. Ondanks deze regeling worden consumenten, enkele jaren na aankoop van hun toestel, een forse rekening gepresenteerd. Maar ook zijn er consumenten die door hun verkoper nooit op deze coulanceregeling zijn gewezen en betaalden de complete repatatie uit eigen zak.

Zwakke series Beeldbuizen
Ook kwamen er ruim zeventig klachten binnen over JVC breedbeeldtoestellen met dezelfde klachten. In deze toestellen zit vaak een Philips beeldbuis. Bij JVC is bekend dat er in 1997 en 1998 een zwakke serie op de markt is gekomen. JVC:'De mindere kwaliteit van deze produktie is ontdekt en er zijn maatregelen genomen door Philips waardoor de kwaliteit van dit type beeldbuis weer op niveau is gebracht." Oorzaak is volgens JVC een technisch probleem bij de produktie van de beeldbuis. JVC heeft een regeling getroffen voor deze gedupeerden. Philips ontkent het bestaan van deze zwakke serie. Wel geven ze de mindere kwaliteit toe van de beeldbuizen van de serie 32 PW 9527, verkocht tussen eind 2002 en begin 2003. Philips: "Daarvan waren er teveel kwalitatief onder de maat. Philips heeft de winkeliers pro-actief benaderd en kostenloos de beeldbuizen vervangen."

Wat kunt u doen?
Stichting de Ombudsman vindt dat er sprake is van vroegtijdige slijtage. Een dergelijk toestel moet langer meegaan dan 4 jaar. Ank van Heeringen van Stichting de Ombudsman heeft een voorbeeld brief opgesteld die gedupeerden kunnen gebruiken om via hun winkelier toch nog een beroep te doen op een vergoeding. In die brief staat ook een verdeelsleutel waarmee u kan uitrekenen op hoeveel geld u recht heeft.

• coolhand

coolhand

gisteren de tv weer terug gekregen, beeld natuurlijk weer ok. De tv stinkt nu wel behoorlijk als je hem langer als een half uur aan hebt staan. Maar dat zal wel nieuwigheid zijn.

Even afwachten dus maar. Verder was de uiteindelijke prijs 325 euri.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:56

Exirion

Gadgetfetisjist

coolhand schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 09:21:
gisteren de tv weer terug gekregen, beeld natuurlijk weer ok. De tv stinkt nu wel behoorlijk als je hem langer als een half uur aan hebt staan. Maar dat zal wel nieuwigheid zijn.

Even afwachten dus maar. Verder was de uiteindelijke prijs 325 euri.
Voor iets meer geld heb je tegenwoordig al een hele goeie 72cm TV :{

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1