Wanneer is het tijd?

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Wie van u durft er een goed onderbouwde gok te doen wat het beste moment (komend jaar) is om een pc te kopen. Het wanneer hoeft niet per se een datum te zijn, maar mag ook zijn "als dat en dat uitkomt". Nu heb ik het over een wat duurdere pc waar snelle componenten inzitten, maar waar wel een beetje naar de prijs/kwaliteit gekeken wordt.
Zo vind ik het wat extreem om strax een NV20 te kopen voor 2500,-. Ook is het niet tactisch om een Kryotech dingie te kopen - na een maand heb je 't zelfde voor 2500,- minder..

Nouja, es kijken hoe inventief men is :)

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

het is tijd als je je oude pc te traag vindt en er iets aan wil doen.
Of zoals in mijn geval: omdat m'n pa een nieuwe PC nodig heeft en ik zijn nieuwe hardware krijg (hij krijgt mijn hardware(een klein gedeelte dan))

Niet?
[Specs]

• Gir
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Gir

I need waffles

Nooit, want er is altijd wel wat.

Verwijderd

Zoiets is eigenlijk niet te zeggen nee. Je hebt weleens dat je weet dat AMD of Intel aan het einde van de maand een flinke prijsverlaging invoert, dan kun je daar effe op wachten natuurlijk. Maar ja, hoe langer je kunt wachten hoe beter; meer speed voor minder of evenveel poen :). Verouderen doet het toch uiteindelijk

Verwijderd

Als je het goedkoop wilt houden, moet je pas kopen als je iets niet meer kunt draaien, of iets veel te traag gaat.

Ik heb een pII-350 met 16 mb Voodoo II en 128 RAM (100mHz).

Ik Wil Videobewerking gaan doen, dat lukt dus niet met die videokaart, dus koop ik een ander. enz.

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Jaah, ok, ok.

Maar ik bedoel bijvoorbeeld:
- rond kerst is alles altijd een stukkie duurder.
- het geheugen (Dimm) is imho veel te duur nu
- de athlon + geforce schijnt onder win2k nog niet al te best te draaien
- de nv20 komt ooit

Weet iemand wanneer die dingen gaan veranderen? Dat van kerst is duidelijk, in februari is het weer goedkoper. Maar wanneer wordt het geheugen goedkoper? Wanneer gaat de athlon helemaal stabiel zijn enzo? Wanneer komt de nv20? Wanneer is die te betalen? Komen er binnenkort belangrijke processor/mobo updates?

Uiteraard is er altijd wel iets. Maar misschien hadden jullie een duidelijke visie van "dan en dan is het een supergoed moment omdat ...".

M'n pctje is nu zo oud (ruim 2 jaar) aan het worden (C400@450 enzo) dat ik aan het denken ben over een nieuwe. Geld is er ook wel, maar ik vraag me alleen af wanneer het een gunstig moment is..

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

..Mischien moet je even wachten op demoederborden die DDR geheugen ondersteunen, schijnen komende maand uit te moeten komen..DDR geheugen schijnt er al te zijn. Verder las ik laatst een bericht dat de Japanse producenten de chips produkctie op willen schroeven (of dit specifiek over geheugen gaat, weet ik niet). Verder komen er nog meer economische factoren kijken zoals bv de Dollarkoers die toch zou moeten gaan dalen ivm de eerste tekenen van het inzakken van economie aldaar. Maar wat iemand anders al zei: Je moet iets kopen wanneer je het nodig vind. Ik zelf zit te kijken naar een P3 (max600Mhz), die kost nu 624,- terwijl dezelfde maar dan 550Mhz voor 415,- te koop is (500Mhz doet 390,- ofzo). Dan ga ik dus duidelijk voor de 550Mhz ;)

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

Pagina: 1