Sinds gisteren heb ik een prachtige IIyama Vision Master Pro 454. Het beeld is op zich prima in orde, alleen als ik mijn pc aanzet (eerst monitor en dan pc), dan duurt het even voordat mijn monitor een signaal ontvangt. Hij gaat namelijk wel aan, maar pas als het opstartscherm met "press del for setup etc." voorbij is, hoor ik een soort klap (als een veer die losschiet) in de monitor (best wel hard overigens) en dan krijg ik pas beeld. Zijn er meer met zo'n monitor die dit hebben? Het is namelijk heel lastig want nu zie ik mijn bios gegevens enzo niet meer die normaal langskomen en als ik bij het opstarten in mijn bios wil, moet ik maar op de gok een paar keer op DEL drukken.
Verwijderd
Volgens mij hoort dat gewoon hoor, bij het opstarten degaussed je monitor even en het duurt natuurlijk ff voor hij warm is.
Verwijderd
Elke nieuwe monitor zelfs volgens mijOp zaterdag 30 maart 2002 11:23 schreef XTerm89D het volgende:
Elke Iiyama heeft dit
Ja, dat weet ik wel, maar het duurt zo lang dat ik dus de eerste schermen (met seriegegevens van bios enzo) mis, ik had eerst een 17 inch IIyama, die had dat probleem niet en de IIyama VMP 450 van mijn broer heeft dat ook niet. Als ik mijn pc start zie ik namelijk op de monitor zo'n venstertje wat je ook ziet als je monitor in stand by gaat (hij zoekt volgens mij een signaal op dat moment). Ik vind het toch knap lastig. Het geluid dat hij maakt is in ieder geval wel het zelfde geluid als wanneer je "degaust", dus dat klopt wel.
Probleem opgelost!! Gewoon eerst de pc aanzetten, 2 of 3 seconden wachten en dan de monitor aan, dan geeft de monitor wel direct een signaal en zie je het eerste scherm nog wel voorbijkomen!!!
Pagina: 1