Toon posts:

[WLAN] Krijg WEP encryptie niet aan de gang

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Edimax WLAN Access Point (EW-7202AP) met een Asus PCMCIA WLAN kaartje (WS8-P, ook gebruikt door bijv. Acer). Ik heb het AP al zo ingesteld dat ie alleen een bepaalde lijst met MAC adressen door laat, maar ik wil ook WEP encryptie (64bits of 128bits) gebruiken. Als ik met de configuratie software van Edimax het AP op 128bits WEP wil instellen, dan krijg ik een foutmelding en moet ik terug naar de default instellingen. 64bits lijkt ie wel te accepteren. Vervolgens stel ik bij de advanced properties van de Asus kaart (onder de hardware configuratie van WinXP pro) bij "Use WEP" in dat ie 64bits moet gebruiken, maar dan ben ik gewoon permanent mijn connectie kwijt en moet ik zowel mijn WLAN kaart als de AP (met een USB kabeltje) terug op "WEP disabled" zetten. Ik las ergens dat de WLAN kaart een bepaalde KEY moet hebben, maar die kan ik nergens in WinXP ingeven :?
Kan iemand mij hiermee verder helpen?? ik weet het niet meer... Google, Altavista en de sites van Asus en Edimax helpen niet echt :'(

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-08 18:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

is jouw win xp niet stiekem max 64 bits encryptie?
bij winnt is het zo dat 128 bits encryptie nooit geexporteerd heeft mogen worden, vanwege de amerikaanse wapenwet.

Verwijderd

die wet is allang versoepeld, nu mag 128 bit wel geexporteerd worden, maar niet naar "dubieuze" landen (irak,iran,....)

Verwijderd

Topicstarter
64 bit ben ik ook al tevreden mee, maar dat werkt ook niet... Ik denk toch dat het in de WEP keys zit, maar ik heb geen flauw idee hoe dat dat in zijn werk gaat (de handleidingen zijn ERG slecht...)

Verwijderd

Bij aironet is het zo dat de lengte van de wepkey afhankelijk is van de gebruikte versleuteling, is dat misschien bij jou het geval?

Verwijderd

Topicstarter
Gelukt...
De drivers van Asus zijn het probleem! De drivers van Acer voor exact dezelfde kaart, ondersteunen XP wel! Daarmee kun je ook de utility starten om de WLAN kaart te voorzien van een WEP key. Nu alleen de AP nog zover zien te krijgen dat ie behalve 64bits ook 128bits ondersteund :P (Staat op de doos dat ie het wel zou moeten kunnen...)

In ieder geval bedankt voor jullie hulp!

• Elroyv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01-2023

Elroyv

Novell Rulezzzz

Verwijderd schreef op 30 maart 2002 @ 13:34:
Gelukt...
De drivers van Asus zijn het probleem! De drivers van Acer voor exact dezelfde kaart, ondersteunen XP wel! Daarmee kun je ook de utility starten om de WLAN kaart te voorzien van een WEP key. Nu alleen de AP nog zover zien te krijgen dat ie behalve 64bits ook 128bits ondersteund :P (Staat op de doos dat ie het wel zou moeten kunnen...)

In ieder geval bedankt voor jullie hulp!
Hey, ik heb een Umex access point en pcmcia kaart. Hoe heb jij die wep key gegenereeerd?
Bij het pakket zit software voor het AP management ,aar wanneer je probeerd een wep key op te zetten geeft ie an dat hij niet geconnect is met het AP.....terwijl ik er toch in zit en een internet verbinding heb.....

De handleiding is echt super vaag.......

Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Zowel bij m`n linksys WAP11 als het edimax kaartje doet ie dit automatisch nadat je een "wachtwoord opgegeven heb)

To create a new WEP key, either enter a passphrase and press the generate button, or enter the key elements into the table below.

Aan de ene kant dus een passphrase ingevuld en de generated key aan de andere kant ingeklopt in de tool.

Op de WAP11 kan ik overigens kiezen tussen 64/128/256 op de edimax alleen 64/128

[ Voor 12% gewijzigd door raymonvdm op 15-03-2003 13:06 ]

• Elroyv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01-2023

Elroyv

Novell Rulezzzz

raymonvdm schreef op 15 March 2003 @ 13:05:
Zowel bij m`n linksys WAP11 als het edimax kaartje doet ie dit automatisch nadat je een "wachtwoord opgegeven heb)

To create a new WEP key, either enter a passphrase and press the generate button, or enter the key elements into the table below.

Aan de ene kant dus een passphrase ingevuld en de generated key aan de andere kant ingeklopt in de tool.

Op de WAP11 kan ik overigens kiezen tussen 64/128/256 op de edimax alleen 64/128
Je hebt het over een tool "To create a new WEP key, either enter a passphrase and press the generate button, or enter the key elements into the table below".
Die tool die heb ik volgens mij niet hierbij. Het enige wat erbij geleverd is een SNMPMangere tool...

Het is een Unex HR011b access point. Waar ze het over hebben in de handleiding is het volgende:

* Privacy Options
In privacy options, define the encryption key values of your choice.
Key~Key 4 are four 5 Hex digit encryption keys. The key is enabled only if it is selected in the "default key" field. Press "set"to save the encryption key data.

Maar als je dat doet geeft ie aan dat je niet geconnect bent met het access point.
Overigens heb ik geen flauw idee hoe die key te genereren...

ehh..help....please

[ Voor 3% gewijzigd door Elroyv op 15-03-2003 19:04 ]

Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-08 18:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Euh .. dit topic is al een jaar oud, lijkt me beter om even een nieuw topic voor te starten ;)

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.