Klokken van een PI

Pagina: 1
Acties:

• Dwid
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
Ik wil een PI die 150Mhz aan kan, ook op 150 Mhz zetten. Hij staat nu op 120Mhz, hoe kan ik dit doen ? Ik weet dat je in de bios moet zijn, maar waaaaar ??

Groeten.....

• n00b | IA
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-02-2003

n00b | IA

multislet

Op zaterdag 30 maart 2002 11:03 schreef Dwid het volgende:
Ik wil een PI die 150Mhz aan kan, ook op 150 Mhz zetten. Hij staat nu op 120Mhz, hoe kan ik dit doen ? Ik weet dat je in de bios moet zijn, maar waaaaar ??

Groeten.....
moet je ffe in het boekje kijken het kan ook zo zijn dat er jumpers op je moederboard zitten om hem over te clocken

multisync is gebanned dat was hard nodig :D

• Dwid

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
Had ik het boekje nog maar......;(

Verwijderd

Een p1 120 wordt ingesteld op 2x60

Je mobo loopt dan op 60 Mhz je CPU op het tweevoudige

Het mooiste voor jou om te doen is instellen op

2 x 75 (je moet dan wel je PCI bus terug klokken, maar mischien pikt hij het ook wel. Je kan je PCI Bus op 1/2 of 1/3 keer de FSB zetten)

Als dit niet wil kun je hem op 2,5 x 60 zetten dat gaat altijd goed. En dit soort oudere bordjes hebben deze settings niet in de bios maar zoals al werd gezegd met jumpers op het mobo (de chaintech 5TLM of 5TDM2 konden het geloof ik wel als P1 bordjes zijnde in de bios)

Tabelen van de settings staan vaak wel op je moeder bord. En als je niet weet wat voor mobo het is dan moet je even zoeken op google ofzo naar en progje genaamd ctbios die poept na het draaien de Vendor van je mobo uit zodat jij op de sit van deze vender de manual kunt sponzen

• Dwid

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
Ik denk dan toch dat ik ff een boekje ofzoiets nodig heb, om te zien hoe ik die jumper moet zetten (en welke jumper), tenzij iemand me het haarfijn kan uitleggen....

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 11:11 schreef Dwid het volgende:
Ik denk dan toch dat ik ff een boekje ofzoiets nodig heb, om te zien hoe ik die jumper moet zetten (en welke jumper), tenzij iemand me het haarfijn kan uitleggen....
Dit valt niet uit te leggen omdat we niet weten welk mobo je hebt, en het voor ieder mobo weer ander is

Verwijderd

Wat voor mobo is het?
Bij mijn oude compaq stond hete gewoon aan de binnenkant van de "motorklep"

• Dwid

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
Het enige wat ik kan vertellen over het mobo is dat het een 8x86-P150+ is en dat er een soyo bioschip op zit...|:(

• Dwid

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
en ik zie 3 jumpers vlak naast de processor.....

Verwijderd

Wat is de Biosmelding bij het opstarten? -> Kijk even op http://www.ping.be/bios/ of je het modelnummer kan ontcijferen.

Kijk even op http://www.soyo.com.tw/ en http://www.soyo.de/ of je zelf het mainbord kan vinden.

Staat er wat op stickertjes op het mainbord (zoals op de AT/PCI connectoren) ?

Maak even een fotootje van je mainbord en post die hier.

Modelnummers van alle Pentium I / Socket7 moederborden van Soyo (kan je ze 1 voor 1 wegstrepen):
31A, 33A, 5BT, 5EA, 5EAS, 5ED, 5EH Family, 5EMA Family, 5EMM, 5SA, 5SM, 5SSM, 5STM, 5SV, 5SW, 5TA/TD, 5TB, 5TCS, 5TCU, 5TE, 5TF, 5TH, 5TS, 5TT, 5TX, 5VA, 5VC, 5VD, 5VM, 5VX, 5XA, 5XAE, 5XB(E)

[update]

Makkelijk toolje indien je echt een Soyo moederbord hebt: SOYO Board Identifier utility (For Win 95/98 only).
SOYO Board Identifier utility (For Win 95/98 only).

[/update]

• Palmboom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-05 13:47
P150+, is dat niet zo'n NexGen of Cyrix CPU? Volgens mij is het geen Intel CPU in elk geval!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

HA->OCM

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:30

Epsilon

je moet met de 3 (meestal 4) jumpers gewoon wat proberen (door ze wel, of geen verbinding te laten maken). Gewoon met kast open draaien en als je bijvoorbeeld 100mhz (zal je ook wel tegenkomen denk ik) tegenkomt weer afzetten en iets anders proberen. Je zou eventueel op papier bij kunnen houden welke combinaties je allemaal al hebt gehad.
Pagina: 1