Ik heb hier staan een Digital infoserver 150VXT, ik heb zelf al uitgezocht dat het een OpenVMS bak is die op een risc cpu draait hij schijnt te draaien met Alpha of VAX systemen. Maar ik kan maar niet achterhalen wat voor CPU er in zit. Wat is open VMS eigenlijk (heb ik ook geprobeerd uit te zoeken, volgens mijn conclusie een of ander unix variant) maar wat het nou precies is en waar het voor wordt toegepast
Een vax systeem heb ik niet van kunnen vinden wat het is, een Alpha weet ik wel. Stiekem hoop ik een beetje dat dit een Alpha bakje is maar heb daar wel sterke twijfels over. Ik meen te hebben gelezen dat dit ding een ondersteunende functie heeft in een netwerk van of Alpha of VAXen.
Tevens heb ik hier staan een HP Apollo 700 series
Ik weet nog niet precies welk model maar heb wel kunnen vinden dat er een HP PA RISC CPU in zit en dat het HP UX draaid. Dit heb ik gevonden is HP UNIX maar wederom kan ik niet vinden wat de toepassing is van zo'n bak. Ik weet ook niets van de PA RISC CPU en kan er ook niet veel over vinden, de hp site zelf is ook maar nauwelijks tot geen info te vinden over dit ding. Ik heb trouwens nog wel op de HP site kunnen vinden dat dit een 80 Mhz zou kunnen zijn(de simpelste 700 serie) Maar ook een 165 Mhz(de 748) maar zoals gezeg ik heb nog niet op het ding kunnen vinden welk model het is
De ham vraag is nu:
Wat zijn dit nou precies voor machine's
iemand 
Volgens mij is de HP interessanter dan de Digital daar de HP ook jonger is.
Tevens heb ik hier staan een HP Apollo 700 series
Ik weet nog niet precies welk model maar heb wel kunnen vinden dat er een HP PA RISC CPU in zit en dat het HP UX draaid. Dit heb ik gevonden is HP UNIX maar wederom kan ik niet vinden wat de toepassing is van zo'n bak. Ik weet ook niets van de PA RISC CPU en kan er ook niet veel over vinden, de hp site zelf is ook maar nauwelijks tot geen info te vinden over dit ding. Ik heb trouwens nog wel op de HP site kunnen vinden dat dit een 80 Mhz zou kunnen zijn(de simpelste 700 serie) Maar ook een 165 Mhz(de 748) maar zoals gezeg ik heb nog niet op het ding kunnen vinden welk model het is
De ham vraag is nu:
Wat zijn dit nou precies voor machine's
Volgens mij is de HP interessanter dan de Digital daar de HP ook jonger is.