[VB] In hoeverre zijn versie 5 en 6 compatible?

Pagina: 1
Acties:

• iain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07-2017

iain

Full Flavor

Topicstarter
Ik moet voor school een progje schrijven in VB... geen enkel probleem. Op 1 punt na... Ik heb VB5 Enterprise thuis en op school hebben ze VB6 Professional. Om te zien dat ik niet alles jat, wilt mijn leraar dat ik van tijd tot tijd wat op school laat zien, en daar ook wat doe. Maar in hoeverre loop ik de kans, dat als ik m'n progje edit in VB6 dat ik dan allerlei errors tegenkom in VB5? Ik kan VB6 zo van school krijgen, maar ik heb dat liever alleen als er niks anders op zit. Bij voorbaad dank.

I used to be an atheist, until I realised I was god.

• stylee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

Eerlijk gezegd snap ik niet wat je probleem is als je VB6 kan krijgen waarom je dan nog persé alles in VB5 wilt doen :?

Verwijderd

het verschil tussen 5 en 6 is niet zo groot dus een kleine kans dat je errors tegen komt, dit in tegenstelling tot 6>>VB.NET dit verschil is dan wel wel erg groot

Verwijderd

Idd vaag. VB6 is veel beter dan VB5.

Maar het is geen probleem. Je kan probleemloos VB6 code in VB5 runnen. Er zijn een paar nieuwe functies in VB6 (Split, Join, en nog wat) maar als je die niet gebruikt, kan het probleemloos :). Verder moet je natuurlijk opletten dat de controls die je op de ene pc gebruikt, ook aanwezig zijn op de andere pc.

• iain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07-2017

iain

Full Flavor

Topicstarter
Op zaterdag 30 maart 2002 10:27 schreef stylee het volgende:
Eerlijk gezegd snap ik niet wat je probleem is als je VB6 kan krijgen waarom je dan nog persé alles in VB5 wilt doen :?
Nostalgie :)

Maar verder bedankt...

I used to be an atheist, until I realised I was god.

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 14:51

mulder

ik spuug op het trottoir

Volgens mij moet je alleen een regel uit de vbp verwijderen. Welke weet ik niet, is al weer 100 jaar geleden

oogjes open, snaveltjes dicht

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 17:54

Sponge

Serious Game Developer

retained=

Check http://www.xbeat.net/vbspeed/index.htm voor wat functies in VB6 die niet in VB5 zitten

Verwijderd

Je moet wel opletten dat je nieuwe features van VB6 niet gebruikt, met arrays zijn er een aantal nieuwe dingen en handige dingen als Split zijn er niet in VB5.
Pagina: 1