Toon posts:

[Telnet]Service starten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Het lijkt mij leuk om eens een telnet service te starten, zodat ik ik dus vanaf een andere pc op me eigen systeem kan inloggen. Alleen, hoe maak ik nu een account aan zodat ik daarop kan inloggen :?

• noshit
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-06 16:16

noshit

Telnet is zeer onveilig. Je kunt beter SSH gebruiken met Putty als client. Gebruik de search ff zou ik willen zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Oh.. maar ik wil dus een aparte Telnet account maken en niet mijn lokale accounts gebruiken.

Ok ik zoek even naar Putty :)

• noshit
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-06 16:16

noshit

[topic=140106/1/25]

Verwijderd

Topicstarter
Maar is dat niet moeilijk?

Het moet wel onder XP draaien.. ik wil gewoon vanaf een andere locatie op me eigen systeem kunnnen komen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu putty, alleen hij draait wel onder telnet, en niet SSH?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als je toch WinXP draait, en je wilt remote erop kunnen zou ik die build in remote control gebruiken als ik jou was.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op zaterdag 30 maart 2002 11:27 schreef Koffie het volgende:
Als je toch WinXP draait, en je wilt remote erop kunnen zou ik die build in remote control gebruiken als ik jou was.
inderdaad, zon telnet/ssh client is ook niet je van het, je kan ook alleen maar dingen op de commando prompt doen, en XP is nou niet echt dat je zeg 'cli georieenteerd'..

gebruik inderdaad de ingebouwde RDP service (remote desktop).. veel makkelijk, alleen moet je wel ten aller tijde een client installatie hebben op de lokatie vanwaar je het wilt gaan beheren, bij ssh/telnet heb je genoeg aan putty (simpele executable)

A wise man's life is based around fuck you

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zaterdag 30 maart 2002 10:21 schreef Drake het volgende:
Maar is dat niet moeilijk?

Het moet wel onder XP draaien.. ik wil gewoon vanaf een andere locatie op me eigen systeem kunnnen komen :)
Dat vermoedde ik al toen ik je eerste post las ("telnet service") en zodoende kreeg ik mijn bedenkingen bij de SSH-kreten.

Windows is geen multiuser systeem. Telnet en SSH komen van nature van multiuser systemen. De telnet service die MS in 2000 en XP heeft zitten probeert dat een beetje de immiteren door een dosprompt over het telnet protocol aan te bieden.

De makers van de originele ssh (www.openssh.com) maken alleen versies voor Unix-varianten.
Voor Windows zijn er wel een aantal clients, maar niet veel servers. Hier staat echter wel wat: http://www.networksimplicity.com/openssh/

Natuurlijk kun je ook het advies in een van de bovenstaande posts opvolgen door remote control te gebruiken.

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 11:30 schreef zwelgje het volgende:

[..]

inderdaad, zon telnet/ssh client is ook niet je van het, je kan ook alleen maar dingen op de commando prompt doen, en XP is nou niet echt dat je zeg 'cli georieenteerd'..

gebruik inderdaad de ingebouwde RDP service (remote desktop).. veel makkelijk, alleen moet je wel ten aller tijde een client installatie hebben op de lokatie vanwaar je het wilt gaan beheren, bij ssh/telnet heb je genoeg aan putty (simpele executable)
Is dit wel veilig dan? Ik gebruik ook gewoon nog Telnet..

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 30 maart 2002 11:30 schreef zwelgje het volgende:

[..]

Waar kan ik die vinden dan?

• Zwelgje
Op zaterdag 30 maart 2002 16:51 schreef Poghi het volgende:

[..]

Is dit wel veilig dan? Ik gebruik ook gewoon nog Telnet..
dat is veilig,

telnet is niet veilig omdat je loginnaam en password gewoon plaintex over de lijn gaan!!

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik dat RDP voor XP vinden in XP ?

• ycode
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 23:23
Ik heb SSH onder windows XP draaien.

Zie: OpenSSH for Windows voor een opensource versie.

• Zwelgje
Op zaterdag 30 maart 2002 17:06 schreef Drake het volgende:
Waar kan ik dat RDP voor XP vinden in XP ?
rechtermuisknop op 'my computer' dan tabblad 'remote'

daar stel je het in

Verwijderd

Topicstarter
Maar het probleem is, dat ik wil dat XP automatisch inlog op mijn account. Maar voor dat remote moet ik een wachtwoord instellen, en dus vraagt XP daarom op het begin. Hoe los ik dit op ?

• Zwelgje
Op zaterdag 30 maart 2002 17:13 schreef Drake het volgende:
Maar het probleem is, dat ik wil dat XP automatisch inlog op mijn account. Maar voor dat remote moet ik een wachtwoord instellen, en dus vraagt XP daarom op het begin. Hoe los ik dit op ?
als je op remote wilt inloggen moet je sowieso inloggen met password (om dat inlogscherm komt je niet)

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik geen speciale account maken voor die Remote, maar dat XP dan toch automatisch inlog op mijn eigen account van XP (zonder password dan)
Pagina: 1