Toon posts:

Geluidskaart met digitale out

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een geluidskaart met een optische of coaxiale digitale out, maar op zich heb ik geen complete DSP nodig op die kaart. Dus gewoon een simpele geluidskaart die wel een digitale uitgang heeft. Weet iemand of zoiets bestaat?

Joost

Verwijderd

heb nog wel een 4dwave liggen die heeft er eentje lol

og een sblive of audigy

Verwijderd

Ik heb zelf een Soundblaster Audigy, digitaal.
Superding...

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 10:18 schreef gunfire het volgende:
Ik heb zelf een Soundblaster Audigy, digitaal.
Superding...
ja audigy is een fijn kaartje heb hem er alleen uit gegooid kon me fsb niet meer overclocken met dat ding dr in

• armor
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-03 07:11

armor

Too much to Do, Too......

ik heb hier een hercules game theater xp... met breakout box... ben daar zeer tevreden mee

echt een heel lekker kaartje...
is ook helemaal niet duur 146,-

all work and no play makes Jack a dull boy.

Verwijderd

Topicstarter
Maar zo'n audigy of live, daar zit al enorm veel shit op waardoor zo'n kaartje duurder wordt.
Ik heb nu een kaart met een Fortemedia-chip waar een of andere vage S/PDIF of 9-DIN uitgang op zit. IS dat ook een digitale uitgang (het lijkt net een S-VHS stekkertje, maar dan met veel meer polen) en zo ja, zijn er dan kabeltjes die van zo'n connector naar digital (optisch of coaxial) gaan?

Joost

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:21

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
din polen zijn het beste wat er aan digitaal is
optisch is ook erg goed
maar mijn voorkeur gaat naar din
vergeet niet dat de audigy een zeer goeie chip erop heeft zitten
waardoor de kwaliteit veel beter wordt en er ook meer versnelling is

Tweakers Discord

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:39

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Terratec DMX 1024 X-Fire (kost ook geen drol meer)

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 10:23 schreef F2Joosty het volgende:
Maar zo'n audigy of live, daar zit al enorm veel shit op waardoor zo'n kaartje duurder wordt.
Ik heb nu een kaart met een Fortemedia-chip waar een of andere vage S/PDIF of 9-DIN uitgang op zit. IS dat ook een digitale uitgang (het lijkt net een S-VHS stekkertje, maar dan met veel meer polen) en zo ja, zijn er dan kabeltjes die van zo'n connector naar digital (optisch of coaxial) gaan?

Joost
Voor een review/features van de kaart die jij waarschijnlijk hebt : http://www.neoseeker.com/resourcelink.html?rlid=26980
Daar kan je oa. lezen dat je je DIN-uitgang kan gebruiken als S/PDIF output. :)
Met andere woorden, wat je zoekt heb je al. Als je toch nog een alternatief zoekt, kan ik je de Philips Acoustic Edge aanraden, gebruik de search waarom.

Lees ook eens : [topic=309815/1/50]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de tip! Over die begroeting: ik ben nog een newbie, dus vandaar.
Mijn probleem nu is dus dat ik een receiver (Yamaha RXV520RDS) heb, waarop ik graag mijn geluidskaart wil aansluiten (digitaal). Die receiver heeft een hoop optische en coaxiale digitale ingangen, maar geen DIN-ingangen. Een kabeltje dat van DIN naar optisch of coaxiaal gaat ben ik nog niet tegengekomen. Waar zou ik kunnen zoeken?

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 10:49 schreef F2Joosty het volgende:
Een kabeltje dat van DIN naar optisch of coaxiaal gaat ben ik nog niet tegengekomen. Waar zou ik kunnen zoeken?
Klopt, je zou inderdaad op zoek moeten naar een adapterkabeltje DIN-coaxiaal, zoals ik bij mijn Philips kaart heb meegeleverd gekregen. Die zullen vast wel ergens te koop zijn, ik help je even mee met zoeken, als ik het vind post ik het hier. :)

Verwijderd

Topicstarter
[..]
ik help je even mee met zoeken, als ik het vind post ik het hier. :)
thanx! Ik heb me al helemaal suf gezocht, maar krijg het idee dat ze enkel bij nieuwe geluidskaarten bijgesloten worden.

Verwijderd

hercules gamesurround fortissimo II optisch out en in

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
die safeway kaartjes (fl 50) hebben het ook

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:39
abit heeft een usb geluidskaart met alleen een digitale uitgang, misschien is dat wat

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 10:31

specs

Verwijderd

de middenklasse kaarten van terratec of een soundblaster live player...
Pagina: 1