Toon posts:

Problemen met inrichten Packard Bell PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wieo-wie kan mij vertellen hoe ik zo'n :( apparaat opnieuw kan inrichten?!

Er waren problemen met deze pc en ik wilde voor een vriend deze pc wel opnieuw inrichten. eerst probeerde ik het natuurlijk zonder die "master-cd's" en wilde ik er een windows 98SE opzetten. Maar als windows met de setup bezig was kwamen er allemaal storingen dat ie bepaalde bestanden niet kon vinden. Dacht eerst dat het aan de cd-rom lag maar na het met een ander exemplaar geprobeert te hebben die dezelfde probs had, leek het me eerder een hardwareprobleem (cd-rom of hd). Maar na wat doordrukken installeerde ie de boel toch, maar ik kon met geen mogelijkheid een goeie driver vinden voor grafische kaart. Er zit een onboard ATI-rage pro Turbo kaart in en ik heb drivers van de packard bell en de ati site afgehaald. Geen van alle herkend de hardware. En 16 keluren met een resolutie van 640x480 zuigt dus. Toen wilde ik het proberen met de "master-cd". Eerst de boot-floppy erin en dat ding ging aan de slag. Maar op een gegeven moment komt ie met een formatname error op bestandje Q:\LST\0;02400.lst (Q is de cd-rom) en daarna met een DosError:1. In dat lst bestandje staan allemaal num/letter reeksen zoals ZBI000AA.05
Volgende stap is waarschijnlijk Packard Bell bellen maar ik wilde toch ff hier proberen. Wie kan me of aan een oplossing helpen of aan een goeie ati rage pro turbo driver helpen die werkt op een packard bell machine?

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-08 20:46

boesOne

meuh

Fotmat name error.. ehm.. draai vanuit Q:\drivers
tattoo/inithspretest
tattoo/mastercd
Serial nummer ken je wel, pn=5524000005 . vul alle hardware in.. als je klaar bent [terug in dos] doe dan tattoo/createdmifromhs [ook vanuit q:\drivers]..
eventueel even de hdd opnieuw partitioneren en dan nog eens booten van die opstartflop..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Verwijderd

Topicstarter
ehhh.... :?

Ik neem aan dat dat tattoo etc... een soort programma'tje is? Want de bestandsnamen die je hier noemt komen niet voor op de mastercd en ook niet op de opstartdiskette.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:36

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
tattoo
wordt in de partiti gezet
als je die verwijdert is de beveiliging eraf
en kun je het gewoon installeren
als ik het zo hoor heb ik ook die pc gehad
kon ik gewoon installeren
na die partitie eraf gegooid te hebben
hardware pakte die toen ook gewoon

Tweakers Discord

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-08 20:46

boesOne

meuh

Tattoo.exe is een progje om 'de beveiliging' naar de hdd te schrijven en naar de dmi van de bios te schrijven. Die format name error wijst erop dat er met die beveiliging iets mis is. Bij sommige oudere series staat tattoo inderdaad niet op de mastercd [zou op mcd1 moeten staan..]. Als dit zo is dan zou je na booten van de flop en de formatname error, naar de ramdrive kunnen gaan [meestal D:] en dan 'oemsetup /nohid /noglue' kunnen proberen..
Als dat nie lukt, moet je volgens mij toch PB bellen..en waarschijnlijk een flopje kopen met tattoo erop.. bah bah..

Ik zou eigenlijk gewoon win98SE erop gooien en verder maar van de PB softwarez afzien..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Verwijderd

ik heb ook een pb hier, althans alleen het moederbord, HDD en het toetsenbord nog :P

er zitten allemaal standaart hardware in een PB, dus kun je er net zo mee werken als alle andere niet PB's

je formattteerd gewoon je HDD en maak dan eventueel via fdisk partities aan.

dan een schone install en klaar
Pagina: 1