Toon posts:

wachtwoord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

3 pc in netwerk (1Xp,2W98Se) alles ziet elkaar alleen kom ik niet van de W98 machine's in de Xp machine,ik moet een wachtwoord invullen terwijl ik toch zeker weet dat ik nergens ooit een wachtwoord heb bevestigt??
Ik heb op de XP de gast account ingeschakeld en ook zijn de bestand en printer instellingen op alle pc's gedeeld.

wie kan mij verder helpen

Gr Ad

• wizza
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-07 11:03

wizza

/dev/null

log je ook in op win98 met het account dat je op xp aangemaakt hebt (userID / pswd)?

zo ja, heb je op die win98 machine voor netwerk logon gekozen of
het default windows loginscherm (in je netwerk properties)?

♛ ᴜs͟͟ᴜs͟͟ ᴍᴀɢɪs͟͟ᴛᴇʀ ᴇs͟͟ᴛ ᴏᴘᴛɪᴍᴜs͟͟! ♛

Verwijderd

Topicstarter
als ik de W98 pc's aanzet krijg ik bij het opstarten een scherm waarin gevraagt wordt om een netwerkwachtwoord ik vul hier niets in maar klik dit weg door op Ok te drukken.
Als ik de XP opstart wordt er geen wachtwoord o.i.d gevraagt.

Verwijderd

Op de WinXp Machine

deze COmputer , rechter muis knop , Manage ( of nederlands ) Beheren , dan local users and groups ( ned: locale gebruikers en groepen of zo iets ) en dan bij users de accounts aan maken waar mee je in de Win 98 systemen inlogt Dus alleen de naam ( geen w8woord wat dat heb volgens mij niet op de win98 ingevuld toch ?)
En klaar is Kees :D

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 09:26 schreef hoba het volgende:
Hoi,

Gr Ad
ook hoi en ook de groetjes --> lees ff de faq, aanhef ed. is hier niet zo gebruikelijk :)

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 16:46 schreef spudsimon het volgende:

[..]

ook hoi en ook de groetjes --> lees ff de faq, aanhef ed. is hier niet zo gebruikelijk :)
Chago ?

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Is het niet zo dat WinXP (standaard) geen wachtwwoord-loze users via het netwerk toelaat?? Dit houdt volgens mij in dat als je een WinXP share via het netwerk wil bereiken dat dan altijd op een account met een password moet gaan.

Wees consequent, maar niet altijd

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 17:09

RammY

Dát!

het schijnt dat je ergens bij groepsbeleid een regeltje weg moet halen tenminste zo heb ik het ooit gedaan

Deze advertentieplaats is te huur!

Pagina: 1