Toon posts:

46C idle, 52 stressed!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kheb hier systeempje van iemand, met een athlon Xp 1700 @ 1800+.. Duz fsb ietsie verhoogd.. maaruh dat ding is duz nu idle 46C en stressed 52!!! Niet echt normaal vind ik aangezien er 3 intake fans in zitten vooraan en 2 out naast de CPU.. Verder een Abit KG7.. kortom, systeem lijkt erg op die van mij (heb hem dat toen aangeraden om te nemen ;) ) Maar mijn systeem is echt veel koeler! Ik snap het echt ff niet meer...

• Tsuru
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Ligt 't misgien aan de kast?

Laat de fans bij de proc eens naar binnen blazen... :)

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 00:52
Niks aan de hand.

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt me niet slim.. want dan word nergens meer de warme lucht naar buiten geblazen.. voor 3 voor in, naast cpu 2 voor out.. die zitten hoger.. lijkt me goed zo toch? Btw, kast = Chieftek big towertje duzz..

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 30 maart 2002 01:08 schreef Muyz het volgende:
Niks aan de hand.
Lijkt me wel want zelfs die van mij haalt die temp nog niet.....

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Op zaterdag 30 maart 2002 01:08 schreef NFA-DK het volgende:
Lijkt me niet slim.. want dan word nergens meer de warme lucht naar buiten geblazen.. voor 3 voor in, naast cpu 2 voor out.. die zitten hoger.. lijkt me goed zo toch? Btw, kast = Chieftek big towertje duzz..
Je moet boven de processor ook geen warme lucht naar buiten blazen, maar relatief koude lucht naar binnen zuigen. Die warmte raakt-ie toch wel kwijt. :z

---EDIT---

Om er dus voor te zorgen dat de fan op je proc zoveel mogelijk "verse" lucht krijgt...

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

Verwijderd

:?

Mijn TB900@1000 is stressed nog warmer. Niks mis mee.

Idle is ie lekker wel 27 C of zo. Maar ik doe ei'k niet aan idle }:O

Verwijderd

Probeer:

-betere koelprut
-koeler er opnieuw opzetten
-betere koeler :)

Kan aan zoveel liggen..

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 30 maart 2002 01:11 schreef Got het volgende:
Probeer:

-betere koelprut
-koeler er opnieuw opzetten
-betere koeler :)

Kan aan zoveel liggen..
TT3 koelt goed, koelpasta zit erop, niet te dik niet te dun, gewoon goed... en hij zit er goed op anders wasdie wel gecrushed ;)

Verwijderd

Topicstarter
Tis nu duz zo:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/dune/pictures/case.JPG

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

IMHO, als je alle fans zou omdraaien zou dat net iets beter koelen...nu blaas je het "afval" van andere onderdelen ook nog eens door je proc... |:(

Als je alle fans omdraait krijgt de CPU als eerste verse lucht! :)

Verwijderd

Topicstarter
Duz die daar onder aan omdraaien zodat ze naar buiten blazen?? Sorry hoor maaruh warme lucht stijgt omhoog duz dan doen die fans nix nuttiges :D Maaruh wat ik wel kan doen is de onderste van de 2 bij de CPU omdraaien, duz dan ist 1 in, en de ander weer eruit...

Verwijderd

Topicstarter
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/23#23

Lees dat maar eens goed als je denkt dat je die onderaan moet omdraaien...

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Wat ik bedoel is dat de fans bij je proc naar binnen blazen en je voorste casefans als outtakes fungeren...een *algehele* omkeer van de airflow!

Een vijftal 12V fans zijn echt wel krachtig genoeg om tegen die *machtige* convectiestromen in te blazen! :+

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga wel dremelen en plaats er 2 boven in en laat de rest alles naar binnen zuigen... kijken hoe dat werkt ;)

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 02:14
Zou je je hier nou echt zorgen over moeten maken. Ik heb zelf ook een 1600@1800 met een case temp van rond de 32 graden en mijn processor wordt ook max. 51 graden met Coolermaster DP5-7H53F-OC en standaard koelprut. Zolang hij stabiel draait vind ik het best.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Op zaterdag 30 maart 2002 01:32 schreef NFA-DK het volgende:
Ik ga wel dremelen en plaats er 2 boven in en laat de rest alles naar binnen zuigen... kijken hoe dat werkt ;)
Now that's the true OCM spirit! 8-)

Verwijderd

Topicstarter
OKe omdat je zo aandrong heb ik even ALLES omgedraaid.. maaruh nu zitten we ff in TacticalOps en nu isdie 56C.. snel weer omdraaien duz ;)

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Op zaterdag 30 maart 2002 01:35 schreef NFA-DK het volgende:
OKe omdat je zo aandrong heb ik even ALLES omgedraaid.. maaruh nu zitten we ff in TacticalOps en nu isdie 56C.. snel weer omdraaien duz ;)
Brakke koeler? :+

Ik heb op een XP 1800+ met een Globalwin WBK38 op 7V nog 38C full stressed...maar hij heeft dan ook wel zijn eigen intake met duct naar de Delta HP... ;)

Verwijderd

Topicstarter
TT DO3 is zeker geen brakke cooler.. btw, die voor moeten wel in, want ik wil dat zn hdz in raid toch echt wel gekoeld worden.. Lijkt me ook wel logisch met IBM disks.. Nah ik ga morgen wel dremelen en bouw er ff 2 90mm fans boven in...

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 13:52
sorry hoor maar lees eens wat recente reviews..die dragon orbs zijn ontzettend brak, maken alleen een hoop herrie verplaatsen nouwelijks lucht en de div. delen van de heatsink zitten vaak maar losjes aan elkaar

kortom
BAGGER
ROTZOOI
CRAP
MOOI MAAR WERKT NIET

zo dan?

probeer een andere cooler en je zult versteld staan..neem bijv. Thermaltake Volcano 7+, of zelfs een lullig 13 euro kostend coolermastertje met 70mm fan draait t goed mee..

heb ik ook en ik draai mn 1600+ @ 2100+ (1400 @ 1733) zonder casefans...
Op zaterdag 30 maart 2002 01:42 schreef NFA-DK het volgende:
TT DO3 is zeker geen brakke cooler.. btw, die voor moeten wel in, want ik wil dat zn hdz in raid toch echt wel gekoeld worden.. Lijkt me ook wel logisch met IBM disks.. Nah ik ga morgen wel dremelen en bouw er ff 2 90mm fans boven in...

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Op zaterdag 30 maart 2002 01:53 schreef majic het volgende:

Zeer veel gebl@@t...
Of een Globalwin WBK38 op 7V...! :+

Kost wel een lieve duit...bij Alternate was ie 100 piek ofzo... :)

Verwijderd

Topicstarter
Bullshit want ik heb zelf ook een DO3 en die van mij draait ipv 1700 op 2100 en hij blijft netjes stressed 45C.. duz tis echt geen slechte cooler..

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Mensen waar GAAT dit nog over? :r

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:41

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Op zaterdag 30 maart 2002 01:33 schreef Daacuso het volgende:
Zou je je hier nou echt zorgen over moeten maken. Ik heb zelf ook een 1600@1800 met een case temp van rond de 32 graden en mijn processor wordt ook max. 51 graden met Coolermaster DP5-7H53F-OC en standaard koelprut. Zolang hij stabiel draait vind ik het best.
Coolermaster DP5-7H53F-OC is ook geen top koeler...denk dat je met de Coolermaster DP5-7H53F-01 10 graden lager uitkomt (die is niet temp controlled)...dus als je met zo'n koelertje op 51 graden uitkomt dan moet er toch ergens anders iets niet goed zitten wil iemand met een betere koeler ook daarop uitkomen...

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Verwijderd

Liever een paar graden warmer dan een F16 in m'n kamer :{

• Zero_D575
  • Laatst online: 15-08 08:45
Op zaterdag 30 maart 2002 01:31 schreef Fryotech-XP het volgende:
Wat ik bedoel is dat de fans bij je proc naar binnen blazen en je voorste casefans als outtakes fungeren...een *algehele* omkeer van de airflow!

Een vijftal 12V fans zijn echt wel krachtig genoeg om tegen die *machtige* convectiestromen in te blazen! :+
Uhm ik weet niet hoor, maar warme lucht stijgt dus wat heeft het voor nut om die voorin naar buiten te laten blazen????? Werkt alleen maar averechts. Lees anders de FAQ nog ff, daar staat alles haarfijn in uitgelegd...

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 02:50 schreef Zero_D het volgende:

[..]

Uhm ik weet niet hoor, maar warme lucht stijgt dus wat heeft het voor nut om die voorin naar buiten te laten blazen????? Werkt alleen maar averechts. Lees anders de FAQ nog ff, daar staat alles haarfijn in uitgelegd...
ben het helemaal met je eens, want in de faq staat alles basis in.

Ik heb dit namlijk wel eens geprobeerd maar het werkt gewoon niet goed, niet optimaal althans

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 01:32 schreef NFA-DK het volgende:
naar binnen zuigen ? :+
Pagina: 1