Compaq RAM icm met ander RAM

Pagina: 1
Acties:

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:40
Hoi,
Ik heb een ASUS TUVX4 Mobo en had oorspronkelijk 2x256 pc133 noname dimmetjes. NU ik heb van een vriend voor € 30 512 Mb van Compaq overgekocht probleem is alleen als ik die er bij prik doet hij het niet. Als ik of de compaq of de nonames er alleen(!) in prik doet hij het wel gewoon. Alle Dimms zijn dus goed en in het mobo staat dat hij tot 1.5 Gb aankan (4 dimm sloten, ook 512 dimms)

Ontspan.

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Zal hij ze samen wel niet pakken. Verkoop die 2x256 en je hebt wat geld over om eventueel wat Compaq geheugen erbij te kopen. :)

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• Magnolia
nee dan vraag ik liever mijn 30 euro terug voor mijn Compaq geheugen. maar dat slaat toch nergens op? die #$@!$@#^%^$ compaq dimm moet het toch gewoon doen? Misschine iets klooien in de BIOS?

Ontspan.

Verwijderd

Als ze allebei apart werken dan ligt het niet aan het geheugen maar waarschijnlijk aan de volgorde waarin je ze hebt geplaats. Wissel er mee af en kijk wat het resultaat is. Veel moederborden geven daar problemen door. Altijd de grootste eerst zou ik zeggen (Mijn QDI bordje slikt het anders ook niet)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Is dat Compaq geheugen misschien een EDO DIMM of een ECC SDRAM DIMM ? Ik doe maar een gooi, het lijkt erop dat het een andere soort geheugen is die jouw moederbord niet ondersteund?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Het mobo zal het wel ondersteunen, maar niet allebei tegelijk. Ik denk dat het Compaq geheugen mét parity is (dus 9 chippies per kant) en dat het noname zónder parity is (dus 8 chippies) Het mobo kan altijd (dachik) maar 1 type geheugen tegelijk slikken

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Maar als het parity is worden de parity chips toch gewoon niet gebruikt (het geheugen wordt als "normaal" geheugen gebruikt)?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Klopt, je kan normalerwijs een ECC en non-ECC DIMM naast elkaar prikken, dan wordt de ECC functionaliteit gewoon niet gebruikt. Als het een registered DIMM is wordt 't een ander verhaal; unbuffered en registered werken niet samen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Magnolia
hmmm, hoe zie ik dat? Op het moment zit alleen mijn 512 van Compaq erin in bank 1 en als ik in bank 2 mijn 256 doe boot hij niet...

dus kheb nu 2x256 mb ram buiten gebruik :(

Misschien iets in de BIOS daar kan ik wel 3 dingen instellen voor ECC

ECC
EC-Only
Non-ECC

Alledrie schijnen niet te werken

PS Compaq heeft waardeloos geheugen :(

Ontspan.

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 12:36 schreef Magnolia het volgende:
...
PS Compaq heeft waardeloos geheugen :(
haha! En waar wil je dat op baseren? Op wat jij nu meemaakt? Compaq geheugen werkt perfect in Compaq apparatuur, maar een Asus plank is dat niet. Overigens zou het wel gewoon moeten kunnen werken hoor, theoretisch gezien.
Hou je die 2 256MB modules en verpats die 512MB module, daar kan je veeeel meer voor krijgen als 30 euro.

• Magnolia
NEE! Wil gewoon dat het werkt ;)

Snap je niet dat 1 GB intern vet is ! :9~

Ontspan.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Compaq waardeloos geheugen? Waar slaat dat nou weer op, ze maken het niet eens zelf maar het is meestal van een van je favoriete fabrikanten zoals Hyundai, Siemens (Infineon) etc.

En ik gok dat het een registred module betreft ... dat gaat dus niet werken ...

• Abbadon
Op zaterdag 30 maart 2002 12:36 schreef Magnolia het volgende:
hmmm, hoe zie ik dat?
Hoeveel chips zitten er op die 512MB DIMM? Is 'ie ook hoger dan de 256MB'ers en zitten er (2) extra kleine chippies onder zoals in dit voorbeeld?:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/pics/ecc_registered_sdram.jpg

Anders kun je met een tooltje als Sisoft of ctspd ook wel achterhalen wat voor DIMM het is.

• Magnolia
iemand intresse voor € 50 512 mb van compaq? (hij werkt wat op de pc waarop ik dit in typ zit hij in ;) )

Ontspan.

• Magnolia
Ja, hij is idd hoger dan de 256

Hij lijkt veel op dat plaatje ja.

Ontspan.

• Magnolia
Ja hij heeft 9 chips en er staat ook op: ''128x72 PC133 registered DIMM'

echt jammer.

Ontspan.

• Magnolia
moek misschien hier ergens in huis registewred DIMMS vinden?

was het verschil met registered en unbufferd eigenlijk?

wat is sneller? registerd of unbufferd?

SOZ... :D

LOOOOOOOOOOOOL in eerste instantie zag ik nit dat het de edit knop moest voorstellen d8 meer aan een middelvinger/ge-erecteerde penis :D :D

8-)

Ontspan.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Er is een heel handig knopje:
de edit knop.

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

Kun je ook gebruiken als je plotseling nog iets twe binnen schiet, hoef je geen 4 posts voor te gebruiken ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Abbadon
In een notendop: die kleine extra chips die je ziet zijn de registers; zeg maar het voorportaal v.d. DIMM. De chipset ziet alleen deze registers. In het geval van unbuffered (zeg maar het standaard huis, tuin en keuken spul) heb je niet zo'n voorportaal en ziet de chipset alle chips direct op de DIMM. Voordeel van registers is dat je meer DIMM's en chips kunt gebruiken op een stabiele manier en dat er minder elektrische load op de bus is, want de chipset heeft zeg maar een stuk minder 'teugels' nodig om alle chips aan te sturen. Nadeel van registered is dat deze registers alle inkomende signalen (commando en adres) met één kloktik vertragen (dus hogere over-all latency). Bottom-line: in een snelle PC wil je geen registered. In een stabiele server/workstation met erg veel ram wil je wél registered.

En als doekje voor het bloeden: je kan die 512MB reg DIMM in ieder geval wel voor meer dan € 30 kwijt :P

• Magnolia
K, bedankt Abbondan en de rest voor je hulp. :)

Ontspan.

• Magnolia

Ontspan.

Pagina: 1