Genaaid door DELL (HDD trager dan opgegeven)

Pagina: 1
Acties:

• MadMax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-12-2025
Ik kom er dus vanavond achter dat mijn DELL Inspiron 8100 geen 5400 rpm hardeschijf heeft, maar een 4200 rpm. Er staat duidelijk op de factuur 5400 rpm. In de laptop zit een Hitachi DK23DA-40 hardeschijf. Na wat zoekwerk kom ik op diverse sites (en ook die van Hitachi zelf) tegen dat deze schijf 4200 rpm is :(

Ik ga morgen DELL maar eens bellen om te kijken hoe ze goed gaan lullen.

Als een beetje computer leek kom je hier dus nooit achter... terwijl je er wel voor betaald.

Slechte actie van DELL.

ps. ik heb in dezelfde periode dat ik deze laptop aanschafte voor iemand anders nagenoeg dezelfde laptop besteld. Volgende week maar eens ff kijken of deze ook een 4200 rpm HD heeft.

Game sys specs - Laptop specs - Server specs

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

teruggaan en geld terugeisen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

VZIW zijn laptop HD's altijd al trager geweest...
Natuurlijk is het een beetje dom® om dan te zeggen dat het een 5400 is..maar misschien haal je er wel een gratis 2e batterij uit ofzo ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-04 07:39

Mentalist

[avdD]

Dan moet je wel je sig aanpassen :P

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Het is een naaistreek van DELL om te melden dat er een 5400rpm inzit als er in werkelijkheid maar een 4200rpm inzit.
Maar een 4200rpm 2,5" HD is sneller dan een 5400rpm 3,5" HD hoor.
Omdat de omtrek van een 2,5" kleiner is dan die van een 3,5" (6,28" om precies te zijn) is er eerder een 'rondje' voltooid. Als je het om zou rekenen is de 4200rpm 2,5" HD gelijk aan een 5800rpm 3,5" HD

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Ik heb ook een inspiron, maar daar zit een IBM 48Gieg in en dies wel 5400rpm... lekker schijfje hoor je merkt t verschil met je normale 7200 wel, maar is wel een stuk sneller dan de oudere laptop-schijven!

|Specs|

• MadMax
Op zaterdag 30 maart 2002 00:30 schreef Korn21 het volgende:
Ik heb ook een inspiron, maar daar zit een IBM 48Gieg in en dies wel 5400rpm... lekker schijfje hoor je merkt t verschil met je normale 7200 wel, maar is wel een stuk sneller dan de oudere laptop-schijven!
Hoe heb je gecontroleerd of er daadwerkelijk een 5400 rpm in zit?

Verwijderd

dan is er iets niet oke, want een 2,5" HD op 5400rpm is sneller dan een 3,5" op 7200rpm.
Ik ga niet weer dat rekensommetje uitleggen maar omgerekend is een 5400rpm 2,5" HD gelijk aan een 7560rpm 3,5" HD (principe van het fietswiel of de LP; naar het midden toe waarbij de omtrek minder wordt draait de schijf langzamer)

Verwijderd

Dit klopt volgens mij niet helemaal, of ik ben een beetje dom.
RPM staat voor rondjes per minuut. Dus hij voltooid niet eerder een rondje. Aangezien rpm eigenlijk is 1/(de tijd in minuten dat er een rondje word gedraait). Een grotere schijf is juist sneller, omdat die een grotere omtrek heeft (op de meeste plekken) en een grotere omtrek bij dezelfde omlooptijd betekend dat je een hogere baansnelheid hebt. Een hogere baansnelheid betekend dus meer bitjes per seconde. Dus een 4200rpm schijf van 2,5" zal dus veeel trager zijn dan een 5400rpm 3,5" schijf. Omdat en de omlooptijd korter is bij een 5400 rpm en er is een grotere omtrek (lees oppervlakte) om vol te proppen met bitjes, die in 1 omloop gelezen worden. Correct me if i am wrong.
slechts mij 2 eurocentjes. :7

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Op zaterdag 30 maart 2002 00:36 schreef tktijntje het volgende:
RPM staat voor rondjes per minuut. Dus hij voltooid niet eerder een rondje. Aangezien rpm eigenlijk is 1/(de tijd in minuten dat er een rondje word gedraait). Een grotere schijf is juist sneller, omdat die een grotere omtrek heeft (op de meeste plekken) en een grotere omtrek bij dezelfde omlooptijd betekend dat je een hogere baansnelheid hebt. Een hogere baansnelheid betekend dus meer bitjes per seconde. Dus een 4200rpm schijf van 2,5" zal dus veeel trager zijn dan een 5400rpm 3,5" schijf. Omdat en de omlooptijd korter is bij een 5400 rpm en er is een grotere omtrek (lees oppervlakte) om vol te proppen met bitjes, die in 1 omloop gelezen worden. Correct me if i am wrong.
Lijkt mij ook jah, kzat met verbazing posts vanhier boven te lezen :?

Maar erug lullig voor je, mijn probleem met dell is dat de accu eerst 4 uur meeging en nu nog maar 1.5 en dat vind ik KUT :(

• MadMax
Denk dat je gelijk hebt, heb ook nog nooit gemerkt dat een 2,5" hardeschijf evensnel, dan wel sneller was dan een 3,5" bij dezelfde rpm.

Verwijderd

Wijzigingen voorbehouden
En daar ben je mee accoord gegaan...

http://www.wetwegwijzer.nl/okoop.htm

Verwijderd

Maar de 3,5" HD heeft op het gedeelte waarbij de omtrek gelijk is aan de 2,5" HD ook maar een snelheid van 4200rpm
Dus alleen het gedeelt van 2,5" tot 3,5" is de 5400rpm HD sneller

• Korn21
Op zaterdag 30 maart 2002 00:36 schreef TAGAEON het volgende:
dan is er iets niet oke, want een 2,5" HD op 5400rpm is sneller dan een 3,5" op 7200rpm.
Ik ga niet weer dat rekensommetje uitleggen maar omgerekend is een 5400rpm 2,5" HD gelijk aan een 7560rpm 3,5" HD (principe van het fietswiel of de LP; naar het midden toe waarbij de omtrek minder wordt draait de schijf langzamer)
Ik kan zelf toch wel merken wat sneller is of niet ???
Ik zeg dat mn 7200rpm sneller is dan de schijf in de Inspiron!

Daarnaast klopt het niet wat je zegt, want de schijf draait dus 5400rpm, dus dat is het midden, de buitenkant moet meer afstand afleggen en draait dus sneller. Een 3,5" is breder (straal is groter) dus de buitenkant van een 3,5" draait veeeel sneller dan de buitenkant van een 2,5"!!!!

|Specs|

Verwijderd

offtopic:
sorry voor die extreem slechte zinnen, weinig slaap en nederlands gaat niet samen

maar is wel superlullig idd.
Ik zou eerder een deel van je geld terugvragen dan die harddisk. Aangezien zo'n 5400rpm schijf nogal wat meer herrie maakt en flink vermogen opslurpt. Beiden niet wenselijk in een laptop.

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Op zaterdag 30 maart 2002 00:41 schreef euss het volgende:

[..]

Tsja, "Onder wijzingingen voorbehouden." mar dan moet het ook gewijzigd zijn op het factuur, en dat is het niet. Een bedrijf is verplicht te leveren wat er op de factuur staat. Staar er op de factuur: "[Harddisk] 5400 rpm" dan is deze dit verplicht te leveren.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• MadMax
Op zaterdag 30 maart 2002 00:41 schreef euss het volgende:

[..]

..........

Als er op de factuur staat dat er een 5400 rpm hardeschijf in zit dan is slaat die Quote van jou nergens op...... LEZEN DUS!

Verwijderd

met andere woorden:
de rpm wordt gemeten aan de rand van de schijf.
Bij een 3,5" is dit bijvoorbeeld 5400rpm.
Een punt op de buitenste rand van de HD draait dus met een snelheid van 5400 keer per minuut.
Als we dan een punt zoeken die op een afstand van 2,5" van het centrum ligt draait 'slechts' 3800rpm.
Bij de 2,5" HD is dit dus 4200rpm.

I rest my case.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Op zaterdag 30 maart 2002 00:43 schreef TAGAEON het volgende:

[..]

Maar de 3,5" HD heeft op het gedeelte waarbij de omtrek gelijk is aan de 2,5" HD ook maar een snelheid van 4200rpm
Ik heb zelden zo'n onzin gelezen. Een schijf heeft overal hetzelfde toerental. Alleen het buitenste stuk van de schijf is sneller omdat daar in 1 rotatie meer centimeters schijf (en dus meer data) onder de leeskop door gaan.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:11

Sick Nick

Drop the top!

Op zaterdag 30 maart 2002 00:47 schreef TAGAEON het volgende:
met andere woorden:
de rpm wordt gemeten aan de rand van de schijf.
Bij een 3,5" is dit bijvoorbeeld 5400rpm.
Een punt op de buitenste rand van de HD draait dus met een snelheid van 5400 keer per minuut.
Als we dan een punt zoeken die op een afstand van 2,5" van het centrum ligt draait 'slechts' 3800rpm.
Bij de 2,5" HD is dit dus 4200rpm.

I rest my case.
Laten we het zo zeggen, het aantal RPM is dus het aantal RPM van het motortje die de platters laat ronddraaien ;)

Verwijderd

hehe de eerste die echt nog wakker is om dit tijdstip.

bravo.

Ziehier de fout die vaak gemaakt wordt door velen onder ons.

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 00:48 schreef /downtime/ het volgende:

[..]

Ik heb zelden zo'n onzin gelezen. Een schijf heeft overal hetzelfde toerental. Alleen het buitenste stuk van de schijf is sneller omdat daar in 1 rotatie meer centimeters schijf (en dus meer data) onder de leeskop door gaan.
DOWNTIME is de wakkerste !!!

Verwijderd

[..]

Op dat gedeelte is de 5400rpm hd nog steeds sneller, dit komt dan alleen omdat hij simpelweg harder draait.
In het kort, de snelheid (in prestatie van een schijf) hangt af van de baansnelheid. de baansnelheid is hoe snel een bepaald punt van de schijf langs de kop flitst.

De baansnelheid is dan ook de hoeksnelheid vermenigvuldigt met de straal. de hoeksnelheid is (2*pi)/omlooptijd.
Heb gister een repetitie natuurkunde gehad over cirkelbewegingen :r

edit:
eergisteren, de tijd gaat hard ;)

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 00:53 schreef tktijntje het volgende:

[..]

Op dat gedeelte is de 5400rpm hd nog steeds sneller, dit komt dan alleen omdat hij simpelweg harder draait.
In het kort, de snelheid (in prestatie van een schijf) hangt af van de baansnelheid. de baansnelheid is hoe snel een bepaald punt van de schijf langs de kop flitst.

De baansnelheid is dan ook de hoeksnelheid vermenigvuldigt met de straal. de hoeksnelheid is (2*pi)/omlooptijd.
Heb gister een repetitie natuurkunde gehad over cirkelbewegingen :r
En tktijntje is de 2e die nog wakker is !!!

Verwijderd

bij de weg... Natuurkunde is toch een mooi vak.
Je moet alleen zo vaak twee keer nadenken voor je iets snapt. Maar ja is goeie hersengymnastiek

• MadMax
Hmm, denk dat ik ook nog wel wakker ben..... :Z

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-04 11:58

ReseTTim

Chocolate addicted

ik had 2 dagen voor het einde van de maand een laptop gekocht en dus betaald. 2 dagen later nieuwe maand dus. is er een actie van je kan iets gratis uitzoeken voor de laptop als een xtra accu, xtra ram en nog meer..

en wat denk je ik koop een laptop van bijna fl 5000,= 2 dagen voor het einde van de maand maar ze konden voor mij geen gratiz accu leveren.. GVD!!

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 00:56 schreef MadMax het volgende:
Hmm, denk dat ik ook nog wel wakker ben..... :Z
nou, ik ga mijn bed maar eens gedag zeggen en mijn oren in het kussen drukken. Heb het gehad voor deze week pfffffffff
Ik zou zeggen welterusten allemaal en wellicht tot een andere keer. :z :z :z (wat is dat kussen hard, o nee is mijn keyboard)

• Korn21
Ow dat is balen voor je, kun je em dan niet terugsturen en een nieuwe bestellen >:)

|Specs|

• MadMax
Op zaterdag 30 maart 2002 00:57 schreef ReseTTim het volgende:
ik had 2 dagen voor het einde van de maand een laptop gekocht en dus betaald. 2 dagen later nieuwe maand dus. is er een actie van je kan iets gratis uitzoeken voor de laptop als een xtra accu, xtra ram en nog meer..

en wat denk je ik koop een laptop van bijna fl 5000,= 2 dagen voor het einde van de maand maar ze konden voor mij geen gratiz accu leveren.. GVD!!
Dan heb ik ook nog wel een mooi verhaaltje.
Had voor iemand anders ook een Inspiron 8100 besteld. Als je daarbij Office XP Pro bestelde zou je 128 MB geheugen er gratis bij krijgen. Wat denk je? Niets gekregen. Moet ik ook maar eens even over gaan bellen.

• MadMax
Op zaterdag 30 maart 2002 01:00 schreef Korn21 het volgende:
Ow dat is balen voor je, kun je em dan niet terugsturen en een nieuwe bestellen >:)
Als dat zou kunnen. Ze hebben nu van die mooie Inspiron 8200 systemen. Met PIV processoren. Leuk dat ze dat dus niet even een maand of wat eerder bekend maken zodat mensen die op het punt staan een nieuwe laptop aan te schaffen hier rekening mee kunnen houden... (mensen zoals ik dus...)

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:14
Als je ff op de DELL site kijkt, dan staat OVERAL bij de laptops als std harde schijf dat hij op 4200 toeren draait.
Dus tenzij je een 'apart model' harde schijf erbij hebt gekocht, is de 5400 op de factuur simpelweg een TYPFOUT !!!!

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• MadMax
Op zaterdag 30 maart 2002 01:08 schreef Paul Nieuwkamp het volgende:
Als je ff op de DELL site kijkt, dan staat OVERAL bij de laptops als std harde schijf dat hij op 4200 toeren draait.
Dus tenzij je een 'apart model' harde schijf erbij hebt gekocht, is de 5400 op de factuur simpelweg een TYPFOUT !!!!
Als je goed kijkt op de DELL site zie je dat er geen Inspiron 8100 systemen meer verkocht worden............
Plus dat er dan op zowel de site als op de factuur een typ-fout staat. Beetje onmogelijk dus.......

• rambo-2001
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

ik heb ook even een facatuur van mijn inspiron opgezocht en daar staat op 20GB HDD ATA100.
maar hoe controleer ik of die er wel werkelijk inzit ?

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 01:08 schreef Paul Nieuwkamp het volgende:
So what !
Op de factuur staat wat je gekocht hebt, het is HUN fout wanneer dit verkeerd mermeld is.

Zou lekker zijn, verkoop je een DX2-66 maar op de factuur zet je een PI-2 gig Hrz

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 11:00 schreef rambo-2001 het volgende:
ik heb ook even een facatuur van mijn inspiron opgezocht en daar staat op 20GB HDD ATA100.
Harde schijf eruit halen en het type nummer opzoeken.
Maar dan weet je nog niet of je mobo ATA 100 ondersteund :)

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Op zaterdag 30 maart 2002 01:03 schreef MadMax het volgende:

[..]

Als dat zou kunnen. Ze hebben nu van die mooie Inspiron 8200 systemen. Met PIV processoren. Leuk dat ze dat dus niet even een maand of wat eerder bekend maken zodat mensen die op het punt staan een nieuwe laptop aan te schaffen hier rekening mee kunnen houden... (mensen zoals ik dus...)
Zo werkt dat natuurlijk niet...
als je op dat moment een laptop nodig heb dan ga je het op dat moment halen en niet weken/maanden erna.
Je heb mischien te inpulsief iets gekocht en heb er nu spijt van en loop het op Dell te claimen dat het hun schuld is (dit heeft niks met het hd verhaal te maken, als het op het factuur staat dan heb je ervoor betaald en zijn ze verplicht om hte te leveren). Je had het kunnen weten dat er laptops uitkwamen met PIV cpu's dus je had gewoon wat meer markt onderzoek kunnen doen of ff kunnen wachten...

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
[topic=349443/1/150]

• rambo-2001

rambo-2001

be anonymous

Op zaterdag 30 maart 2002 11:05 schreef Toverstaf het volgende:

[..]

Harde schijf eruit halen en het type nummer opzoeken.
Maar dan weet je nog niet of je mobo ATA 100 ondersteund :)
moederbord ondersteun het "intel 82801bam ultra ata controller"

hardeschijf "hitachi model dk23ca-20"

spec zijn een beetje onduidelijk
16.6 MB/s max.
(PIO Mode 4/
Multiword DMA Mode 2)
/100 MB/s max. (Ultra DMA 5)

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Op zaterdag 30 maart 2002 11:39 schreef rambo-2001 het volgende:

[..]

moederbord ondersteun het "intel 82801bam ultra ata controller"

hardeschijf "hitachi model dk23ca-20"

spec zijn een beetje onduidelijk
[..]
Bij staat dat de Hitachi op 100 ATA draait, maar wat nog meer genaaid is dat de HD en de DVD op 1 IDE poort staan wat de boel nog meer vertraagd.

Ik zou naar DELL bellen en zeggen dat je ipv een 5400 rpm drive een 4200rpm drive heb gekregen en dat het ZWART op WIT staat dat je een 5400 RPM schijf zou krijgen.

• Paul
Op zaterdag 30 maart 2002 01:23 schreef MadMax het volgende:

[..]

Als je goed kijkt op de DELL site zie je dat er geen Inspiron 8100 systemen meer verkocht worden............
Tot voor een week terug ja... En toen kon je nog 3 dagen lang de 8100 zelf samenstellen als je de link van de 8200 een beetje verminkte.................... (Puntjesrage :P )
Plus dat er dan op zowel de site als op de factuur een typ-fout staat. Beetje onmogelijk dus.......
De site vindt (vond) het een 4200 toeren schijf, de factuur een 5400, en het is een 4200. Dus de site had gelijk, end e enige typfout staat op je factuur.
Op zaterdag 30 maart 2002 12:14 schreef _Richie_ het volgende:

[..]

Bij staat dat de Hitachi op 100 ATA draait, maar wat nog meer genaaid is dat de HD en de DVD op 1 IDE poort staan wat de boel nog meer vertraagd.
Genaaid? Staat het ergens dat ze op 2 verschillende poorten zitten? Realiseer je wel even dat je in een laptop (!!) een gigantisch ruimtegebrek hebt. Toch knap dat ze dan een volwaardige pc in zo'n klein doosje krijgen, inclusief muis, tb en monitor!
Ik zou naar DELL bellen en zeggen dat je ipv een 5400 rpm drive een 4200rpm drive heb gekregen en dat het ZWART op WIT staat dat je een 5400 RPM schijf zou krijgen.
DAT zou je wel kunnen doen ja. Loop je nog steeds kans dat je nul op rekest krijgt, maar nee heb je, ja kun je krijgen :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 12:36 schreef Paul Nieuwkamp het volgende:

[..]

De site vindt (vond) het een 4200 toeren schijf, de factuur een 5400, en het is een 4200. Dus de site had gelijk, end e enige typfout staat op je factuur.
[..]

Genaaid? Staat het ergens dat ze op 2 verschillende poorten zitten? Realiseer je wel even dat je in een laptop (!!) een gigantisch ruimtegebrek hebt. Toch knap dat ze dan een volwaardige pc in zo'n klein doosje krijgen, inclusief muis, tb en monitor!
[..]

DAT zou je wel kunnen doen ja. Loop je nog steeds kans dat je nul op rekest krijgt, maar nee heb je, ja kun je krijgen :)
Irritant en betweterig komt in me op ...

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Hoe het ook zit, een 2.5 inch notebook/laptop harde schijf is zobiezo door zijn constructie altijd langzamer dan de moderne 3.5 inch harde schijven in normale pc's, ongeacht het rpm.

Verwijderd

Denk ook dat het in een laptop wel heeeeeel weinig verschil gaat maken of de schijf nu 4200 of 5400 rpm is.
Je praat hier over miliseconden hé, dat verschil merk je nooit |:(

• rambo-2001

rambo-2001

be anonymous

Op zaterdag 30 maart 2002 13:22 schreef sniper het volgende:
Denk ook dat het in een laptop wel heeeeeel weinig verschil gaat maken of de schijf nu 4200 of 5400 rpm is.
wel in je portomonee.

overigens miliseconden zijn voor een computer langzaam

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 13:22 schreef sniper het volgende:
Let wel dat het aantal RPMs niet alleen doorwerkt in de access times, maar ook in de doorvoersnelheden.
Als het eenmalig is niet nee, maar je dergelijke onderlinge snelheidsverschillen duizenden malen meemaakt worden het seconden. Computers passen in de niche van de grote getallen ;)

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 13:15 schreef MegaJurk het volgende:
Hoe het ook zit, een 2.5 inch notebook/laptop harde schijf is zobiezo door zijn constructie altijd langzamer dan de moderne 3.5 inch harde schijven in normale pc's, ongeacht het rpm.
Vanwege de data density per platter bedoel je?

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 12:36 schreef Paul Nieuwkamp onder andere:
---[ quote ]--------------------------------------------
--------------------------------------------------------
Als de service van Dell zo goed is, als ze ons willen doen geloven, dan zal 'ie heus wel iets van een tegemoetkoming kunnen verwachten (misschien wel een *echte* 5400 RPM HD ;))

• MadMax
Op zaterdag 30 maart 2002 11:11 schreef Mightymouse het volgende:

[..]

Zo werkt dat natuurlijk niet...
als je op dat moment een laptop nodig heb dan ga je het op dat moment halen en niet weken/maanden erna.
Je heb mischien te inpulsief iets gekocht en heb er nu spijt van en loop het op Dell te claimen dat het hun schuld is (dit heeft niks met het hd verhaal te maken, als het op het factuur staat dan heb je ervoor betaald en zijn ze verplicht om hte te leveren). Je had het kunnen weten dat er laptops uitkwamen met PIV cpu's dus je had gewoon wat meer markt onderzoek kunnen doen of ff kunnen wachten...
Tuurlijk, ik koop mijn spullen altijd impulsief, heb je er op het moment veel meer plezier van. En ja, wat maakt het eigenlijk uit, een PIII 1 GHZ of een PIV 2 GHz (maar wel €1000 minder je je porto....)

• MadMax

[..]

Toen ik de Laptop bestelde stond er op de site dat het een 5400 rpm schijf was die ik bestelde. Op de factuur stond ook (en staat dus nog steeds) dat het om een 5400 rpm HD ging. De enige fout is dus dat ze er een 4200 rpm schijf in geplaatst hebben...... dus nog steeds.... lees eerst voordat je reageert......

Verwijderd

misschien hebben ze m terug geklokt :+

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Op zaterdag 30 maart 2002 13:46 schreef MadMax het volgende:

[..]

Tuurlijk, ik koop mijn spullen altijd impulsief, heb je er op het moment veel meer plezier van. En ja, wat maakt het eigenlijk uit, een PIII 1 GHZ of een PIV 2 GHz (maar wel €1000 minder je je porto....)
Feite blijf wel dat je zelf beslist om op dat moment een laptop te kopen.
Ik ben zelf verkoper geweest van onder andere computers en heb op een gegeven moment gellerd dat de meeste klanten het als vervelend ervaren als je ze verteld dat er een betere/snellere/mooiere iets uitkomt, omdat ze dan gelijk denken dat je ze een duurdere model probeert aan te smeren, dit heb ik ook met computers en laptops meegemaakt. Als er een klant komt die een bepaald model wil kopen dan moet die dat voraal doen wie ben ik om hem tegen te spreken/houden, dat kan namelijk resulteren in een boze klant (er lopen mensen rond die denken dat ze god zijn en als je iets zegt of hun het indruk geeft dat er iets niet goed is dan zijn ze weg en komen ze niet meer terug) en dat wil je niet.
Als klant wordt je geacht markt onderzoek te doen en als je een beetje verstand van computers heb dan weet je dat je ernaar moet informeren. Als je dit niet doet en er komt iets wat sneller is uit vlak nadat je iets gekocht heb, tja dan zou ik zeggen beter informeren voordat je zoiets doet...

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Paul
Op zaterdag 30 maart 2002 13:49 schreef MadMax het volgende:

[..]

Toen ik de Laptop bestelde stond er op de site dat het een 5400 rpm schijf was die ik bestelde.
Tja, en dit is ook meteen de eerste keer dat je dat erbij zegt, dus
lees eerst voordat je reageert......
slaat helemaal nergens op.

Maar okee, dan ben ik maar irritant en betweterig, maar al zolang ik op de Dell site kijk (en dat is met tussenpoosjes een half jaar, omdat ik zelf ook aan het zoeken/sparen ben voor een laptop) staat er 4200 als standaard schijf.
Ik heb eigenlijk alleen de 8100 maar grondig bekeken steeds, maar ik meen me te herinneren dat 4200 zelfs bij ALLE laptops van Dell de std snelheid is.
</betweterig>

Maaruh, heb je Dell al gebeld? Zolang je hun niet verwittigd, kun je je hier wel genaaid gaan zitten voelen, maar echt constructief ben je dan niet bezig.
</irritant>

Veel geluk gewenst iig, en dat bedoel ik nu NIET met die negatieve sarcastische bijklank die dat zinnetje meestal krijgt.

Rhàshan - Aditu Sunlock

• Xfile
  • Laatst online: 15-12-2025
Met SiSoft Sandra is er veel te achterhalen.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

• Xfile
  • Laatst online: 15-12-2025

[..]

Tot voor een week terug ja... En toen kon je nog 3 dagen lang de 8100 zelf samenstellen als je de link van de 8200 een beetje verminkte.................... (Puntjesrage :P )
[..]

[..]

[..]

Werk je bij Dell of zo??

Ik heb enige ervaring met Dell Nederland.
Als je daar naar toe belt wordt je telkens doorverbonden naar een ander toestel.
Je wordt er gek van.
Ik zou zeggen veel succes met Dell bellen.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

[..]

Ooh, dus mijn harddisk heeft 2 ringen die op verschillend toerental draaien? knap is dat :+

Verwijderd

[..]

Jij moet ECHT je wiskunde en natuurkunde boeken nog maar eens goed bekijken jochie.
Je lult je niet zo gemakkelijk uit deze blunder. :)

• MadMax
Op zaterdag 30 maart 2002 22:17 schreef Paul Nieuwkamp het volgende:

[..]

Tja, en dit is ook meteen de eerste keer dat je dat erbij zegt, dus
[..]

slaat helemaal nergens op.

Maar okee, dan ben ik maar irritant en betweterig, maar al zolang ik op de Dell site kijk (en dat is met tussenpoosjes een half jaar, omdat ik zelf ook aan het zoeken/sparen ben voor een laptop) staat er 4200 als standaard schijf.
Ik heb eigenlijk alleen de 8100 maar grondig bekeken steeds, maar ik meen me te herinneren dat 4200 zelfs bij ALLE laptops van Dell de std snelheid is.
</betweterig>

Maaruh, heb je Dell al gebeld? Zolang je hun niet verwittigd, kun je je hier wel genaaid gaan zitten voelen, maar echt constructief ben je dan niet bezig.
</irritant>
Tuurlijk al diverse malen gebeld en ook gemaild.
Veel geluk gewenst iig, en dat bedoel ik nu NIET met die negatieve sarcastische bijklank die dat zinnetje meestal krijgt.
Eindelijk vandaag onze eigen accountmanager van DELL aan de lijn gehad. Hij vertelde mij dat de fout dus wel degelijk bij DELL lag. De 40 GB 5400 rpm schijven zijn nu alleen niet meer leverbaar dus krijg ik een 60 GB 5400 rpm!!!! (Uiteraard zonder bij te hoeven betalen) :) :) :) :)

Ben benieuwd hoelang het gaat duren.......

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Diaboluzzz

Dreikwarter !

kortom niet genaaid door dell, als je er maar ff achter aan gaat!
iedereen maakt fouten, mooi dat je toch nog een grotere,snellere schijf krijgt.!

http://www.NUiPhone.nl/

• MadMax
Zekers mooi, nu alleen nog ff afwachten hoelang de levering van die nieuwe schijf gaat duren.....

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:13

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

OH>>OM

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op woensdag 24 april 2002 17:47 schreef MadMax het volgende:

[..]

Tuurlijk al diverse malen gebeld en ook gemaild.
[..]

Eindelijk vandaag onze eigen accountmanager van DELL aan de lijn gehad. Hij vertelde mij dat de fout dus wel degelijk bij DELL lag. De 40 GB 5400 rpm schijven zijn nu alleen niet meer leverbaar dus krijg ik een 60 GB 5400 rpm!!!! (Uiteraard zonder bij te hoeven betalen) :) :) :) :)

Ben benieuwd hoelang het gaat duren.......
Kijk, dat is pas lekker, 20GB gratis erbij...wat een paar meeltjes/telefoontjes al niet kunnen doen...

• Papillon
  • Laatst online: 27-03 15:17

Papillon

Spring 's in the Air...

Op donderdag 25 april 2002 10:45 schreef Glacier het volgende:

[..]

Kijk, dat is pas lekker, 20GB gratis erbij...wat een paar meeltjes/telefoontjes al niet kunnen doen...
Heel mooi hoor allemaal..

Maar wat doe je nou eigenlijk op een laptop. Die dingen vind ik niet geschikt voor performance computing. Schijfruimte is natuurlijk niet weg.. maar ik sla de grote en vooral belangrijke zaken niet op op de laptop. Ik heb zelf eentje met 20 GB waarvan ik eigenlijk maar 6 GB effectief gebruik voor Windows en 2.5 GB voor Linux. Dan heb ik nog het gevoel veel te veel op mijn laptop te moeten doen (van het bedrijf). Met beide systemen kan ik dezelfde (alle) werkzaamheden uitvoeren.

Documenten samenstellen, kloppen etc. Dat doe ik nog steeds het liefst gewoon op een PC of werkstation. Is ergonomisch gezien ook veel beter. Ik heb ook veelal een toetsenbord en muis aan mijn laptop hangen en ook nog eens een monitor. Maar heb ik daarvoor een laptop nodig?

Maar begrijp mij niet verkeerd. Ik vind het tof dat er zulke dingen zijn en dat ze steeds meer op een PC gaan lijken maar het doel ervan verliezen sommige mensen wel eens uit de ogen.

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-04 08:27
Op vrijdag 26 april 2002 07:03 schreef Papillon het volgende:

[..]

Heel mooi hoor allemaal..

Maar wat doe je nou eigenlijk op een laptop. Die dingen vind ik niet geschikt voor performance computing. Schijfruimte is natuurlijk niet weg.. maar ik sla de grote en vooral belangrijke zaken niet op op de laptop. Ik heb zelf eentje met 20 GB waarvan ik eigenlijk maar 6 GB effectief gebruik voor Windows en 2.5 GB voor Linux. Dan heb ik nog het gevoel veel te veel op mijn laptop te moeten doen (van het bedrijf). Met beide systemen kan ik dezelfde (alle) werkzaamheden uitvoeren.

Documenten samenstellen, kloppen etc. Dat doe ik nog steeds het liefst gewoon op een PC of werkstation. Is ergonomisch gezien ook veel beter. Ik heb ook veelal een toetsenbord en muis aan mijn laptop hangen en ook nog eens een monitor. Maar heb ik daarvoor een laptop nodig?

Maar begrijp mij niet verkeerd. Ik vind het tof dat er zulke dingen zijn en dat ze steeds meer op een PC gaan lijken maar het doel ervan verliezen sommige mensen wel eens uit de ogen.
* PROnline heeft een dockingstation. Zo hoeft hij niet TWEE conputers te hebben. Kan gewoon werken op ééntje met normaal keyboard, 19" scherm en muis. Werk, school, onderweg maakt niet uit kan 'm overal mee naartoe nemen.

Heb trouwens ook een desktop voor het wat groffere werk.
Maar normaal werk ik toch meestal op m'n laptop.

[ontopic]

2,5" HD 5400rpm vergelijken met 7200rpm 3,5" HD is appels met peren vergelijken. Hij heeft een 4500rpm 2,5" HD i.p.v. de beloofde 5400rpm en geloof mij het scheelt enorm in de performance van de laptopschijf.
Pagina: 1