"Ik heb de search al gebruikt"...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-10 13:12
Ik heb de search al gebruikt...

Zullen we die zinnetjes ook in de FAQ zetten, die zijn tegenwoordig (alsof ik al lang meeloop :)) minstens zo irritant/prominent aanwezig als de UTFS-jes en "alvast bedankt"-jes en "groet"-jes... >:) Zeker als ze gelogen zijn! :)

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ben het er ook mee eens. Als je de search hebt gebruikt moet je ook erbij zetten wat je hebt gevonden en waarom dat niet genoeg was om je vraag te beantwoorden.

Een basic FAQ vraag stellen en er onder zetten "ik heb gesearched", is hetzelfde als iemand verrot schelden en er dan "NOFI" achter zetten.

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

je bedoelt zoals deze:
[topic=454000/1/100]

al 100en topics over volgeluld, 1000en tips te vinden en zeggen 'ik heb de search al gebruikt' :O.

Ik let daar eerlijk gezegd niet zo op. Ik neig er wel naar om het bij te houden :/

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Laatst zag ik zelfs een topic met de strekking van:
Ik wil internet delen. Weet iemand hoe? Ik heb de search gebruikt maar kan niets vinden.
:+

Maar "ik heb de search gebruikt" lijkt bij sommige users inderdaad wel op het klembord vastgeroest. :{

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-10 02:34

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ja ik heb een IE plugin hier draaien die automatisch "ik heb de search al gebruikt" zet in de textarea bij het reageren :+

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paknaald
  • Laatst online: 15-10 13:12
Ik heb de search al gebruikt...

je bent hem deze keer wel vergeten aan te zetten

Thnx en 'slotjuuuuuhhhhh' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizza
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-09 00:36

wizza

/dev/null

denk persoonlijk dat usertjes worden gedwongen die line
standaard te quoten want da's toch et 1e wat ze naar hun
hoofdjes gesmeten krijgen op het moment dat ze een vraag
posten!
UTFS!!
da's de rede dat 'tie standaard in een draadje gezet wordt,
dus ik denk dat "verbieden" een beetje te ver gaat ..
dat er op gewezen wordt dat ze echt de search moeten gebruiken
en het niet alleen moeten zeggen lijkt me wel toepasselijk.

but who am i?! :P

♛ ᴜs͟͟ᴜs͟͟ ᴍᴀɢɪs͟͟ᴛᴇʀ ᴇs͟͟ᴛ ᴏᴘᴛɪᴍᴜs͟͟! ♛

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 15:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

check mijn link even. Ik vind het gewoon irritant als je dat zegt en je hebt gewoon niet eens even in de desbetreffende topics gekeken.

Het is gewoon uiting van pure luiheid in veel gevallen. Gewoon weten dat het gewaardeerd wordt dat je bij veel voorkomende problemen de search even gebruikt en erachter komen dat het niet pasklaar in de eerste 3 topics staat en dan maar een topic openen met "ik heb de search gebruikt"...

Als ik het huis schoonmaak en het is niet schoon dan zeg ik toch ook niet tegen m'n huisgenoten "jamaar ik heb allesreiniger gebruikt hoor! :("....

Snappie? UTFS roepen is overigens ook bijzonder irritant en dat wordt al aangepakt.

Het is gewoon ZO zinloos, dan worden namelijk gewoon WEER de oplossingen gepost die allang allemaal al gegeven zijn. Je kan op een afstand niet weten wat het probleem precies is, dus kan je alleen maar de normale dingen roepen, die het zouden kunnen zijn.

Pas als dat alles niet werkt, moet je een topic openen. Maar veel mensen willen perse dat al die info nog een keer ineen topic dat door hun geopend is komt te staan...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 19:36
Ik moet wel zeggen dat de search heel vaak keywords niet vind, terwijl het wel nieuwe zijn, heb ik nu al een keer of 4 gehad. Omdat ik soms wel eens topics terug wil zoeken waar ik zelf op gereageerd heb, en dan kijken wat er verder gebeurd, is hier een aanwijsbare oorzaak voor ?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja.. Als ik een topic open, dan zet ik 't er ook wel bij. Logisch toch.. Als je ff goed nadenkt, begrijp je ook dat 99% van de vragen die hier gesteld worden wel gevonden kunnen worden via Google. Dan kun veel fora wel dichtgooien. Maar ja, 't zoeken op internet is nou niet 'je van het'. En als 't ook niet in de search te vinden is en ik heb 't hard nodig, dan zet ik 't er gewoon bij. "Niet in de search gevonden, kunnen jullie me helpen?"

Kan jij 't wel in de search, post dan gewoon een linkje met de desbetreffende thread. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 02:35 schreef Geeltje het volgende:
Tja.. Als ik een topic open, dan zet ik 't er ook wel bij. Logisch toch.. Als je ff goed nadenkt, begrijp je ook dat 99% van de vragen die hier gesteld worden wel gevonden kunnen worden via Google. Dan kun veel fora wel dichtgooien. Maar ja, 't zoeken op internet is nou niet 'je van het'. En als 't ook niet in de search te vinden is en ik heb 't hard nodig, dan zet ik 't er gewoon bij. "Niet in de search gevonden, kunnen jullie me helpen?"

Kan jij 't wel in de search, post dan gewoon een linkje met de desbetreffende thread. :)
Er is een groot verschil tussen een beetje moeite doen en geen moeite doen. Ik zeg alleen dat mensen de search moeten gebruiken als ik zelf niet binnen 5 minuten wat kan vinden met google/gotsearch. De rest verwijs ik meestal naar de FAQ of laat het topic open terwijl het best met de search te vinden zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 23:57
Het probleem is, denk ik, dat mensen bang zijn een UTFS naar hun hoofd te krijgen. (goh, dat was nog niet gezegd :P). Wat IMO zou moeten gebeuren (maar wat ik zelf ook niet altijd doe... :o) is dat er duidelijk bij moet gezet worden welke topic's zijn doorgespit en wat voor informatie daar nog ontbreekt voor hun. Daar is het probleem alleen weer van dat het:
1. veel werk is (luie mensen)
2. een enorme lap tekst is

Met die laatste bedoel ik dat we gigantische topic-starts krijgen (* netman bedenkt zich nu dat dat _ook_ iets is wat hij nogal vaak doet ;)) en dat mensen die weer niet goed door gaan lezen waardoor er misverstanden in de draad kunnen gaan ontstaan...

Misschien is het zinnetje 'ik heb de search gebruikt' dus niet zo heel erg slecht, mits het waar is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 17:53

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 30 maart 2002 12:20 schreef Netman867 het volgende:
Misschien is het zinnetje 'ik heb de search gebruikt' dus niet zo heel erg slecht, mits het waar is. :)
Er zijn nogsteeds n00bs die het presteren om:

-te vragen wat een goed mainboard is voor een P3 of Duron
-te vragen wat een goeie koeler is voor een CPU die al 2 of 3 jaar op de markt is
-te vragen hoe ze koelpasta op hun CPU/koeler moeten aanbregen

en te beweren dat ze de Search gebruikt hebben maar 'dat er niks te vinden is'.

Nou, daar zakt mijn broek dus echt tot op m'n enkels van af. Soms heb ik echt de neiging om waarschuwingen uit te delen voor dat soort lui en lamlendig gedrag :{

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 15-10 07:56

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ok ik vind dit dus mierengeneuk wat de topicstarter hier bedoeld.

Sorry hoor, maar nu hebben jullie eindelijk bereikt dat er blijk baar mensen echt zoeken in de search en als ZIJ het daar niet in kunnen vinden dan is het toch niet zo vreemd omdat te gaan posten?

Ik bedoel als ze eerst maar met google moeten zoeken en de search..ja duh dat ze het wel vinden, maar het principe van GOT is toch ook een stukje socialiteit en elkaar helpen als computeraars onder elkaar?... Een forum moet leven en dat doe je niet met dit soort mierengeneuk...

Hou het gezellig en vriendelijk..kom je al een stuk verder mee..! :Y)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Mja... ik zie het ook in NOS... krijg je een topic:

He ik heb een ADM ATlhlon met blablabla netwerkkaart blabla welke distro moet ik nu nemen? Heb search gebruikt maar stond niks relevants in.
ER IS GODNONDE *beep* ERING EEN HEEL TOPIC OVER EN HET STAAT IN DE FAQ! DOOOOOOH!

Ok. Ben weer kalm. :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

.

[ Voor 99% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 30 maart 2002 12:48 schreef hdd het volgende:
Lijkt me toch dat er steeds nieuwe mobo's op de markt komen :?
Ja, maar niet als je vraagt naar 'een goed SDRAM bord voor een Duron/Athlon'. Daar zijn honderden topics over geweest.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:54
De GoT search roelt :)

Als ik iets moet weten, is de GoT search het eerste wat ik opzoek (ja, zelfs voor google).

95% van de gevallen kan ik het antwoord op mijn vraag, in 10 voud, in de GoT search vinden.

Mensen die beweren "Ik heb de search gebruikt, maar kon nix vinden" moeten gewoon een cursusje "Forummen voor beginners" volgen :z

Of is een FAQ voor de search een idee :? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op zaterdag 30 maart 2002 13:37 schreef Phantom het volgende:
Of is een FAQ voor de search een idee :? :D
Zoiets bedoel je ? :
[topic=432644] :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 30 maart 2002 13:40 schreef moto-moi het volgende:
Zoiets bedoel je ? :
[topic=432644] :P
Het is treurig dat het nodig is, maar ik heb wel eens met het idee gespeeld. Maar het is toch te triest dat je mensen moet gaan leren hoe ze de informatie moeten zoeken terwijl het gewoon logica en gezond verstand is :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:54
Op zaterdag 30 maart 2002 13:45 schreef Exirion het volgende:
Maar het is toch te triest dat je mensen moet gaan leren hoe ze de informatie moeten zoeken terwijl het gewoon logica en gezond verstand is :{
Ik denk dat het meer wegheeft van luiheid.

"Als ik zeg dat ik gezocht heb kunnen ze me daar iig niet meer op pakken."

En uiteraard, als je het topic toch sluit met de mededeling van "ga zoeken" dat ze dan in LA gaan blaten van "ik had al gezocht". :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het geen idee zijn voor degenen, die wél fatsoenlijk kunnen zoeken, om gewoon een zoeklinkje erbij te zetten?
Het staat redelijk netjes, vind ik zelf, en als je daarna dat topic op slot kunt laten gooien verplicht je de luilak min of meer om toch zelf het werk te doen ;)

Zie als voorbeeld mijn post hier: [topic=453893]
Pagina: 1