Toon posts:

LCD of CRT?

Pagina: 1
Acties:
  • 79 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuwe comp gaan kopen, en daar hoort natuurlijk een lekker beeldschermpie bij...

Nu wil ik het volgende op mijn comp gaan doen -->

- designen, photoshop, 3dMAX
- gamen, hij moet dus snel kunnen refreshen

zeg nu niet dat ik ook een goeie 3d kaart nodig heb...want da weet ik...het gaat hier puur om de monitor.

Wat zal het meest geschikt zijn??
LCD is rustiger, maar refreshed minder snel...én je kan het beeld van de zijkant niet goed zien (toch ??)
of een CRT??

ik ga voor de 19" btw

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zaterdag 30 maart 2002 00:06 schreef MrBartje het volgende:
LCD is rustiger, maar refreshed minder snel...én je kan het beeld van de zijkant niet goed zien (toch ??)
Dat zijkanten-zien verschilt erg per monitor. Dat staat meestal in de specs aangegeven.
of een CDR??

ik ga voor de 19" btw
CRT u mean :)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
jup, kan iemand mijn titel ff aanpassen?

• blackd
  • Niet online
Op zaterdag 30 maart 2002 00:09 schreef MrBartje het volgende:
jup, kan iemand mijn titel ff aanpassen?
Dat kun je aanvragen in het forum Schop een Modje, ik heb het nu voor je gedaan: [topic=454040]

Verwijderd

Topicstarter
Merci, maar heeft iemand nog handige tips?

• 9nevermind9
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 11:01
ik zou voor crt gaan die zijn goedkoper dus je kunt dan een beter beeldscherm nemen maar als je plaats tekort hebt moet je natuurlijk voor een lcd gaan

specs | Linux is like a Wigwam, no windows, no gates, only an apache inside!

• blackd
  • Niet online
idd, LCD is volgens mij errug duur als je 'm 19" wilt (al is dat 17" in LCD maten), en dan kan je beter een kwalitatief goede 19" kopen dan een goedkopere 17" LCD volgens mij.
Overigens zijn de refreshrates van de LCD schermen wel eens aan de orde gekomen op dit forum, kijk ook voor de grap es hier: [search=lcd refreshrate]

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok,

Maar ik moet je zeggen dat ik het nou niet zo prettig vind om 14 pagina's te lezen.. maar toch bedankt! CRT lijkt mij idd ook het best. Maar ik kan een 19" LCD best betalen, maar is die voor mijn eisen wel een beetje ok?

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je hebt helemaal geen refreshrates nodig voor een LCD, de pixels staan als het ware stil. en hoeft dus niet ververst te worden...

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• blackd
  • Niet online
Op zaterdag 30 maart 2002 00:20 schreef MrBartje het volgende:
Ja ok,

Maar ik moet je zeggen dat ik het nou niet zo prettig vind om 14 pagina's te lezen.. maar toch bedankt! CRT lijkt mij idd ook het best. Maar ik kan een 19" LCD best betalen, maar is die voor mijn eisen wel een beetje ok?
Dan moet je dus goed letten op de refreshrate en de kijkhoek van de LCD die je koopt.

Ik weet niet of een CRT qua scherpte e.d. beter is dan LCD, LCD zou namelijk zo maar scherper kunnen zijn.

Wat misschien ook een nadeel is dat LCD's meestal (niet altijd) gemaakt zijn voor 1 resolutie, dus dat ze bijv. alleen 1024*768 kunnen draaien. Als je een andere resolutie kiest, krijg je een raar en vaag beeld.
Op zaterdag 30 maart 2002 00:22 schreef ReseT het volgende:
Je hebt helemaal geen refreshrates nodig voor een LCD, de pixels staan als het ware stil. en hoeft dus niet ververst te worden...
De pixels moeten wel opnieuw worden 'ingevuld', en dat duurt een tijdje. Met LCD kan je een soort spookeffect krijgen...

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Mentalist

[avdD]

Op zaterdag 30 maart 2002 00:11 schreef blackd het volgende:

[..]

Dat kun je aanvragen in het forum Schop een Modje, ik heb het nu voor je gedaan: [topic=454040]
Schop een modje? * Mentalist heeft wat gemist, ik zie opeens ook geen stoute usertjes meer :'(

Btw, een LCD kun je tenminste meerdere keren beschrijven, een CompactDisc-Recordable maar 1 keer, dus LCD is dan beter ;)

Maar ok, serieus, voor gamen hoor ik vaak dat CRT toch beter is.. Al is een snelle LCD daar volgens mij ook prima voor :o

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:54
Ligt eraan wat voor games je speelt. Als je veel spellen met snelle bewegingen speelt, dan is een CRT monitor het best. Speel je alleen strategische spellen dan kun je beter voor LCD gaan.

Ooit iemand met een laptop zijn muis heel snel naar links en rechts zien bewegen. Als de snelheid te hoog is, dan houdt het scherm het niet bij en zie je die muis niet. Bij spellen krijg je dan dat je een soort dubbeleffect krijgt te zien.

Wat ook eerder verteld is, de resolutie is ook iets om op te letten. Op school hebben we ook een aantal LCD schermen staan. Veel zijn ook gaar als je er net achter zit, omdat het helemaal blurry is. In een hogere resolutie gaat het beter.

En je zou ook naar de prijs kunnen kijken.

let the past be the past.

• blackd
  • Niet online
Op zaterdag 30 maart 2002 00:25 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]

Schop een modje? * blackd heeft wat gemist, ik zie opeens ook geen stoute usertjes meer :'(
offtopic:
[topic=453090]

Verwijderd

Voor designen wil je gewoon een hoge resolutie, zelfs al is je LCD 19", ga er dan maar niet vanuit dat hij net zo'n hoge resolutie haalt als een CRT.

Ik zou voor een scherm gaan dat minstens 1600*1200 haalt, dat is uiterst handig als je aan het designen bent.

• 9nevermind9
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 11:01
een crt voor de zelfde prijs als een lcd met de zelfde afmeting is bijna altijd veel beter

specs | Linux is like a Wigwam, no windows, no gates, only an apache inside!

Verwijderd

koop ze allebei :) gewoon een 19" crt van een rug en een 15" lcd voor een rug :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Titel aangepast :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Deze vraag is al best vaak voorbijgekomen en je kan best zelf wat uitzoeken vind ik.

Zie ook :
[topic=305287/1/50]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.