Toon posts:

[Laptop] voeding gloeiheet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben bezig met m'n laptop
Afbeeldingslocatie: http://www.targa.de/cms/media/produktpix/Visionary.jpg
(P3-1100) enigzins extra te koelen. Het ding wordt imho namelijk nogal tyfus heet, zeker met SETI@home houdt de magere koeling het volgens mij nauwelijks meer bij. Maar daar gaat het nu even niet om.

De transformator van die laptop wordt namelijk zó heet, dat je er bijna je vingers aan verbrand. Tis een wonder dat het plastic niet smelt oid. Wat kan ik eraan doen om die trafo koeler te krijgen? En is het eigenlijk erg als een trafo zo heet is?

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:31

GaMbiNo

1337

Als hij kapot gaat krijg je toch een nieuwe uit de garantie? :?
En als jij er aan gemod hebt kun je dat waarschijnlijk wel schudden.
Mijn laptop wordt soms ook baggerheet maar dat zal mij echt een rotzorg zijn, er zit toch goed garantie op. :z

Verwijderd

mm tja als je je poten er aa verbrand byna is het zeker niet goed meschien zit er een fabrieks foutje in neem eens contact op met je dealer

Verwijderd

Er zit meestal een Fannetje in maar soms zoals bij mij. Gaat die pas draaien als de voeding boven een bepaalde temperatuur komt. Dat werkte niet dus ging de fan niet aan. Toen heb ik maar een 9 volt blokkie ernaast gelegt en er een andere fan in gedaan. Maarja bij mij was de garantie al verlopen.//////.....

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:30
Soms word ie bij mij gloeiheet, maar nu ben ik ook seti aan't draaien, of divx aan't kijken, en is ie gewoon handwarm.

Ik ben nog niet uit waar het aan ligt, ff bellen naar de td?

(voor specs zie sig v )

• Almachtige
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07-2019
De transformator van laptops worden steeds groter en heter, aangezien je laptop meer stroom nodig heeft door de zwaardere processoren en vooral de grotere tft-schermen. :'(

Asus CUSL-2C/Intel PIII 1000@1200 Mhz/512 MB Pc133/Asus V7100 Pro/T 64 MB/Maxtor 20 GB 7200 rpm + Maxtor 80 GB 7200 rpm LB/Creative Audigy/17" Iiyama 8617T

Verwijderd

volgens mij is het bij heel veel laptopjes dat ze erg heet worden, hier hebben we zelf een 600 staan en als die een tijdje aanstaat wordt hij ook errug heet!, maar niet zo heet dat je bijna je vinger er niet op kan leggen. Volgens mij klopt dat echt niet, kzou maar ff trug naar je daeler gaan idd...

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
Schijt aan dat ie zo warm wordt.. Als ie niet zo warm mocht worden hadden ze hem heus niet zo in productie gebracht hoor..

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Aangezien dit over de voeding gaat, hoort dit denk ik beter in HA.

Over je probleem: aan het plaatje te zien hebben wij ongeveer dezelfde laptop.
De mijne is iig een Gericom met een 1,2GHz Celly erin, en de voeding van die laptop wordt ook vrij warm, zeker als hij voor het opladen en tegelijk werken z'n volle vermogen moet gaan leveren.
65W consumeert ie maximaal, en dat is te merken aan de warmte die hij produceert. :)

• Robert Pape
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07 14:31
Het is idd best normaal dat een laptop onwijs warm kan worden als je hem lekker gaat belasten. Bij mijn Toshiba kreeg ik een note dat als je lang met dat ding op schoot werkt, je rode plekken op je benen kunt krijgen, maar dat die vanzelf weer weg gaan :p 8-)

Verwijderd

Topicstarter
k, thx voor de reacties allemaal! Ik denk dat ik er toch maar een fannetje in ga modden oid, want hete hardware dat moeten wij niet ;).

Verwijderd

pannetje der op en je ken een eitje bakken :+

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hmmz, m'n dell inspiron 8100 (1gh) heeft hetzelfde. Altijd koetje aan en altijd enorm heet. Voeding is ook altijd superheet. Maar ook als je alleen maar de accu aan het laden bent die die superheet. Het is blijkbaar normaal voor die dingen. Ik heb erover gedacht om speedstep altijd in te schakelen zodat ie altijd op 700mhz loopt, maar dan is ie toch een beetje te traag voor m'n doen, en daar heb ik niet voor betaald !

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• TouTaTis
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
(overleden)
Ik kreeg een tijdje geleden een brief van Dell dat er een probleem was met de accu van mijn laptop (Dell inspiron 5000e). Deze konden af en toe spontaan in de brand vliegen ;))

This space is for rent!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 09:43

LauPro

Prof Mierenneuke®

[topic=309815/1/50]

Bij mijn laptop is dit ook zo, dat die voeding zo heet wordt. Maar ik neem aan dat dit zo hoord. Je moet nagaan dat het een geschakelde voeding is zonder fan ofzo. Dus het koelelement zit rechtsstreeks onder de behuizing en tja die kan wel is heet worden.

Als hij te heet is om vast te pakken dan is het niet goed.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:33
Je geeft zelf al aan wat je probleem is

Donder seti/koe er vanaf

Die dingen zijn nu eenmaal niet gebouwd om 24/7 onder full load te draaien

Repareren doe je zo.

Pagina: 1