Toon posts:

PCI kaart TV-out zo klein mogelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op naar een PCI kaart met TV-out en deze kaart moet zo smal mogelijk zijn. Hij mag eigenlijk nog geen 6 cm breed zijn. Hij is namelijk voor dit barbone systeem alleen heeft deze geen TVout. Barbone systeem

Het barbone systeem van shuttle vind ik een beetje te duur namelijk.

Verwijderd

is een tv kasje van trust niet iets voor jouw?

ben de naam kwijt |:(

tv vieuwer geloof ik :?

Verwijderd

Topicstarter
Das inderdaad mooi spul. In iedergeval een goeie tip.
Ik had ik hem graag in de kast gehad en vind hem alleen een beetje aan de prijs.

Sterker nog ik denk er zelfs aan om voor die babone indien mogelijk zelfs een nog kleinere kast te bouwen. Dus in geval van een PCI kaart hoe kleiner hoe mooier. Ik neem ook genoegen met een beeldkwaliteit die misschien wat minder is.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
dit is echt niks. moet je een low-profile pci kaart vinden met tv-out. bijna onmogelijk. ik denk dat je beter voor een andere barebone kan doorsparen. reken het nog eens goed uit, je spaart zo een videokaart uit. daarnaast is dat kasje niet eens mooi (mening).

Verwijderd

Neem nooit een Target GameViewer of TvViewer.

De beeldkwaliteit van dit kastje is zo slecht dat het eigenlijk niet eens 25 gulden waard is.

Overigens:
- Hollywood+ = 14,5 CM lang x 8,7 CM hoog x 1,2 CM breed - superieure beeldkwaliteit.

Je kan ook een PCI extender gebruiken:
MALE PCI connector ----kabeltje---- FEMALE PCI connector

Bedoel je eigenlijk 6 CM maximale hoogte of lengte ?

en die site die jij linkt, heeft als optie bij die BookPC:
Optional Project, Like Smart card Reader, TV-Out & Multi COMs ¡K

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat staat er leuk bij. Heb ze gemaild en ze weten nog niet of ze die TV-out in productie gaan nemen. (Dan kunnen ze dat op hun site er beter niet bij zetten lijkt mij). Bedankt voor de waarschuwing.
fl. 25,- ?? Op de site waar ik keek stond hij er voor € 110,- op. Nou ja zal wel niet goed gekeken hebben.

het kastje is iets meer dan 6 cm hoog, dus ja het is net wat je hoog en breed noemt :).

Die PC extender die jij noemt zou een oplossing wezen. Kan je me misschien ook vertellen waar ik die zou kunnen krijgen. Ik heb zoiets in NL voor € 40,- gezien geloof ik (noem me een zeikerd maar vindt dat toch wel aardig wat geld).

Ik heb zelf al overwogen om zoiets zelf te maken van een aoude PCI kaart.

(Dat het kastje niet echt mooi is is niet zo'n probleem. Zoals ik al zei maak ik waarschijnlijk zelf een nieuw. Anders kan ik case altijd nog modde)

Verwijderd

25 gulden was bij wijze van spreken. Ik heb beide modellen van Trust gehad, leuk zolang het bij 800x600 in lage refresh bleef, maar met veel "smear" en "ghosting" op de TVOut, ook met hoge kwaliteits kabels.

Ik raad je aan om OF voor het model met de ingebouwde TV-Out te gaan, OF om heel goed te zoeken naar dat low-profile PCI kaartje.

Die PCI Extenders worden vaak bij grote serverkasten geleverd als losse onderdelen. In de oude tijd (XT/AT, VLB) werden ze ook vaak zelf gemaakt van een stukje print, eindje flatcable, en een female connector.

Een beetje dit idee, alleen dan niet met een printje, maar met flatcable.

Ik heb geen idee wat het maximum is bij PCI, maar IDE/ATAPI mag maximaal 45CM worden, alleen is IDE/ATAPI berekend qua timing op een kabeltje en PCI niet. Ik zou daarom de kabel zo kort mogelijk houden, en alle kabels parallel houden (en dus niet rounden!) PCI is 33MHz, en (noem me bijgelovig of niet) ik zou de kabels dan korter dan 33CM houden ;)
Misschien dat een van de betere electronica-kenners hier op GoT hier meer over te zeggen heeft. :+

Over die prijs: als ze voor dit:
Afbeeldingslocatie: http://image.conrad.nl/pix/742/M1/742813M1.JPG
2,25 vragen, kan ik mij niet voorstellen dat een PCI versie meer dan 4,- zou moeten kosten. Ik kan zo snel bij Conrad niet de PCI versie (smallere baanafstand) vinden -> misschien even bellen/mailen? [ze zijn nu net de site aan het updaten zie ik]

Verwijderd

Topicstarter
In iedergeval alvast bedankt voor alle moeite. Ik heb bij conrad gekeken en kon geen PCI slot vinden. Maar ik heb nog een oud mb waar ik hem af kan solderen. Alleen dan dat stukje wat in de PCI slot gaat wordt wat lastiger. Want een PCI kaart zit meestal niet volledig met "banen". Plus het solderen is vrij priegelig werk. Maar ja daar zijn we tweaker voor.
Weet jij toevallig of de "banen" op een pci card aan beide kanten aan zou moeten sluiten of zal 1 kant voldoende zijn?
Pagina: 1