Ik wil me TB 1400 oc'en maar nu kom ik niet verder als 1500 (zie sig) heb een asus a7v266 en als ik nou me bios update kan ik dan ook vanzelf verder oc'en of moet ik hem daarvoor toch echt unlocken??
Verwijderd
ik heb OOK een TB 1400 en toevallig (kweetnie) was ie al unlocked. En ik heb de BESTE overclock code op mijn core staan
nu nog waterkoeling en hupsa.
met stikstof schijn ik te kunnen komen tot 2100.
met stikstof schijn ik te kunnen komen tot 2100.
Ik weet niet welke code ik heb maar krijg over een paar dagen een nieuwe cooler dus dan zal ik wel eens eventjes kijken.
Verwijderd
En mocht ik nou toevallig ook die al ungelockte T-bird 1400 hebben. Ik kwam met OCen tot een redelijk stabiele 1584 MHz, maar dat was niet echt bevorderend voor een lange uptime. Uiteindelijk heb ik hem dan maar terug naar 1400 geklokt en voila, een uptime van maar liefst 22 dagen is het resultaat (had langer gekunt als die kut-Essent niet voor een stroomstoring had gezorgd
)
Door hem puur op de FSB te OCen kwam ik tot 1533 MHz, dus met een unlock kan je wel degelijk meer performance eruit halen.
Maar koel dat ding in godsnaam goed, want het is me toch een heethoofd!
Door hem puur op de FSB te OCen kwam ik tot 1533 MHz, dus met een unlock kan je wel degelijk meer performance eruit halen.
Maar koel dat ding in godsnaam goed, want het is me toch een heethoofd!
Daarvoor heb ik ook een andere koeler besteld 
maar weet echt niemand of dit kan??
als ik over de 1500MHz ga dan krijg een beschermingsfout van windows en soms ook de fout rpcrt4.dll heeft een fout veroorzaakt, kan dit met overklokken te maken hebben?
maar weet echt niemand of dit kan??
als ik over de 1500MHz ga dan krijg een beschermingsfout van windows en soms ook de fout rpcrt4.dll heeft een fout veroorzaakt, kan dit met overklokken te maken hebben?
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 19:12
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
meestal als je overclocked en daarna fouten krijgt heeft dit er mee te maken ja
maar als je niet zeker bent kun je windows ook ff reinstalle
maar als je niet zeker bent kun je windows ook ff reinstalle
Verwijderd
* Lomu system info: [OS](Windows 98 (4.10 - 1998)) [Memory](Usage: 511/512MB (99.80%)) [CPU](1-AMD Thunderbird, 1559MHz, 256KB) [Screen Res](1600x1200) [Uptime](1d 18h 48m 23s)
ohja, alle tb1400 zijn standaard unlocked, ik haal er btw 1700 Mhz mee, maar dit is wat stabielerder
ohja, alle tb1400 zijn standaard unlocked, ik haal er btw 1700 Mhz mee, maar dit is wat stabielerder
Ik denk dat ik windows er straks dan wel ff opnieuw opgooi kijken wat ie dan doet.
Maar Lomu ik kom nu echt niet verder dan 1500MHz want dan krijg ik blauwe schermen met 2-3 foutmeldingen en moet ik hem weer terugzetten op 1400MHz, opstarten, en dan weer op 1500MHz zetten.
Heb trouwens Windows ME
Maar Lomu ik kom nu echt niet verder dan 1500MHz want dan krijg ik blauwe schermen met 2-3 foutmeldingen en moet ik hem weer terugzetten op 1400MHz, opstarten, en dan weer op 1500MHz zetten.
Heb trouwens Windows ME
Verwijderd
Ja, maar jij hebt een brakke koelerOp zaterdag 30 maart 2002 11:30 schreef Martijn D. het volgende:
Ik denk dat ik windows er straks dan wel ff opnieuw opgooi kijken wat ie dan doet.
Heb trouwens Windows ME
Dus als ik volgens jou er een betere koeler opgooi dan ik lekker oc'en zonder foutmeldingen??
Zo ja moet ik nog ff een paar dagen gedult hebben
Zo ja moet ik nog ff een paar dagen gedult hebben
Verwijderd
Ja dûh! Lees de OCM FAQ eens door zou ik zeggen! Ik zal eens quoten:Op zaterdag 30 maart 2002 11:44 schreef Martijn D. het volgende:
Dus als ik volgens jou er een betere koeler opgooi dan ik lekker oc'en zonder foutmeldingen??
Dus....By Phreak:
Hoe warmer een processor wordt, hoe meer storing er optreedt in de signalen die voor de overdracht van de bits en bytes zorgen. En hoe meer storing, hoe groter de kans op vastlopers.
Pagina: 1