Toon posts:

MP3 compu in auto.......

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een pc in een auto te instaleren om alleeen MP3's af te spelen. Nou heb ik twee problemen:

-Hoe moet ik aan een geschikte voeding komen, die ik op de 12V van een accu kan aansluiten. (volgens mij is het niet nodig om -12 en -5 te hebben voor MP3, dus dus alleen +12 en + 5)

- Ik wil werken met een klein, goedkoop zwart/witLCD-schermpje waar haal ik die vandaan en hoe sluit ik die aan?(ik wil een mp3 speel programma draaien op dit schermpje zonder een extra schermpje erbij).

Heb search al gebruikt maar nog geen geschikte topics over gevonden...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

LCD kun je misschien van eeen antieke laptop slopen, voeding kun je evt de accu pakken van je auto en een transformatertje er tussen zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik ook al over nagedacht maar transformeren kost te veel stroom, en het lijkt mij loos om van 12 naar 220 en dan weer in de voeding van de computer terug naar 12 te transformeren. En hoe sluit je een lcd van een oude laptop aan?? Heb trouwens al ergens gelezen dat dat niet kan.

Verwijderd

Je kan toch ook gewoon een autoradio kopen die mp3 ondersteund?

Ikzelf ben zeer tevreden met m'n Kenwood draait de MP3 tjes perfect. en er zijn zelfs al cd wisselaars die mp3 ondersteunen. Dus dan heb je helemaal genoeg muziek onboard lijkt me.

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 13:22

Skef

Ik scheer.me

Op vrijdag 29 maart 2002 22:46 schreef MartyMF het volgende:
Je kan toch ook gewoon een autoradio kopen die mp3 ondersteund?

Ikzelf ben zeer tevreden met m'n Kenwood draait de MP3 tjes perfect. en er zijn zelfs al cd wisselaars die mp3 ondersteunen. Dus dan heb je helemaal genoeg muziek onboard lijkt me.
Of kijk anders eens op http://www.empeg.com ...
Errug mooi ding (wel duur)

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Verwijderd

Topicstarter
Wil dus eigenlijk echt een computer in bouwen ipv een dure mp3 autoradio (heb namelijk een niet al te groot budget en het erin klussen lijkt me wel wat, maar dat technische deel van lcd scherm heb ik nog niet echt door...)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op vrijdag 29 maart 2002 22:46 schreef MartyMF het volgende:
Ikzelf ben zeer tevreden met m'n Kenwood draait de MP3 tjes perfect.
Mja, 'k had er ook een maar die 's gejat + de middenconsole van m'n dashboard grondig vernield :(

Ik mis 'm nog steeds ;(

192bitrate geen probs, alleen telt-ie niet voorbij de 99 minuten :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Op vrijdag 29 maart 2002 22:59 schreef DanDemain het volgende:
Wil dus eigenlijk echt een computer in bouwen ipv een dure mp3 autoradio (heb namelijk een niet al te groot budget en het erin klussen lijkt me wel wat, maar dat technische deel van lcd scherm heb ik nog niet echt door...)
dan heb je wel degelijk +5, -5 en -12 nodig.
Een echte computer gebruikt echte voltages. en als je een moderne bak bouwt, neem dan ook meteen 3.3 volt.

• LG_Greenman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 08:09
aiwa autoradio mp3 voor 329 euro bij mycom...maar ik weet niet hoe je budget is, misschien wel ff handig om te vermelden.

(let wel, soundcards van een laptop zijn over het algemeen niet echt kwalitatief goed)

HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x

Verwijderd

Op vrijdag 29 maart 2002 22:53 schreef Skef het volgende:

[..]

Of kijk anders eens op http://www.empeg.com ...
Errug mooi ding (wel duur)
had je wat beter gelezen dan had je zien staan dat ze ze niet meer maken EN allemaal al verkocht zijn :z

• mrEarthling
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
1.)Er zijn al meerdere topics van, en wat ik daar van maakte is dat je een dure convertor nodig hebt om het goed aan te pakken. Dus van 12 volt naar 220 dmv convertor.

2.) Ik denk dat je een probleem krijgt met het aansluiten van de LCD is een z'on klein ding niet (2*20 of 4*20) genoeg?

Mocht het lukken laat het ons weten ik ben zelf ook nog iets van plan >:)

Gaat je geen reet aan wat voor een Pjoeter ik heb ;)

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-08 12:05
ik zelf heb nu een mp3speler discman dan maar echt ideaal en ik zou als ik jou was zon mp3cdspeler voor in je auto kopen dat lijkt me veel handiger dan een hele pc

en probleem van elke x een nieuwe cd burnen omdat je nieuwe nummers of e.d. hebt: dan zet je alles toch op een RW ! kan je zo leeg maken en hups weer vullen.

Verwijderd

Op vrijdag 29 maart 2002 23:53 schreef E-LiZeR het volgende:
ik zelf heb nu een mp3speler discman dan maar echt ideaal en ik zou als ik jou was zon mp3cdspeler voor in je auto kopen dat lijkt me veel handiger dan een hele pc

en probleem van elke x een nieuwe cd burnen omdat je nieuwe nummers of e.d. hebt: dan zet je alles toch op een RW ! kan je zo leeg maken en hups weer vullen.
en meestal maak je van je mp3's ook een archief dus moet je ze toch allemaal op cd zetten ;)
Pagina: 1