CDwriter openmaken

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb een siemens fiutso 4x4 rewriter die het net heeft begeven. Lijkt erop dat er iets fout is met de stroom aansluiting. Want hij doet helemaal niets meer. Geen lampjes
en het schuifje doet het ook niet. (Heb al andere stoomstekkers van de kast geprobeerd)

Is het gevaarlijk om dat ding open te schroeven? Staat iets over een onzichtbare laser, maar neem aan dat dat alleen is als ie aan staat.
Lijkt me redelijk kansloos, maar je kan het altijd proberen en hij deed het echt prima.

Is al 1.5 jaar oud dus zit er geen garantie meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 11:09

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Als er geen stroom op staat dan doet die laser het ook niet. :)

Opentrekken en fixen die hap. ;)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08 16:10

markvt

Peppi Cola

die waarschuwing staat er niet voor niets op...

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

heb laatst een DVD en een cdrom opengemaakt om schoon te maken, niets mis mee, maar je moet er natuurlijk geen stroom opzetten bijhet openslopen.

lenzen schoonmaken met alcohol wil wel helpen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou die laser staat niet meer aan hoor! :)
(maar als je hem openmaakt zorg er wel voor dat je stroomkabel er toch uit hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op vrijdag 29 maart 2002 22:37 schreef markvt het volgende:
die waarschuwing staat er niet voor niets op...
Die waarschuwing staat er wel voor niets op, tenzij je je drive aan hebt staan (cq als de drive aan een powerconnector hangt). Voor zover ik weet is er geen enkele CD-Drive (of writer etc.) die z'n laserunit laat voeden door een interne spanningsbron (in de vorm van een condensator) die na het uitschakelen van de stroom nog stroom levert :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik neem aan -maar weet niet helemaal zeker- dat het geen kwaad kan zolang er geen stroom opstaat.
Ik heb zelf wel eens een oude kapotte CD-ROM speler geopend om hem van binnen goed te reinigen en ik werd niet afgezapt door ruimtewezens met onzichtbare laserstralen.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op vrijdag 29 maart 2002 22:43 schreef Tyrian het volgende:
Ik heb zelf wel eens een oude kapotte CD-ROM speler geopend om hem van binnen goed te reinigen en ik werd niet afgezapt door ruimtewezens met onzichtbare laserstralen.
Als je onverwacht toch een laserstraal tegen je aan zou krijgen, is dat helemaal niet erg hoor, je ziet het niet eens, bovendien is een laserstraal in een CD-speler divergent na het brandpunt op ongeveer een halve centimeter van de lens af. Het is eigenlijk alleen gevaarlijk als je 'm in je ogen krijgt. Zelfs CD-writers zijn verder niet gevaarlijk.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:04
Gewoon openmaken :) (dit zijn mijn ervaringen)[list]
• Geen cd er in doen ;)
• Doe het laadje open voor dat je bezig gaat.
• Pas op met plastic onderdelen.
• Haal alles rustig uit elkaar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Duke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:06

The_Duke

ho gek!

wie maakt er nou een cd writer open als ie aan staat :? dan ben je toch nie helemaal goed bij je hoofd hur, het is gewoon veel makkelijker om m ff op tafel te leggen en m rustig met voldoende licht open te schroeven, dan da ding half hangend in je systeemkast open te pielen.

Open schroeven kan verder geen kwaat, ik heb het net nog gedaan bij me oude brander want die doet ook nie veel meer. gewoon voorzichtig zijn da je nix beschadigd. maak de lens ff schoon met alcohol en een wattestaafje of zo.

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Openmaken kan inderdaad geen kwaad.

Zelf heb ik weleens een CD-ROM-speler opengehad terwijl ie aan het draaien was (werkend dus), om een fout in de elektromotor te ontdekken (nog gelukt ook, was een rubbertje in geschoten waardoor ie telkens afsloeg)... :) maar toen zat er een CD boven de lens en hing ik er ook niet met m'n hoofd boven... zoon stokouwe 16x geeft trouwens al een aardige luchtverplaatsing op full speed zo in de open lucht *D
power connector eruit? Dan ga je er al helemáál niet dood aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al zoveel cdroms open gemakt om te reparen en schoon te maken,let alleen op of je geen kabeltje sloopt bij het verwijderen van de onder en bovenkant.
Pagina: 1