Werkt CPU zonder laatste BIOS update ?

Pagina: 1
Acties:

• dirkie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb een MSI MS-6178 ver 1.0 moederbord, maar ik heb nog geen proccesor bij dit moederbord. Dit moederbord ondersteund met de laatste BIOS-update max. een celeron A 533 MHz (volgends de MSI support).

Nu wil ik dus een celeron 533 kopen voor dit moederbord, maar ik heb geen id welke BIOS versie ik heb. Maar dit is waarschijnlijk niet de laatste.
Nu zit ik dus met de vraag: zal die celeron 533 werken zonder de laatste BIOS-update ?? Het maakt natuurlijk niet uit of het bord hem als een langzamere celeron herkent ofzo, want dan kan ik de BIOS gewoon updaten. Maar als het bord niet boot zonder de laatste BIOS i.c.m een Celeron 533, dan heb ik dus een probleem...
Ik denk dat ik de gok maar ga wagen... maar misschien heeft iemand er iets zinnigs over te zeggen ??

p.s. Ik heb de vraag al aan MSI gesteld, maar die begrijpen mijn vraag niet helemaal... Ik krijg alleen maar antwoorden als: "You can download the latest bios from our website", of "Your board supports a celeron A 533 MHz max." :(

Eat my shorts !

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Gewoon proberen, en als t niet gaat (gaat ie waarschijnlijk wel zeuren dat ie geen microcode kan laden), dan wordt het een compyterzaak/iemand anders opzoeken die even een wat mindere CPU heeft...

Verwijderd

http://www.msi.com.tw/support/bios/bios.php?model=MS-6178

Lijkt me dat elke Coppermine (PIII/Celeron) zou moeten werken (geen Tualatin dus). C533A heeft al een multiplier van 8, dus 8 x 133 is geen probleem (hogere multiplier trouwens ook niet)

Zie ook http://www.msi.com.tw/support/cpusupport/cpu_support.php?model=MS-6178

Wat de allereerste BIOS exact ondersteunt, is niet duidelijk. Kan zijn dat Celeron 2 / PIII prima werkt, maar dat voltage veel te hoog wordt ingesteld.

Verwijderd

Ik denk zeker dat hij gaat werken. De mp is toch gelockt.

• dirkie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

Topicstarter
Bedankt voor jullie reactie's.
Ik heb de proc. al besteld, dus ik ga het gewoon proberen.

Overigens ondersteund ie alleen Celeron A procs, en niet PIII en Celeron II's, omdat ie het revisie 1.0 is ...
Tenminste dat zegt de support, maar dat kan ook wel kloppen, want een Celeron II 700 werkt er niet op...

Eat my shorts !