[loopback] Realtek 8139 problemen

Pagina: 1
Acties:

• narotic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-11-2021
Mijn netwerkkaart is op het moment verschrikkelijk langzaam (hooguit paar kb/s, soms helemaal niets). Na wat gezoek op google en de realtek site kwam ik er met het Diagnostics programma achter dat de loopback niet goed is. Bij de Loopback test faalde de NIC iig.

Nu is mijn vraag, wat houdt dit loopback precies in? En hoe kan ik dit probleem oplossen?

- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:54

Super_ik

haklust!

loopback is toch dat ie gegevens naar zichzelf verstuurt?
de gegevens gaan dan niet de kabel op, maar blijven binnen de kabel zelf zeg maar. probeer ook eens met 2 kaarten en dan met t testproggie kun je dan testen wat er niet goed is d8 ik

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Zou het niet kunne dat je kaartje kaduuk is :?

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:54

Super_ik

haklust!

uhm, k denkt dat ie dat dus wil testen :+

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• narotic
Inderdaad, ik wil ff weten of ie kapot is, dan kan ik een nieuwe kopen, moet morgen toch nog geheugen kopen. Maar kan ook zijn dat het softwarematig zou zijn, daarom raadpleeg ik het hier gewoon.

Lijkt mij zelf dat het hardwarematig is, aangezien de NIC het zowel onder XP, ME en Mandrake Linux niet doet...

Maar ik wil het even zeker weten, heb vandaag al een UTP kabel voor niets gekocht omdat ik dacht dat het daar aan lag.

Iemand nog ervaringen/suggesties.

Het lijkt wel alsof computers mij niet zo mogen deze week :'( : vastlopers, kapot geheugen, misschien kapotte NIC...

Verwijderd

Probeer eens een andere NIC.As je nou een kaart met WOL aansluiting hebt(klein wit stekketje met 3 of 4 pinnetjes),probeer er dan een zonder WOL.Succes

• narotic
Zal er zo wel ff de NIC van mn server ingooien. Gaat weer ten koste van mijn uptime etc...maar ja, zit niets anders op. Bedankt voor de hulp. Zal zo nog wel ff posten of dat wel werkt!

• orange.x
  • Laatst online: 03-08 12:05
ping-en vanaf een andere pc en anders ja geen id ! nieuwe halen of vergoed krijgen

• narotic
Ander NICje deed het wel in de computer. Zal wel kapot zijn dan. Ach, haal ik gewoon een nieuwe, die dingen zijn bijna gratis (+/- 10 Euro).

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 09:43

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik neem aan dat je een coax netwerk hebt? Je zou is moeten checken of de connector goed op de printplaat zit of of er printbanen onderschept zijn.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Pagina: 1