Glasvezel kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 235 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-04 15:10

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Topicstarter
Omdat ik beschik sinds kort over een Switch met daraop 2 1000BaseLX glas poorten wil ik glas vezel kopen alleen nu is mijn vraag wie heeft er een site of adres waar ik kabel kan kopen.

Via de search wordt ik niet veel wijzer.

Verwijderd

hih hoelang moet dat worden want dat spul is behoorlijk prijzig

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:07
kijk eens op www.blackbox.nl Die hebben vast wat je zoekt

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• TheProphet
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-04 12:39

TheProphet

unifi-forum.nl

kijk anders hier Bij Inmac

• knutsel smurf

knutsel smurf

Topicstarter
Spul is IDD erg prijzig maar dat boeit niet :P

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
<font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000"size="1"><font size="1"> Onzin posten doe je maar ergens anders.
't Is hier geen HK :( </font><hr color="FF0000" size="1">

• knutsel smurf

knutsel smurf

Topicstarter
Op vrijdag 29 maart 2002 21:38 schreef Padje het volgende:
http://www.caiw.nl/
http://www.upc.nl/
Wat heb ik hier nu aan ? hier kan je dus echt niet ff wat glasvezel kopen.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:06
hoeveel meter heb je nodig :?

Als het om 1 metertje gaat: gewoon in't weekend ff naar een plek gaan waar ze die shit in de grond aan't leggen zijn. Metertje afsnijden, en dan hoef je alleen nog stekkertjes te kopen :D

'k heb iig laatst wel een stukkie glasvezel meegenomen, zo'n typiesch groene KPN kabel, is errug leuk spul :)

[edit]
't zal wel niet uitvoerbaar zijn, want stekkertjes zullen duur zijn, en mischien ookwelniet zelf te monteren..

• knutsel smurf

knutsel smurf

Topicstarter
hmm wil een stuk van 50M kopen liefst op rol en natuurlijk met connectors eraan

Verwijderd

ik bouw dat spul in bij bedrijven en wat over is komt thuis of trash can :)

• knutsel smurf

knutsel smurf

Topicstarter
Op vrijdag 29 maart 2002 21:50 schreef Cutebritney het volgende:
hoeveel meter heb je nodig :?

Als het om 1 metertje gaat: gewoon in't weekend ff naar een plek gaan waar ze die shit in de grond aan't leggen zijn. Metertje afsnijden, en dan hoef je alleen nog stekkertjes te kopen :D

'k heb iig laatst wel een stukkie glasvezel meegenomen, zo'n typiesch groene KPN kabel, is errug leuk spul :)

[edit]
't zal wel niet uitvoerbaar zijn, want stekkertjes zullen duur zijn, en mischien ookwelniet zelf te monteren..
Na ik heb wat verder gezocht en uitijndelijk wel iets gevonden denk ik.

Je kan in prencipe wel de kabel zelf maken als je hier maar het juiste gereedschap voor hebt (heb ik niet) Maar het is IDD niet goedkoop zoals onze grote vriend subgrafix3d al melde.
Op de site die TheProphet gaf kost het bijvoorbeeld 26€ per M en of je dan connectors heb kan ik er niet uit opmaken.

na wat zoeken kom ik hier uit http://www.compricon.nl/ ze hebben hier alles om het zo maar eens te zeggen allen wat de prijzen zijn weet ik niet die worden namelijk niet vermeld op de site

Mochten er nog mensen zijn die nog sites weten meld u AUB.

Verwijderd

Kijk eerst ff wat voor fiber je nodig hebt, SMF of MMF. Dat is afhankelijk van de afstand en de interface converters die in je switch zitten. Als het om 50 meter gaat kun je bijna zeker met (de vrij goedkope) multimode fiber uit de voeten. Het 'afsnijden' van een stukje ergens is om twee redenen niet handig: a) wat er in de grond ligt is smf en b) hoe was je van plan zelf de connectors er aan te krijgen?

De lengte van een fiber is nauwelijks van invloed op de prijs, de connectors en het monteren ervan bepalen het grootste deel van de prijs.

Fiber kun je o.a. kopen bij Eijlander: www.eijlander.nl. 50m hebben ze vast niet kant en klaar liggen, maar kunnen ze ongetwijfeld leveren.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:00
Euhm.. het is de bedoeling dat mijn switch aan de andere kant van het kabeltje komt :)
We moeten duplex multimode kabel hebben met SC connectoren.
Inmac en ZeroSix zijn tot nu toe het goedkoopst, maar ik denk dat het goedkoper moet kunnen.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• FatalError
Knutsel.. je noemt wel 1000BaseLX, maar is het niet 1000BaseSX? Dat is een stukje goedkoper namelijk..
En ik heb hier enkel een 1000BaseSX module.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• knutsel smurf

knutsel smurf

Topicstarter
Op vrijdag 29 maart 2002 22:59 schreef FatalError het volgende:
Knutsel.. je noemt wel 1000BaseLX, maar is het niet 1000BaseSX? Dat is een stukje goedkoper namelijk..
En ik heb hier enkel een 1000BaseSX module.
Anders heb ik er 2 :P

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:42
http://www.digital-data.nl/ hebben ze ook wel glasvezel geloof ik, tenminste, ik heb hier de catalogus van 1999 en daar staan verschillende soorten in.
Je moet geloof ik wel een bedrijf zijn om er te kunnen kopen maar als je glasvezel gaat aanschaffen lijkt me dat je wel aan die voorwaarde voldoet! :)

edit:

http://195.126.51.231/index_eproverview.html daar staat glasvezel.
En ze zitten trouwens in hengelo, maar dat staat ook wel op hun site

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Welk merk switch is het dan ??

• FatalError
Hij heeft/krijgt een Cisco Catalyst 2948G, en ik heb een Cisco Catalyst 3524XL.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Op vrijdag 29 maart 2002 21:24 schreef Knutsel_smurf het volgende:
Omdat ik beschik sinds kort over een Switch met daraop 2 1000BaseLX glas poorten wil ik glas vezel kopen alleen nu is mijn vraag wie heeft er een site of adres waar ik kabel kan kopen.

Via de search wordt ik niet veel wijzer.
www.kannegieter.nl

laatst nog wat kabel gekocht (bedrijfsmatig overigens..)

A wise man's life is based around fuck you

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:45
fibre: let erop of je multimode (MM) of single mode (SM) fibre nodig hebt. Single mode kan wat verder dan multimode maar als je interface op je switch MM is dan MOET je ook MM kabel gebruiken.
Single mode is 9/125µ(9µ core, 125µ cladding) tegenover 62.5/125 voor MM (50/125 is ook mogelijk voor iets langere afstanden).

Ik ga er effe vanuit dat je MM hebt aangezien dat heden zowat de standaard is aan switches maar verifiëer dit toch maar even.

Zelf maken is onmogelijk als tweaker zonder de juiste gereedschappen. zo'n connector monteren werkt niet volgens het krimp-principe als bij UTP. je moet eerst je 2 fibre gaan slijpen en dat soort troep en da's nog het makkelijkst. Apparatuur om dit te doen is nog steeds erg prijzig.

Je koopt dus een stukje fibre met (de juiste!) connectoren rechtstreeks erop. Mogelijke connetoren: ST, SC, MT-RJ, FC, SMA905, SMA906 en nog een aantal meer.
Je hebt ook duplex en simplex kabel, duplex is 2 aders (send en recieve) simplex is slechts 1 ader.

Als je aan lengtes langer dan 50 meter denkt let dan erg goed op bij't installeren. Zo'n kabeltje trek je namelijk moeiteloos kapot door zijn eigen gewicht alleen al als je eraan gaat trekken!

Je zegt LX poorten te hebben, lees vooral [topic=396687] een keertje, en dan enkel mvdejongs uitleg aub :)
Aan de andere kant moet je apparatuur ook LX zijn! Denk daaraan.

En als laatste, Blackbox kan je als pariculier of bedrijf zowat elke soort fibre kabel leveren. www.blackbox.nl

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Kort samengevat: niet echt als hobby spul te gebruiken omdat fiber kwetsbaar is, er nogal wat standaarden zijn kwa connectoren en layer-1 (SM, MM en golflengte). Over een echt 100mb poortje (b.v. cisco>cisco) met een echte kabel haal je al aanzienlijk meer dan over een 4ch netgear (oid).

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• knutsel smurf

knutsel smurf

Topicstarter
Na het fijt wil dat we het met z'n tween betalen dus dat scheelt natuurlijk al iets. Ten tweede als je een trunkje wil leggen gaan er een aantal poorten voor overige gebruikers verloren.
en als laatste het staat natuurlijk ook gewoon erg stoer een glsvezelkabel.

Uiteraard weten we dat we erg voorzichtig moeten zijn met de kabel, niet over lopen niet teveel buigen niet aan trekken enz.

Verwijderd

wel lekker voor thuis, ik ga ook eens denken over de aanschaf van een andere switch.

• FatalError
Misschien ga ik mijn Cisco Catalyst 3524XL met glas en stackmodule verkopen :)
Daarvoor komt dan een Catalyst 2948G in de plaats :)

• knutsel smurf

knutsel smurf

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 20:33 schreef FatalError het volgende:
Misschien ga ik mijn Cisco Catalyst 3524XL met glas en stackmodule verkopen :)
Daarvoor komt dan een Catalyst 2948G in de plaats :)
Hmm naapert >:)

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-05 11:29

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

[apart]

* zwahiel heeft een 3com Linkbuilder FMS II (10mbit hubbie) met glasmodule erin :+

Glasvezel iets voor mij :? :+ 8-)

[/apart]

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• knutsel smurf

knutsel smurf

Topicstarter
heb trouwens in gouda een Zwaar goedkope zaak gevonden die ook aan particulieren levert. We betalen 104e voor 75M en 140e voor 100M dit is inclusief connector`s

Verwijderd

Op vrijdag 05 april 2002 16:16 schreef Knutsel_smurf het volgende:
heb trouwens in gouda een Zwaar goedkope zaak gevonden die ook aan particulieren levert. We betalen 104e voor 75M en 140e voor 100M dit is inclusief connector`s
Let wel ff op dat ze de goede kabel meegeven!
Je hebt:
- single-mode fibre
- multi-mode fibre
- 50 micron (diameter vd kern)
- 62,5 micron (diameter vd kern)
- verschillende type connectoren (ST, SC, ...)
Kijk dus wel ff goed je specs van je switch na!

• FatalError
Ik heb inmiddels ook zo'n leuke 2948G :P
We hebben in ieder geval om de goede kabel gevraagd:
multimode duplex 62,5/125 met SC connectoren.

Verwijderd

Op vrijdag 05 april 2002 17:00 schreef FatalError het volgende:
Ik heb inmiddels ook zo'n leuke 2948G :P
Hoe kom je daaraan man? Die dingen zijn hartstikke duur... ik heb zo de laatste Cisco prijzen niet bij de hand, maar ik gok toch zo'n 2000 tot 3000 dollar...

• FatalError
Nieuw is ie zo'n €5000, plus 2*€800 voor de glasmodules. Maar ik heb hem 2e hands voor een flink stuk minder :P

Verwijderd

Op zaterdag 06 april 2002 01:41 schreef FatalError het volgende:
Nieuw is ie zo'n €5000, plus 2*€800 voor de glasmodules. Maar ik heb hem 2e hands voor een flink stuk minder :P
Ik zat inderdaad even te zoeken en kwam ook ongeveer deze prijs tegen... maar goed... ik heb wel eens geprobeerd een 2924 2e hands te kopen, maar dat viel me ook vies tegen... is dat een winkel, waar je hem 2e hands gekocht hebt, dan wil ik daar ook wel eens gaan kijken... het hoeft trouwens niet per se een 2924 te zijn... een 2912 is ook goed... en zelf een 1900 is al beter dan die no-name 10 mbps hub die ik nu heb :-)

• knutsel smurf

knutsel smurf

Topicstarter
Op zaterdag 06 april 2002 01:44 schreef jeroenr het volgende:

[..]

Ik zat inderdaad even te zoeken en kwam ook ongeveer deze prijs tegen... maar goed... ik heb wel eens geprobeerd een 2924 2e hands te kopen, maar dat viel me ook vies tegen... is dat een winkel, waar je hem 2e hands gekocht hebt, dan wil ik daar ook wel eens gaan kijken... het hoeft trouwens niet per se een 2924 te zijn... een 2912 is ook goed... en zelf een 1900 is al beter dan die no-name 10 mbps hub die ik nu heb :-)
Hoi omdat ik ook een 2948G heb gekocht heb ik mijn 2924 in de verkoop staan contact me maar ff op ICQ.

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Diaboluzzz

Dreikwarter !

of bij www.zerosix.nl

APC levert kwalitatief hele goeie glasvezel kabels.

http://www.NUiPhone.nl/

• FatalError
We hebben al een zaakje gevonden...
Basisprijs: €30 voor de duplex SC stekkers en het monteren ervan, inclusief 2 meter glas. Iedere extra meter is €1,10.
Lekker goedkoop dus, Blackbox vraag €70 + €2,90/meter, ex btw.

Pagina: 1