Vandaag een nieuwe Maxtor gekocht. Als Noob een beetje zitten klooien om een plekje te vinden. Uiteindelijk gevonden, maar die dikke grijze kabel (de bus?) haalde het niet. Aangezien ik in totaal 4 koppelingsmogelijkheden op 2 brede kabels (HD,CD-R, CD-RW en een vrije), heb de boel wat omgegooid zodat alles paste. Uiteraard was dat ongetwijfeld niet zo slim: BOOT DISK FAILURE na een paar minuten 'hangen'.
In BIOS zitten klooien: primary slave op auto zetten. Vond ie mijn CD-RW als slave.
Nieuwe HD maar weer afgesloten en denken 'ik vraag wel een handige buurman'. weer opnieuw proberen... weer BDF???
Toen alle kabels maar weer op hun oude plek gezet...
weer BDF!!! Dat snap ik dus niet helemaal.
BIOS weer teruggezet naar oude waardes...
weer BDF!!! Nu wordt ik ongerust.
Vervolgens alle 2 brede kabels volledig losgemaakt en omgewisseld (misschien was er eentje niet helemaal goed meer door het gepiel. Hij zat al vrij extreem).
Na deze aktie (zeg maar met de 'goeie' kabel op mijn HD), duurde het weer heel lang, maar dit keer geen BDF. PC deed het weer!
Voor de zekerheid opnieuw opgestart: Weer lang wachten op het info scherm (met je hardware gegevens enzo) voordat windows opstart. Dit keer een blauw scherm: boot disk failure.
Weer opnieuw opgestart. Dit keer wel succes en vlug dit intikken op tweakers
Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?
In BIOS zitten klooien: primary slave op auto zetten. Vond ie mijn CD-RW als slave.
Nieuwe HD maar weer afgesloten en denken 'ik vraag wel een handige buurman'. weer opnieuw proberen... weer BDF???
Toen alle kabels maar weer op hun oude plek gezet...
weer BDF!!! Dat snap ik dus niet helemaal.
BIOS weer teruggezet naar oude waardes...
weer BDF!!! Nu wordt ik ongerust.
Vervolgens alle 2 brede kabels volledig losgemaakt en omgewisseld (misschien was er eentje niet helemaal goed meer door het gepiel. Hij zat al vrij extreem).
Na deze aktie (zeg maar met de 'goeie' kabel op mijn HD), duurde het weer heel lang, maar dit keer geen BDF. PC deed het weer!
Voor de zekerheid opnieuw opgestart: Weer lang wachten op het info scherm (met je hardware gegevens enzo) voordat windows opstart. Dit keer een blauw scherm: boot disk failure.
Weer opnieuw opgestart. Dit keer wel succes en vlug dit intikken op tweakers
Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?
Dit dus.