Hoe kan ik het best een vierkant uit een stuk plexi halen. Kdacht dremelen maar smelt het plexi dan niet? Figuurzaagje kan ook maar duurt beetje errug lang.
Verwijderd
dremel gaat wel, gewoon niet zo hoog in de toeren zitten.
Doe het dan wel met een slijpschijfje...
je kan ook proberen om het met een decoupeerzaag te doen...
Doe het dan wel met een slijpschijfje...
je kan ook proberen om het met een decoupeerzaag te doen...
Verwijderd
Eeh ja, decoupeerzaag dan maar? Dremel is eerder voor de kleinere dingetjes, en je kan ook makkelijker recht blijven zagen met zo'n decoupeerzaag.
Succes
Succes
lijkt me het handigst met een zaagje met (hele) fijne tandjes???
ik had gewoon met een stenly mes diepe krassen hemaakt en toen op die krassen gebroken, net als met glas dus. dit kan ook fout gaan maar ja, als het lukt heb je wel iets moois
Verwijderd
dan gaan je randen er wel goor uitzien denk ikOp zaterdag 30 maart 2002 00:01 schreef Anthrax het volgende:
of met een zuur , de plastiek laten doorsmelten
Zwavelzuur werkt prima , of quad
Gaat niet lukken aangezien het een vierkant uit het midden van een plaat is.Op vrijdag 29 maart 2002 23:31 schreef The_Duke het volgende:
ik had gewoon met een stenly mes diepe krassen hemaakt en toen op die krassen gebroken, net als met glas dus. dit kan ook fout gaan maar ja, als het lukt heb je wel iets moois
Kga eerst wel ff testen wat het best werkt op een proefstukkie.
figuurzaag gaat perfect, en duurt niet ik herhaal niet lang
HTPC user
Op zaterdag 30 maart 2002 00:41 schreef bassie666 het volgende:
figuurzaag gaat perfect, en duurt niet ik herhaal niet lang
Dremel kan wel.
Minder groot uitdremelen en dan met een vijlopzetstukje langzaam bijschuren. Zo heb ik het ook gedaan met mijn front blowhole voor mijn vorige kast.
Minder groot uitdremelen en dan met een vijlopzetstukje langzaam bijschuren. Zo heb ik het ook gedaan met mijn front blowhole voor mijn vorige kast.
Doe het met een decoupeerzaag, en spuit constant siliconenolie naast het zaagblad. Dit houdt het koel en dan krijg je een veel betere snede
[Onzin]
Een opgevoerde laserpen
[/Onzin]
Maar als je het met een decoupeerzaag doet, smelt het plexi dan niet achter je zaagblad weer bij elkaar?
(Ow ja, vergeet de zool van je decoupeerzaag niet af te plakken met een dikke laag plakband oid, iig iets wat makkelijk glijdt en geen krassen achterlaat)
Een opgevoerde laserpen
[/Onzin]
Maar als je het met een decoupeerzaag doet, smelt het plexi dan niet achter je zaagblad weer bij elkaar?
(Ow ja, vergeet de zool van je decoupeerzaag niet af te plakken met een dikke laag plakband oid, iig iets wat makkelijk glijdt en geen krassen achterlaat)
edit:
Okee, ik moet leren lezen[quote]
Op zaterdag 30 maart 2002 08:55 schreef Cornholio2001 het volgende:
Doe het met een decoupeerzaag, en spuit constant siliconenolie naast het zaagblad. Dit houdt het koel en dan krijg je een veel betere snede
[/quote]
Okee, ik moet leren lezen[quote]
Op zaterdag 30 maart 2002 08:55 schreef Cornholio2001 het volgende:
[/quote]
Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0
Verwijderd
volgens mij moet je dan een paar mm extra laten zitten hoor en niet minder groot uitdremelen want dan past et niet meer in de rubbers...Op zaterdag 30 maart 2002 01:02 schreef Phreak het volgende:
Dremel kan wel.
Minder groot uitdremelen en dan met een vijlopzetstukje langzaam bijschuren.
rubbers? Tis niet voor een windowmod hoorOp zaterdag 30 maart 2002 09:03 schreef T-Mug het volgende:
[..]
volgens mij moet je dan een paar mm extra laten zitten hoor en niet minder groot uitdremelen want dan past et niet meer in de rubbers...
ja soOp zaterdag 30 maart 2002 00:36 schreef ajampaniki het volgende:
[..]
Gaat niet lukken aangezien het een vierkant uit het midden van een plaat is.
Kga eerst wel ff testen wat het best werkt op een proefstukkie.
dan mot je 4 keer een stuk afbreken.
Hoe wil je iets uit het midden van de plaat afbreken zonder dat je er compleet doorheen bent??Op zaterdag 30 maart 2002 14:39 schreef The_Duke het volgende:
[..]
ja so
Figuurzaag/decoupeerzaag zijn de beste oplossingen, waarvan de figuurzaag het mooiste resultaat geeft. Duurt idd niet lang denk ik.
Dremel kan wel, maar dan moet je weer bijvijlen omdat je anders die hoekjes niet mooi krijgt (voorbij het hoekje ingesneden).
Er moet dus een gat in die plaat en rest van de plaat moet neem ik aan heel blijven.Op zaterdag 30 maart 2002 14:39 schreef The_Duke het volgende:
[..]
ja so
Verwijderd
Of je moet in het bezit zijn van een cirkelzaag machine
of ff regelen
die kan je er van boven netjes langs een geleiding in
laten zakken perfect recht en vierkant
trouwens met alle zagen vlieg je door dat spul heen
zelfs met een hand of figuurzaag
of ff regelen
die kan je er van boven netjes langs een geleiding in