cyclische redunantiecontrole?

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Topicstarter
Ik wissel met een kameraad van me telkens "belangerijke" gegevens uit op cd-rw , alleen krijgen we telkens bij , steeds verschillende bestanden , de fout cyclische redunantiecontrole.... Dan denk ik WTF????? Wasda :? . Nu hep ik al op google gezocht en in GoT zelf. Nergens bruikbare informatie. Maar ik wil wel graag weten wat het is. Komt voor bij alle cd-rw's (merken) , ook als ik ze brand , of als hij ze brand. Ik heb een lite-on 241040 , hij heeft een plextor 161040 , wat kan er misgaan? Is het een windows error? We hebben allebei win2k met servicepack2...

Raku

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
= fatale leesfout.

• Raku

Raku

Mental Aid

Topicstarter
wat is er aan te doen? Ik heb geen zin om 10 nieuwe cdrw's te kopen eigenlijk.....

Raku

Verwijderd

Ik gebruik zelf de RW die bij de lite-on werd geleverd, prima dingetje draait op 10 speed. :P

Maar die cyclische redunantie fout betekent volgens mij dat er een foutje in de file zich heeft voorgedaan, die normaal via de CRC-berekening terug kan worden gevonden, maar omdat dit op een cd-tje staat gefikt er dus geen goede CRC mogelijk is, omdat de CRC ook verrot is.

Mogelijke oplossing, de CD-RW volledig wissen op een langzamere snelheid en dus geen fast-erase ofzo.

En dan wellicht de schijf eens een keer langzamer branden, dus ipv 10 ffies een keer naar 8 speed.

• Raku

Raku

Mental Aid

Topicstarter
Dat volledig wissen had ik al eens gedaan , maar dat branden op lagere snelheid niet.... Thanx alvast ( als het werkt dan he :P )

[Hieperdepiep modus]

350ste post :P

[/Hieperdepiep modus]

Raku

Verwijderd

CRC = Cyclic Redundancy Check, een wiskundige formule die een sleutel genereert van b.v. een file. Als je later het bestand wilt lezen, wordt er gekeken of de CRC-sleutel nog overeenkomt met de data. Als uit de data een andere CRC-sleutel komt dan de opgeslagen CRC-sleutel, dan is er sprake van inconsistentie; file corrupt.

Metonic, leg eens rustig uit hoe je bij die foutmelding komt en welke foutmelding het precies is. Een CRC is namelijk op zichzelf geen fout, maar een controle-mechanisme.
Pagina: 1