Toon posts:

[EL] 100 volt installatie, vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers

Met al eerdere hulp heb ik een 100 volt versterker van 35 watt, 8 100 volt speakers, en een 100 volt luidsprekerverdeler gekocht. Nu heb ik 2 boxen aan het apparaat hangen, maar voor ik verder ga wil ik graag weten of ik het goed doe, voor de boel knalt |:(

Ik heb de boxen op de stand 4 watt gezet, aangezien 35 watt/8 boxen net boven de 4 watt uitkomt. Kan er nu iets verkeerds gaan? Op de boxen kan ik kiezen voor 8ohm/1/2/4/8/15 watt. Het doel is om achtergrondmuziek in het huis te creeeren.

Hopelijk is de vraag niet te onduidelijk, ik ben dan ook een leek in opkomst :) alvast m'n dank!

Verwijderd

Topicstarter
:? kick'n up

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Ik snap niet precies wat zo'n 100V "luidsprekerverdeler" doet en hoe het precies zit met impedanties. Ik denk dat er even een EL-er in dit topic moet komen kijken :).

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap niet precies wat zo'n 100V "luidsprekerverdeler" doet en hoe het precies zit met impedanties. Ik denk dat er even een EL-er in dit topic moet komen kijken :).
Eh ja hoe leg ik dat uit. Het is een verdeelapparaat, zonder stroom. In feite komt er 1 luidsprekerkabel in en kunnen er 10 kabels weer uit. En dat max. 100 watt per kanaal. Hopelijk ben ik zo duidelijk geweest.

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Zoals ik het zie kan er niks verkeerd gaan.

Verwijderd

het is een lijn versterker dus alles parralel, en dan draaie
Pagina: 1