cdrw frontje geverfd garantie weg?

Pagina: 1
Acties:

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09-2025
Ik heb laatst mijn forntje van me barnder een aopen crw 24x10x40 zwart geschilderd. Nu is het probleem dat ie steeds power calibration errors geeft op snelhden boven de 16x op cd;s die een dag daarvoor wel werkten. Ik naar de winkel ff informeren zegt de verkoper dat het moeilijk is om om te ruilen ofzo want ik heb het frontje geschilderd en dan wist hij niet of de garantie vervallen was. Maar voorzover ik weet is het zo dat je garantie alleen weg is als je het apparaat openmaakt, wat ik dus niet gedaan heb. Weet iemand hier wat meer van deze zaken af?

• MBMarduk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

MBMarduk

BAR-baar

Lijkt me logisch dat je INRUIL/OMRUIL garantie vervalt
:+

• OcNewB
Hoezo alleen maar omdat ik het frontje heb gespoten?
Kan als ik me auto spuit dan is toch ook niet de carosseriegarantie vervallen!?!?

Verwijderd

Ik geloof niet dat een cd-romspeler per onderdeel een garantietermijn wordt toegekent.

En ik zou een geschilderde cd-romspeler ook niet zonder meer terugnemen als ik winkelier was geweest.

• Carnifex
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-04 13:43

Carnifex

auch

idd moeilijk... ik zou een contact opnemen met de fabrikant. Als die zegt dat het geruild kan worden ga je gewoon naar de winkel waar je hem gekocht hebt en ruil je 'm om :)

Verwijderd

doe dat frontje er dan even af ,
dat klikt er toch af?

Verwijderd

meneer spuit verf in zijn brander en gaat dan garantie claimen? neh m'n jong, dat goat nie lukkuh!

• mrEarthling
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Waarschijnlijk wel, maar een nieuw frontje moet te regelen zijn.

Gaat je geen reet aan wat voor een Pjoeter ik heb ;)

Verwijderd

Valt de verf er niet af te halen met wasbenzine of een ander agressief goedje?

Verwijderd

Bij Plextor doen ze meestal niet zo moeilijk. Je kunt soms zelfs gewoon een extra frontje krijgen.

Maar ik garandeer niks.

• MokerHamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
ik heb in de boekjes van me brander en gelezen
dat de frontjes niet mee gerekent woorden
met de garantie je mag hem zelfs weg gooien
want er zijn zat kasten waar hij niet in past
(omdat zomige kasten geintergreerde zooi bevatten)
(voor mooiere afwerking)
het frontje is een afwerking en niet de brander zelf !!!

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

Verwijderd

Ik kan geen enkele reden bedenken waarom de garantie zou zijn vervallen.
De consument mag verwachten dat hij een deugdelijk produkt krijgt geleverd.
Garantie is garantie, en defekt is defekt.
Daar heeft de kleur van het frontje niks mee te maken.
En als de verkoper zou beweren dat het defekt zou zijn veroorzaakt doordat er verf in de brander is gekomen, dan zal hij dat moeten hardmaken.
Als de brander echt defekt is dan heb je gewoon recht op kosteloze reparatie en als dat niet mogelijk is, vervanging van het apparaat.

Verwijderd

dus jij hebt dat ding met frontje gespoten. Ja zal er zeker wel verf in da ding gekomen zijn. dom dom dom. En met zoiets wacht je altijd totdat de garantie om is. als het dan kapot gaat kun je hem gewoon bij grof vuil doen.

• OcNewB
Nee ik heb dat frontje verwijderd voordat ik het spoot. Ik ga niet mijn brander op het spel zetten door lui te zijn en dat frontje gewoon te laten zitten.

http://www.student.kun.nl/h.vandijk/brander.htm

Daar staat een pic ervan

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 12:13 schreef kingofhill het volgende:
dus jij hebt dat ding met frontje gespoten. Ja zal er zeker wel verf in da ding gekomen zijn. dom dom dom. En met zoiets wacht je altijd totdat de garantie om is. als het dan kapot gaat kun je hem gewoon bij grof vuil doen.
dom dom dom

• OcNewB
Er wordt hier nooit goed gelezen. Ik schrijf nergens dat ik dat frontje heb gespoten terwijl ie op de brander zat. LEES AUB eerst alle posts pls
Ik ben niet DOM DOM DOM.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-04 15:08
Je kan ook ff Aopen mailen en vragen of ze je een frontje op kunnen sturen :)
Krijg je er 1 dan doe je die erop en ga je naar de winkel toe om je garantie te halen..

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Vaak worden defecte producten door de fabrikant/importeur/leverancier voor de computerwinkel gewoon omgeruild voor een nieuw exemplaar. Veel fabrikanten/importeurs/leveranciers doen dit echter alleen als het product in een nieuwstaat verkeerd (minus natuurlijk slijtage die door normaal gebruik ontstaat).Je computerwinkel zal daarom vaak weigeren de drive om te ruilen.

Je kan het beste met je computerwinkel afspreken dat zij het product aanbieden bij de fabrikant/importeur/leverancier en dan kijken wat zij ermee doen (of dat zij contact opnemen met de fabrikant/importeur/leverancier om te vragen wat hun beleid daarvoor is).

Ik vind het eisen van directe omruiling gewoon niet netjes, je had best kunnen bedenken dat deze situatie problemen zou opleveren! Als je van te voren had geinformeerd wat de gevolgen zouden zijn hadden ze je ook verteld dat ze de drive als "buiten grantie" zouden beschouwen.

Een nieuw frontje bij Aopen vragen is natuurlijk het beste, op deze manier komt iedereen er goed af.

Wat ik hier zeg is hoe het in de praktijk meestal loopt, ik weet niet wat er wettelijk de bedoeling is (ik ben techneut, geen rechtenexpert ;))

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 17:52 schreef OcNewB het volgende:
Er wordt hier nooit goed gelezen. Ik schrijf nergens dat ik dat frontje heb gespoten terwijl ie op de brander zat. LEES AUB eerst alle posts pls
Ik ben niet DOM DOM DOM.
Dat sloeg ook niet op jou.. :)

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-04 17:16

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

zou belachelijk voor woorden zijn... Kan me niet voorstellen dat een fabrikant daar moeilijk gaat doen daarover. Als je een technische ingreep had gedaan, dan zou het een ander verhaal zijn geweest

/dev/null

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 18:47 schreef Coppertop het volgende:
Vaak worden defecte producten door de fabrikant/importeur/leverancier voor de computerwinkel gewoon omgeruild voor een nieuw exemplaar. Veel fabrikanten/importeurs/leveranciers doen dit echter alleen als het product in een nieuwstaat verkeerd (minus natuurlijk slijtage die door normaal gebruik ontstaat).Je computerwinkel zal daarom vaak weigeren de drive om te ruilen.
Waarom? Het gaat hier om defekte apparaten, het is toch geen handel die weer moet worden verkocht?
De fabrikant gaat die dingen echt niet repareren, wat zou ie ermee moeten? :?

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:36
vraag aan de winkel waar je 'm gekocht hebt of ze 'm willen opsturen met een frontje van een andere brander (zelfde type). Is ie binnen notime vervangen en geef je het nieuwe frontje weer terug...

• JsB
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

JsB

Op zaterdag 30 maart 2002 23:06 schreef exter het volgende:

[..]

Waarom? Het gaat hier om defekte apparaten, het is toch geen handel die weer moet worden verkocht?
De fabrikant gaat die dingen echt niet repareren, wat zou ie ermee moeten? :?
Nou, een bedrijf als palm heef toch ook gerefurbishde palms. dat zal wel bij meer merken gebeuren denk ik.

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-04 21:06
mijn overgespoten plextor is door plextor binnen garantie gewoon gerepareerd. Ik heb bij rma aanvraag vermeld dat frontje overgespoten was en dat bleek dus geen probleem.

Met een AOpen zou ik trouwens wel het frontje er af halen en dan terug naar de winkel gaan ;)
Pagina: 1