Niet?
[Specs]
Overklokken vind ik niet echt nodig.
Ik heb nu een PIII 500@500 en dat is snel genoeg voor waar ik mijn PC voor gebruik.
't is dat mijn vader een nieuwe PC nodig heeft.
Ik krijg de nieuwe hardware en m'n vader krijgt mijn öude "meuk" (hij hoeft alleen z'n brieven te tikken in Word en E-mailen)
Ik heb nu een PIII 500@500 en dat is snel genoeg voor waar ik mijn PC voor gebruik.
't is dat mijn vader een nieuwe PC nodig heeft.
Ik krijg de nieuwe hardware en m'n vader krijgt mijn öude "meuk" (hij hoeft alleen z'n brieven te tikken in Word en E-mailen)
Niet?
[Specs]
ƒ90,- om precies te zijn, ik wil wel ECC geheugen.
Ik zat zelf aan dit systeempje te denken:
Moederbord: Abit KT7 Raid / abit KT7
Processor: AMD Thunderbird 800
Harddisk: IBM 30GB (DTLA-307030
Geheugen: 128MB PC133 SDRAM ECC
Videokaart: Asus V7700 GeForce2 Deluxe
CD-Rom: AOpen CD-952E 52x (IDE)
Soundcard: Creative Labs SBLive! 1024
Case: Midi Tower ATX 300 Watt
Monitor: TVM 17" 3jr Onsite 0.27 dp
Network: 3Com 3C905B TX PCI 10/100Mbit
Floppy: Floppy Disk Drive 3.5"
Muis: Logitech Pilot Wheel Mouse
Speakers: 2x120 Watt active
ik weet alleen nog niet of ik wel een RAID mobo wil, maar het scheelt niet zoveel in prijs dus waarom niet.
Als iemand nog op- of aanmerkingen heeft wil ik die graag horen.
Overigens gaan alleen het Mobo, proc. geheugen, harde schijf, videokaart en geluidskaart in mijn eigen PC.
Ik zat zelf aan dit systeempje te denken:
Moederbord: Abit KT7 Raid / abit KT7
Processor: AMD Thunderbird 800
Harddisk: IBM 30GB (DTLA-307030
Geheugen: 128MB PC133 SDRAM ECC
Videokaart: Asus V7700 GeForce2 Deluxe
CD-Rom: AOpen CD-952E 52x (IDE)
Soundcard: Creative Labs SBLive! 1024
Case: Midi Tower ATX 300 Watt
Monitor: TVM 17" 3jr Onsite 0.27 dp
Network: 3Com 3C905B TX PCI 10/100Mbit
Floppy: Floppy Disk Drive 3.5"
Muis: Logitech Pilot Wheel Mouse
Speakers: 2x120 Watt active
ik weet alleen nog niet of ik wel een RAID mobo wil, maar het scheelt niet zoveel in prijs dus waarom niet.
Als iemand nog op- of aanmerkingen heeft wil ik die graag horen.
Overigens gaan alleen het Mobo, proc. geheugen, harde schijf, videokaart en geluidskaart in mijn eigen PC.
Niet?
[Specs]
Verwijderd
De via chipset kan zowel pc100 als pc133 mhz geheugen aan onafhankelijk van de proc. Als je nog geen geheugen hebt kun je het beste meteen voor pc133 gaan, levert betere prestaties, zelfs zonder oc.
ecc is trouwens wel langzamer
ecc is trouwens wel langzamer
Verwijderd
90 piek is te doen en dan 60 piek meer voor een raid boardje. Valt dus mee. Maar ik zou zkr voor 133mhz SDRAM gaan. Je kan het namelijk synchroon laten lopen met de FSB dus op 100mhz. En asynchroon, op 133mhz terwijl de FSB dan nog gwoon op 100mzh loopt. Je hebt er iig meer performance van. En RAID waarom niet
.
Je kan ook nog ff geduld hebben tot december en dan een DDR boardje aanschaffen.
Je kan ook nog ff geduld hebben tot december en dan een DDR boardje aanschaffen.
Ik heb nu 2 x 64Mb ECC (100Mhz) + 128MB 133Mhz geheugen in m'n bak zitten.
Ik moet alleen nog even kijken welke er uit gaat: 2 x 64MB ecc of die 128MB
misschien dat ik er maar 64MB uithaal en dan zelf op 320MB kom.
Volgens DimmSPD (plugin voor MBM) zijn die 64MB Dimms 255Mhz...ja, dat klopt niet volgens mij.
DDR geheugen is mij (en m'n vader waarschijnlijk ook) nog te duur.
en dan moet ik ook nog 128MB extra kopen om op dezelfde hoeveelheid geheugen uit te komen.
Ik moet alleen nog even kijken welke er uit gaat: 2 x 64MB ecc of die 128MB
misschien dat ik er maar 64MB uithaal en dan zelf op 320MB kom.
Volgens DimmSPD (plugin voor MBM) zijn die 64MB Dimms 255Mhz...ja, dat klopt niet volgens mij.
DDR geheugen is mij (en m'n vader waarschijnlijk ook) nog te duur.
en dan moet ik ook nog 128MB extra kopen om op dezelfde hoeveelheid geheugen uit te komen.
Niet?
[Specs]
ik heb voor mijn kt7-raid
mushkin high performance rev2 gekocht aangezien je de fsb/memory bus
los van elkaar kunt instellen, oftewel als je andere componenten de hoge fsb niet trekken kun je ook alleen je mem flink omhoogkrikken, ik raad je met dat mobo aan om goede kwaliteit geheugen te kopen, het is ff zoeken maar niet eens zo veel duurder, zorg dat je 133 mhz cas 2,2,2 krijgt.
de cpu moet nl vaak op je geheugen wachten dus begrijp je wel hoe sneller je geheugen hoe...
(ps 128 mb cas 2,2,2 mushkin high performance rev2 = 230 dollar inc shipping had het binnen 4 dagen in huis !!)
mushkin high performance rev2 gekocht aangezien je de fsb/memory bus
los van elkaar kunt instellen, oftewel als je andere componenten de hoge fsb niet trekken kun je ook alleen je mem flink omhoogkrikken, ik raad je met dat mobo aan om goede kwaliteit geheugen te kopen, het is ff zoeken maar niet eens zo veel duurder, zorg dat je 133 mhz cas 2,2,2 krijgt.
de cpu moet nl vaak op je geheugen wachten dus begrijp je wel hoe sneller je geheugen hoe...
(ps 128 mb cas 2,2,2 mushkin high performance rev2 = 230 dollar inc shipping had het binnen 4 dagen in huis !!)
Pagina: 1