Toon posts:

[Dreamweaver] Kan ik een cell een border geven ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Dreamweaver 4.0 en ik wil een cell een border geven. In de property inspector kan ik dit niet doen, wel voor een table. Weet iemand of en hoe ik dit voor mekaar krijg ?

• HariZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-02 21:51
border="1"

toevoegen aan je table tag? of bedoel je echt alleen per <TD>??

Verwijderd

Het kan in ieder geval wel, maar of het in Dreamweaver ook kan is mij onbekend. Dreamweaver is slechts een tool om van alles makkelijker te maken, dat wil niet zeggen dat alles ermee kan.

• HariZ
Als je het echt per cel wilt doen, kun je misschien het beste in je stylesheet proberen een class aan te maken met daarin de border aangegeven (kun je met dreamweaver vast wel inelkaar prutsen) en dan die class alleen aan die ene TD toewijzen... of proberen in de TD een <div> aan te maken met een border... :) is misschien omslachtig maar je krijgt wél een border!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 29 maart 2002 19:33 schreef HariZ het volgende:
border="1"

toevoegen aan je table tag? of bedoel je echt alleen per <TD>??
Yep, per TD....en met CSS heb ik helaas geen ervaring. Welke tag moet ik aan een cell toevoegen ? "border=1" doet ie niet !

• Skibby
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-08 11:55
Je kan ook een andere table nesten in die cell.

Die table kan je dan een border geven etc.

Verwijderd

Op vrijdag 29 maart 2002 19:46 schreef El-Comandante het volgende:

[..]

Yep, per TD....en met CSS heb ik helaas geen ervaring. Welke tag moet ik aan een cell toevoegen ? "border=1" doet ie niet !
style="border:'1px solid black';" of zoiets, check even op www.w3schools.com bij css, de reference, dan bij border

• HariZ

[..]

Denk dat je dan het beste een DIV kunt maken binnen de cell met een border. Of zoals ik net ook zei, een class aanmaken in je stylesheet met bijvoorbeeld de baan .border en die toewijzen aan je TD, zou ook kunnen helpen. Heb zelf ook wel eens met dit probleem gezeten. Ben ook ff voor je aan het zoeken hoe ik het toen heb opgelost alleen hoop dat ik die site nog ergens op mijn HDDtje heb staan... Anders zou ik het niet weten...

Verwijderd

Toch maar even CSS dan :)
code:
1
<td style="border: 1px solid black;">

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 29 maart 2002 19:49 schreef Cheatah het volgende:

[..]

Toch maar even CSS dan :)
code:
1
<td style="border: 1px solid black;">
Yep...dat is um....thanx !!!

• Skibby
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-08 11:55
Overigens werkt dit niet in netscape 4.x

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 16:41

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Doe het anders zoals hier op GoT: een zwarte cel met cellmargin, padding en spacing op 0, met daarin een tabel met witte cellen, en cellmargin, padding en spacing op 1.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Pagina: 1